Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[c] tekens printen in console in kleur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zoek al enkele uren naar een methode om tekens in een console te printen in kleur. Normaal gebruik je natuurlijk gewoon printf om tekens of strings te printen. Echter heeft printf geen opmaak parameters. Nu ben ik opzoek geweest naar een methode hiervoor. Echter dit blijkt niet zo makkelijk te vinden (of ik gebruik de verkeerde zoektermen). Wel heb ik gevonden dat er nogal wat verschillen zijn wat console betreft VT100, etc etc. Maar dit moet toch kunnen. als ik ls doe op mijn linux bak krijg ik ook gewoon kleurtjes. Waar scheinlijk is de oplossing heel simpel, maar ik zie het ffe niet

heeft iemand hier info over hoe je dit doet in c/c++?

Thanks!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kijk eens naar Wikipedia: ANSI escape code en/of SetConsoleTextAttribute Function

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 18-04-2008 11:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:30:
heeft iemand hier info over hoe je dit doet in c/c++?
Het kan niet met kaal C of C++. Daar zul je OS-specifieke functionaliteit voor moeten gebruiken. Sommige terminals ondersteunen escape sequences zoals die gedefinieerd door ANSI, maar de Windows console niet.
Zoals op diezelfde wikipedia ook te lezen is gaat dat dus niet werken op NT-based Windows OSen. ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:55:
Zoals op diezelfde wikipedia ook te lezen is gaat dat dus niet werken op NT-based Windows OSen. ;)
Vandaar ook de toevoeging. Omdat TS niet vermeldt om welk OS het gaat is die ANSI Escape codes echter wel relevant.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het was ook meer gericht aan de TS dan aan jou ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.