Ik heb een xml document waar ik op een bepaald punt dit heb:
Ik haal dus de authors node op via een xpath query. hierna overloop ik die node op deze manier:
Nu wil ik op die authorNode nog een xpath query uitvoeren om de firstname en de lastname op te halen, (/author/firstname) maar als ik deze node wil gebruiken krijg ik een NullPointerException.
Is het mogelijk om een xpath op een node uit te voeren of bekijk ik het vanuit de verkeerde hoek?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <authors>
<author>
<firstname>Raphael</firstname>
<lastname>sonic</lastname>
<code>US1</code>
</author>
<author>
<firstname>Jelle</firstname>
<lastname>Victoor</lastname>
<code>US1</code>
</author>
</authors> |
Ik haal dus de authors node op via een xpath query. hierna overloop ik die node op deze manier:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
| for (int i = 0; i < authorsNode.getChildNodes().getLength(); i++) { // Check for the author tag if(authorsNode.getChildNodes().item(i).getNodeType() == Document.ELEMENT_NODE) { Node authorNode = authorsNode.getChildNodes().item(i); } } |
Nu wil ik op die authorNode nog een xpath query uitvoeren om de firstname en de lastname op te halen, (/author/firstname) maar als ik deze node wil gebruiken krijg ik een NullPointerException.
Is het mogelijk om een xpath op een node uit te voeren of bekijk ik het vanuit de verkeerde hoek?