Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SVG/FireFox] Symbolen vallen weg in kiosk mode Firefox

Pagina: 1
Acties:

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Dit onderwerp heeft nog het meeste te maken met Webdesign, vandaar dat ik hem hier zet.

Ik heb een SVG (Scalable Vector Graphics) bestand dat in FireFox wordt gerenderd. Inmiddels ben ik al zo ver dat het in IE niet eens meer gaat werken, maar dat is ook niet de bedoeling. Het is bedoeld voor op een losstaand systeem, dus géén online webpagina.

Situatie
Ik heb een SVG tekening. Hierin zijn ook symbolen gedefinieerd. Deze zijn gedefinieerd met de <symbol> tag. (op deze symbolen wordt ook nog wat JavaScript losgelaten om ze via de DOM te manipuleren, maar dat is nu even niet van belang)
code:
1
2
3
<symbol id="Alarmmessage" style="overflow:visible" visibility='' >
    <rect id="Rectangle" x="0" y="0" width="100%" height="50" fill="red" stroke-width="1" stroke="grey" visibility="" />
</symbol>

Verder gebruik ik de <use> tag om deze symbooldefinities te gebruiken in de tekening. Dit gebeurt op de volgende manier:
code:
1
<use id="Rectangle1" resize='false' x="-100%" y="0" fill="" width="300%" height="20" visibility='' onclick="" xlink:href="#Rectangle1"/>

Dit werkt allemaal prima. Het symbool wordt meerdere malen aangeroepen zonder problemen. (alleen in de use tag verschillen de id's, zoals het hoort)

Het probleem
Als ik in Firefox naar de kioskmode ga om de SVG fullscreen te krijgen (bladwijzer- en navigatiebalk zijn verborgen), verdwijnen er soms willekeurige aangeroepen symbolen. Zelfs een refresh lost dit niet op. Het gekke is, andere aanroepen van de zelfde symbooldefinitie blijven wél werken. Het probleem is niet goed reproduceerbaar, er zit ook niet echt regelmaat in. Het enige dat me wél is opgevallen is dat het alleen in de kioskmode lijkt voor te komen.

Ik weet niet of het probleem in SVG zit, of in Firefox, of misschien nóg ergens anders. Misschien heeft een van jullie hier al eens mee te maken gehad?

Vragen
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Wat veroorzaakt dit?
Hoe is het op te lossen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:49

Bosmonster

*zucht*

Heb je Firefox 3 beta geprobeerd om te kijken of het daar is opgelost?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Ik heb Firefox 3 Bèta RC4 en 5 inderdaad ook al een paar keer getest, maar daar heb ik dit fenomeen nog niet gezien. Dit was wel met een oudere versie van mijn SVG tekening; met de laatste versie heb ik het nog niet getest. Goed idee :) Het gekke is alleen dat het niet altijd gebeurt, ook niet in FF2. Als het dus nu opeens wel goed gaat is dat geen garantie dat het is opgelost... (ik ga het wel proberen, though)

Het gekke is, het heeft al wekenlang perfect gewerkt. Tussendoor is er geen update van Firefox geïnstalleerd, vanmorgen ben ik toevallig overgegaan naar 2.0.0.14 in de hoop dat het toevallig was opgelost. Ik ben begonnen met het ontwikkelen in Firefox 2.0.0.12. Er is nu niets meer in de bestaande code veranderd, en toch komt dit vreemde gedrag opeens naar voren.

Extensies kan ik ook uitsluiten: op mijn ontwikkelomgeving gebruik ik firebug om te debuggen, maar op het uiteindelijke systeem staat gewoon een kale Firefox. Het verschijnsel komt op beide systemen (soms) voor.

Ik heb ook nog eens extra gecontroleerd of ik geen dubbele id's heb gebruikt, maar doordat ze allemaal een opeenvolgend nummer hebben meegekregen is dit uitgesloten. (symbool01 t/m symbool12 staan bij elkaar gegroepeerd)

Ik weet ook zeker dat er niets over de elementen heen is getekend.

Ik kan er ook niets over vinden bij mozilla, of in de informatie over SVG.

[ Voor 13% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-04-2008 14:08 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.