Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan WORD en PowerPoint bestand niet openen

Pagina: 1
Acties:

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
Oke, daar gaan we dan. ik heb op mijn laptop bepaalde bestanden staan. een paar word en een paar powerpoint. nu kan ik de ene powerpoint bestand niet openen en de andere wel. het zelfde geldt voor word. er zit geen beveiliging op. als ik probeer het word bestand in kladblok te openen krijg ik de melding: toegang geweigerd. het drop down menuutje wat je krijgt verschilt ook met het ene word bestand dat ik niet kan openen dan met het andere word bestand dat ik wel kan openen, ik krijg veel minder opties te zien. ik kan het bestand ook niet kopieren dit geldt voor beide bestanden(word en powerpoint). het probleem zit dus niet alleen in word.

als je het bestand probeert te openen door erop te dubbel klikken gebeurt er helemaal niks. hij opent geen word en hij geeft geen foutmelding. en als ik word alvast open en vervolgens het bestand erin sleept opent hij hem ook niet.

dit zijn 2 screenshotjes met wat ik krijg te zien als ik rechter muisklik doe op het ene bestand wat ik niet kan openen en ook van 1 bestand die ik wel kan openen,

eerst het bestand dat ik niet kan openen

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/9697/openenbestandsd7.th.png

en nu het bestand wat ik wel kan openen

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/2117/openenbestand2ae5.th.png

ik had microsoft ook al gebelt maar hun zeggen dat ik voor support moet gaan betalen dus ik dacht probeer het eerst even hier.

alvast bedankt voor de eventuele reacties. en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.

Verwijderd

hhmmm...wazig..corrupt bestand?
kun je het bestand wel op een andere pc openen?
al gescant op virussen oid?

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Misschien ligt het aan mij... Maar die screenshots zijn veel te klein om ook maar iets te kunnen zien :)

Dan eerst mijn vragen, welke Office versie gebruik je?
De bestanden wat je niet kan openen, hebben die toevallig .docX of .pptX als extensie?

"Find what you love and let it kill you"

• Facenoise
Ik kan het bestand niet kopieeren dus ik kan het ook niet proberen op een ander systeem te openen( ik ga nu even proberen een share te maken van die map waar de bestanden inzitten om ze vervolgens proberen te openen op een ander systeem).
gescant op virussen er zijn er geen aanwezig. gescant met mcAfee.

Office versie 2003

en het zijn gewoon .doc en .ppt bestanden

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kan het bestand niet kopieeren dus ik kan het ook niet proberen op een ander systeem te openen
?

Waarom niet, rechten? Als ik het zo - ondanks de onbruikbare screenshots - zie heeft het niets van doen met Office en alles met je OS. Maar ik weet niet welk OS je hebt, dus da's lastig :P

Check of je wel de juiste lees/schrijf rechten hebt op de bestanden (eigenschappen van het bestand, afhankelijk van je OS). Als wel alle rechten: doe een schijfcontrole.

Eventueel: kijk op een gelijksoortige PC wat je hebt staan bij Verkenner -> Extra -> Mapopties > Bestandstypen > .doc resp. .ppt en neem alles over naar jouw PC. Na opgeschreven te hebben wat je zelf had natuurlijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik gok op corruptie, probeer idd via die share, als dat niet lukt eens 'chkdsk <schijfletter> /R' invoeren waarin je de schijfletter aangeeft. Zo gaat het programma zoeken naar bad sectors, marked ze en ben je voortaan van het gezeik af. Let wel, bad sectors is het begin van een kapotte schijf.

Check mijn knowledge base!

• Facenoise
Nu ik een share aangemaakt heb. en op een andere pc het bestand probeer te openen lukt het wel.

en ik heb wel alle rechten(beheerder van computer aangemeld).

• Facenoise
en het is btw XP pro

sorry voor de dubbel post maar kon de edit knop niet vinden... ik was niet ingelogt haha domme ik

dus het probleem is bij deze opgelost, kheb de bestanden via de andere computer gekopieerd en vervolgens de oude bestanden die ik niet kon openen weer verwijdert en vervolgens de zojuist gekopieerde bestanden weer terug gezet.

bedankt iedereen voor de snelle reacties ik stel het zeer op prijs.

[ Voor 126% gewijzigd door Facenoise op 18-04-2008 11:45 ]

Verwijderd

youre welcome :D
Pagina: 1