Toon posts:

Battlefield 2 FPS kakt in naar ongeveer 5 minuten spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb de game Battlefield 2 nu al ruim anderhalf jaar, en nog nooit, werkelijk nooit heb ik er problemen mee gehad. Vanaf het begin heeft de game altijd mooi en soepel op zo'n 70-100 frames per seconde gelopen, zonder ooit maar in te kakken.

Tot en met vorige week. Ik starte de game weer op, alles deed het perfect. Totdat ik langer dan ongeveer 5 minuten speelde. De FPS begint dan langzaam in te kakken. Van 100, naar 80, van 80 naar 60, tot dat ie uiteindelijk op zo'n 15-25 frames per seconde uitkomt.

Ik heb gekeken of ik enige actergrond programma's heb draaien, dit is niet het geval. Ik heb ook nieuw drivers geinstalleerd, werkt ook niet. Gekeken of m'n harde schijf vol zit, ook niet het geval. Gekeken of het aan de servers lag (hoge ping en dergelijke) ook niet het geval. Ik heb gekeken of m'n kaart te heet wordt, ook niet het geval. Ik heb gekeken of m'n grafische instellingen verkeerd staan in BF2, ook niet het geval. Ik heb de nieuwste Patch voor Battlefield gedownload, werkt ook niet. Ik heb zelfs de pc goed afgestofd, maar werkelijk niets lijkt te helpen.

Dus, weet iemand wat dit kan veroorzaken? Battlefield 2 is namelijk de enige game die ik regelmatig speel...

Mijn systeem specs:

3.0Gh Dual Core
1024mb intern
124mb GeForce 6700XL
200gig SATA schijf

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Check even de temp van je GPU. Ventilatortje stuk?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik voel me nu wel even stom maar... Waar kan ik dat precies zien?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Stomme vragen zijn er niet, alleen stomme antwoorden. Dus hierbij:

Geen idee! :)

Maar even een google-bezoekje doet vast wonderen.

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon op 18-04-2008 13:20 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Hoe is de temperatuur van je cpu, die throttled immers als ie te heet wordt.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:01
Temperatuur uitlezen van je videokaart kan via rivatuner.
Handleiding en download linkjes: http://www.vaguesoft.com/...blog/tutorials/rivatuner/

[ Voor 6% gewijzigd door mhoogendam op 18-04-2008 13:30 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:08

MsG

Forumzwerver

Ratelt je disk ook enorm op dat moment? Hoor je ergere geluiden dan wanneer je een goede FPS hebt?

Ik heb zo'n vermoeden dat je DISK op een of andere manier gaat swappen doordat er veel in het geheugen zit. Doe eens alt tab onder het BF2-en, op hoeveel geheugen procent zit je dan? En wordt het virtuele geheugen omhoog geschroeft bij BF2?

Ik weet niet of je DDR2 hebt (gok van niet), maar dat is momenteel lomp goedkoop, mss een latje erbij?

[ Voor 64% gewijzigd door MsG op 18-04-2008 13:33 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a374/nicknaethuijs/system2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a374/nicknaethuijs/system1.jpg

Nop, het geluid veranderd niet. Ik heb wel veel troep in die lijst staan zie ik nu, maar aangezien ik wat dat betreft een leek ben, kom ik er niet aan. Oh ja, ik speel de game Battlefield 2 met een Battlefield 2: Special Forces dvd, omdat ik mijn Battlefield 2 copy kwijt ben...

Wat me is opgevallen, is dat waneer ik op escape drukte om in het menu te gaan, de FPS in het menu ook ontzettend laag is. Maar, als ik dan op verbinding verbreken klik, dan schiet de fps opeens omhoog naar rond de 70. Klik ik dan weer op multiplayer, dan zakt de fps weer...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 14:05 ]

Verwijderd

Ik zou er wat geheugen bij gooien. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar daar ligt het niet aan denk ik. Als de game het altijd perfect heeft gedaan, hoe kan het dan opeens aan het geheugen liggen?

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar ook tooltjes gedraaid die kijken of er geen spyware / mallware / virus etc op jouw computer staat?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, nop. Ik vind al dat spyware verwijder spul maar troep... Tenzij iemand een goed programma weet dat naderand gemakkelijk is te verwijderen en geen sporen achterlaat?

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-11 15:00

KoffieNT

banaan

Try this:

http://www.hitmanpro.nl/hitmanpro/

De eerste 5 minuten moet je even wat dingetjes aanklikken enzo maar daarna gaat alles vanzelf. Een total sweep heeft bij mij ongeveer 2-2,5 uur geduurt. (640GB totaal)

Daarna kun je het vrij eenvoudig weer verwijderen, op een van de programma's na. (weet effe niet welke)

tip: Ondertussen niet gaan msnen of iets anders, want dan raakt het programma in de war. :D

:D

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ga maar eens scannen, zie al 1 raar proces.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gescand met Hitman Pro, aantal dingen verwijderd/laten verwijderen, maar nog steeds geen verbetering helaas...

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:49
de temperatuur kan je bekijken met verschillende programmas ikzelf gebruik: evrest zijn verschillende versies van hier kan je elke temp zien, kijk ook je pc op stof na;) dat scheeld ook een hoop als je dit normaal niet doe.

How are you doing?

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 15:18
Het kan ook een probleem met PunkBuster zijn. Probeer je PunkBuster eens te updaten. Ik heb dit zelf met Call of Duty 4 gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nu juist erger geworden. Nu heb ik in het begin 80 fps, maar naar nog geen 1 minuut kakt het in naar 9fps!

Iets zit er goed verkeerd in mijn systeem... :/

Ik heb de game verwijderd en gedeinstalleerd op een vrijwel lege schijf (103 van de 111 gig vrij), maar echt werkelijk niets helpt...

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 07:34

QinX

Shai-Hulud

download anders een HijackThis 2 en zoek even naar een site waar je dat in kunt vullen dan kun je ongeveer zien wat er fout is. Of misschien hier als er hier experts aanwezig zijn in dat programma.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Is waarschijnlijk gewoon je GPU of CPU die omlaag clockt tijdens het gamen. Installeer speedfan en laat die je temperaturen eens monitoren (als speedfan je GPU kan uitlezen, anders moet je even Everest zoeken).

Dit kun je overigens oplossen door je fan even uit te stoffen of te vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Avalaxy op 08-05-2008 23:22 ]

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 10:37
Gebruik SpeedFan voor je CPU temperatuur en vink dan bij het tabblad Charts je CPU (of Core) temp aan en laat dit tijdens het spelen draaien.

Gebruik ook es Rivatuner voor je Geforce temperatuur (weet niet of hier een grafiek optie bij zit net als bij speedfan?)

Laat deze tijdens het spelen allebei draaien en sluit het spel meteen af als je fps inkakt. Ga dan naar je Speedfan en rivatuner schermpjes en kijk of de temp ergens gigantisch omhoog gaat en ongezonde temperaturen aanneemt (60-70C+ voor je CPU en 90C+ voor je GPU).

Wanneer dit zo is, zou ik even naar de koeling van je cpu en/of gpu kijken, indien nodig het stof eruit halen en anders de koeler eraf halen en opnieuw monteren met wat verse koelpasta. Doe dit alleen als je weet waar je mee bezig bent.

Verwijderd

Topicstarter
Nop, de temperaturen komen niet boven de 57 graden....

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:03:
Nop, de temperaturen komen niet boven de 57 graden....
Ook van je GPU niet? Geloof ik niks van ;)

Verwijderd

Hmm ik weet niet of het er iets mee te maken heeft , maar heb jij toevallig de free versie van fraps geinstalleerd ? ( zie jouw screen)

Ik weet uit ervaring ( 2 pc's ) dat toen ik fraps installeerde om wat counterstrike frags op te nemen kreeg ik maximaal fps van 40 terwijl het normaal op 99 blijft.

Deinstalleren van fraps lukt wel maar bij mij was de probleem toen niet weg ( bij alle 2 pc's )

Dus ik zou zeggen , haal fraps weg en kijk wat er dan gebeurt en als het dan nog steeds blijft zou ik os opnieuw installeren.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:53

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:17:
Hmm ik weet niet of het er iets mee te maken heeft , maar heb jij toevallig de free versie van fraps geinstalleerd ? ( zie jouw screen)

Ik weet uit ervaring ( 2 pc's ) dat toen ik fraps installeerde om wat counterstrike frags op te nemen kreeg ik maximaal fps van 40 terwijl het normaal op 99 blijft.

Deinstalleren van fraps lukt wel maar bij mij was de probleem toen niet weg ( bij alle 2 pc's )

Dus ik zou zeggen , haal fraps weg en kijk wat er dan gebeurt en als het dan nog steeds blijft zou ik os opnieuw installeren.
wtf os opnieuw installeren om de sporen van fraps uit te vegen. Kan dat niet anders, ik denk namelijk dat ik een zelfde soort probleem heb.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Je kan nog eventueel sporen uit de register proberen te halen, maar het heeft bij mij niet geholpen

Verwijderd

Topicstarter
Maar in het heb weken, zo niet maanden lang fraps op de pc gehad, en Battlefield 2 heeft al die tijd lekker gelopen...

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:09:
Maar in het heb weken, zo niet maanden lang fraps op de pc gehad, en Battlefield 2 heeft al die tijd lekker gelopen...
leonpwner1 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:22:
Is waarschijnlijk gewoon je GPU of CPU die omlaag clockt tijdens het gamen. Installeer speedfan en laat die je temperaturen eens monitoren (als speedfan je GPU kan uitlezen, anders moet je even Everest zoeken).

Dit kun je overigens oplossen door je fan even uit te stoffen of te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
GPU: 75
System: 67
CPU: 91
AUX: 52
HDO: 38
Temp1: 65
Core: 59
Ambient: 0

Dit zijn de temperaturen onder het BF2 spelen... Lijkt me idd toch te hoog.. :o

Iemand ervaring met het overclocken van je fan met Speedfan...? Anders haal ik de zijkant van de kast er even af voor zo lang totdat ik een ArcticFreeser koelertje haal...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 12:44 ]

• Avalaxy
CPU zal wel niet kloppen, want als die 91C zou zijn zou je geen BF2 meer zitten te spelen waarschijnlijk. Of misschien klopt het wel, en throttled je CPU daarom.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de temperatuur van je videokaart als je een tijdje de 3Dtest van ATitool draait en gelijk met ATitool de temperatuur in de gaten houdt.

Verwijderd

Topicstarter
Alles zakt nu tot onder de 65 met de kap eraf en de fan erop... Hopen maar dat het zo blijft... FF kijken of Battlefield 2 nu wel beter loopt..

Wish me good luck :P

Alleen horen de temperaturen volgens mij nog een stuk lager te liggen wanneer er geen games ofzo draaien.. :/

Ik heb Heatpipe koeling.. Niet fantastisch, maar ik vind het toch vreemd dat zelfs waneer ik er een ventilator op heb staan (die grote...) en de kast open heb gehaald, dat de temperaturen boven de 60 blijven...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 11:13 ]

Pagina: 1