Time Capsule & AirPort Express

Pagina: 1
Acties:

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb net een Time Capsule aangeschaft en vroeg me af of het volgende mogelijk is. Eerst even een situatie schets:

2 Macs, beiden ondersteunen 802.11n
iPhone, Wii, 802.11g
Time Capsule, AirPort Express, beiden 802.11n

Wat ik wil bereiken is dat er 1 wireless netwerk komt waarop alle clients kunnen connecten. Echter voor snelle backups enz. wil ik dat de macs beiden werken met 802.11n only (5 Ghz).

De Airport Express moet het netwerk dan uitbreiden en dit toegankelijk maken voor de 802.11g clients. Is er zo'n setup mogelijk? Volgens appleinsider is het mogelijk maar ze leggen niet uit hoe. En bij google gebruik ik volgens mij de verkeerde keywords.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat je denk ik zal moeten doen is de SSID naam van de Time Capsule en de Airport Express niet het zelfde zetten. Maar wel zorgen dat je in de zelfde iprange en subnet zitten.

Daarna laat je de 2 Macs verbinden met de Time Capsule en de iPhone alleen met de Airport Express.

Hierdoor zorg je ervoor dat je N netwerk tussen macs en de TC niet omlaag wordt gebracht naar G.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Apple heeft hier een mooie handleiding voor: Designing AirPort Networks Using AirPort Utility, waar onder het kopje "Setting up a Dual-Band (2.4 GHz and 5 GHz) Network" wordt uitgelegd hoe de setup zoals jij die wilt kunt maken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• PPie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06-2022
Zoiets als Falcon voorstelt werkt.
Ik heb nagenoeg hetzelfde gedaan bij mijn ouders met b en g:
Een Airport Extreme (ufo) met 802.11g geforceerd en een Graphite Airport ufo met 802.11b,
samen in de meterkast.
De Extreme is aangesloten op het ADSL modem en routeert, de graphite zit op de lan poort van
de Extreme. Aan de binnenkant zit volledig hetzelfde subnet, dus op 802.11g, 802.11b en ethernet...
Het ssid is inderdaad iets anders zodat je tevens kunt zien aan welke snelheid je hangt.
Tevens ligt in de badkamer een Express die WDS doet op g. (Huis is te groot voor 802.11g :P )
Via deze constructie heb je op g en b beiden de volledige throughput.
Mijn voorstel om gewoon een draad te trekken naar de desktop die nu via 802.11g is aangesloten was geen optie voor mijn ouders... :X

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hartstikke bedankt ga het eens even doorlezen en uitproberen.