Toon posts:

LCD TV via HDMI-DVI aan PC, beeld past niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een HDMI-DVI kabel (10 meter) binnengekregen voor van mijn pc (8600GT, 2x dvi uitgang, 1e voor mijn gewone niet-widescreen CRT monitor, 2e voor de LCD-TV, een Samsung 37"), ik krijg wel gewoon beeld op mijn LCD-TV, maar dit beeld is te groot, het komt buiten de televisie om het zo maar te zeggen. met klonen, zowel als met bureablad uitbreiden, en zowel met de std. windows software als met de software van Nvidia krijg ik de resolutie op de LCD-TV op een of andere manier niet goed.
Ook met de standaard resolutie van de tv: 1360x768 komt het beeld ver buiten de televisie, ik heb elke resolutie die mogelijk is geprobeerd maar het beeld blijft te groot.
Op de LCD-TV heb ik geprobeerd met de afstandsbediening het beeld te resizen maar dit lukt ook niet (ver genoeg). Zie ik iets over het hoofd? waarom is het beeld veel te groot voor mijn televisie?
is er eventueel andere software waarvan bekend is dat het deze problemen vermijdt?

Ik hoop dat mijn bericht duidelijk is en dat jullie me hier mee kunnen helpen, zou graag films vanaf mijn pc op mijn tv kunnen kijken zonder het eerst te moeten branden.

Wolter

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33

Hoicks

Techno!

Probeer eens een andere HDMI poort van je TV. Ik heb begrepen dat dit dit wel eens het probleem kan oplossen. En geef dan aan in de TV dat er een pc aan die andere HDMI poort hangt.

[ Voor 24% gewijzigd door Hoicks op 18-04-2008 10:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn LCD-TV heeft maar 1 HDMI aansluiting, het model is LE-37S62. dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb mijn pc in het verleden ook aangesloten gehad op een Philips 32" met een 1,5 meter DVI-HDMI kabel, en dit werkte wel vlekkeloos, welke resolutie ik ook gebruikte (hier had ik echter de televisie als primaire monitor en verder geen monitor er op aangesloten).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog even geprobeerd om hem gewoon als monitor aan te sluiten, dus de CRT eruit, en de televisie op de 1e DVI poort.
Ook hier is het scherm nog steeds te groot, welke resolutie ik ook gebruik.
Ik vind het vooral vreemd dat hij zelfs bij de resolutie 1360x768 te groot is, aangezien dit de std. resolutie van mijn LCD-TV.
Wie helpt me uit de brand.

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Topicstarter
kick

• DoubleMX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-03 22:30
dit is waarchijnlijk omdat (oude) tv's het beeld altijd iets opblazen, daarom heb je bij de nieuwe tv's pip(picture in picture). dus het lecht waarchijnlijk aan je tv, meestal kan je dat wel instellen

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De resolutie 1360 x 768 is geen HD resolutie. Als ik 1360x768 over HDMI gooi heb ik exact het zelfde gedoe. Zet ik de resolutie naar 1280x720 (welk 720p is, en een HD formaat) gaat alles wel goed.

1360x768 kan ik enkel goed krijgen als ik het over VGA stuur.

Als je beeld over HDMI wil, moet je wel een HD formaat gebruiken.

Ey!! Macarena \o/

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 01:42
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:46:
ik heb nog even geprobeerd om hem gewoon als monitor aan te sluiten, dus de CRT eruit, en de televisie op de 1e DVI poort.
Ook hier is het scherm nog steeds te groot, welke resolutie ik ook gebruik.
Ik vind het vooral vreemd dat hij zelfs bij de resolutie 1360x768 te groot is, aangezien dit de std. resolutie van mijn LCD-TV.
Wie helpt me uit de brand.
Dit heet overscan, je moet op je TV even zoeken naar de optie justscan maar aangezien je een S heft zal dat er niet opzitten.

Wat je wel kan doen is in je nvidia control panel naar resize the HDTV desktop en dan komt er een mooi schermpje waar je het beeld mee kan resizen ;-)

Afbeeldingslocatie: http://jakebillo.com/wp-content/uploads/2007/12/resize_hdtv_2.PNG

Dan zorgen dat alleen het blauwe zichtbaar is en de witte randen weg en je zit goed

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dit heet overscan en kan je op verschillende manieren fixen. Je kan via nvidia control panel kiezen voor 'resize HDTV desktop' oid, maar dat werkt niet altijd. Ook kan je afhankelijk van je TV de resolutie van je TV instellen op 'Just scan'. Dat laatste werkt voor mij met een 8800GTS + Samsung LE32M87.

/spuit 10,5

Dat over je _moet_een HD resolutie over een HDMI kabel sturen is onzin trouwens. Krijg hier elke willekeurige custom resolutie ook werkend.

[ Voor 20% gewijzigd door Ilya op 20-04-2008 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig! het werkt perfect, ik heb deze optie over het hoofd gezien omdat als je eerst voor de optie kloon kiest (had ik dus gedaan), staat die optie er niet tussen, zodra je hem op dualview zet staat hij ertussen. bedankt voor de nuttige replies!

• FiReCRoW
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

FiReCRoW

hmmm beer...

ik gebruik zelf een dell xps 1710 met een 7950 gtx en een samsung LE46M86B full hd tv... en ik heb last van hetzelfde probleem .. alleen werkt bij mij dat resizen van de desktop niet :/ ik heb de optie in meerdere versies van de drivers geprobeerd en in elke versie doet het gewoon niets

wow .. net via nog wat meer zoeken toevallig een topic tegen gekomen waarin iemand het over een functie voor samsung TVs had .. ik had zelf de tv op 16:9 staan en heb dat veranderd naar de optie 'just scan' en nu werkt het perfect .. happy happy joy joy

[ Voor 27% gewijzigd door FiReCRoW op 24-04-2008 17:51 ]

Pagina: 1