[VISTA SP1] Explorer.exe random crashes

Pagina: 1
Acties:

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 21:35

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
Eergisteren via automatische updates SP1 voor Vista binnengeslurpt en geinstalleerd. Installatie verliep als een zonnetje, in een stief kwartiertje stond alles erop, gereboot en weer op het bureaublad.

Inderdaad start mn pc iets sneller op nu
Kopieren van bestanden op dezelfde schijf gaat sneller
mn cpu is standaard 2 graden koeler geworden.

Maar helaas is niet alles goed. Rechtsklikken op willekeurige mappen in de verkenner doet op willekeurige tijden explorer.exe vastlopen. Foutrapportage's worden niet aangemaakt (althans, verschijnen niet in de lijst van 'foutopsporing'). 90% te reproduceren door rechts te klikken op de prullenbak.

Systeem:
Asus P5K SE
2 x 1GB Corsair pc6400 cl5
e6750
Sapphire X1950XT pci-e
X-fi extreme gamer
250GB Seagate Baracuda 7200.10
200GB Maxtor nogiets ;)

Drivers:
Catalist 8.3 en 8.4 geprobeerd (draait nu op 8.4)
X-fi de drivers uit september en die van februari (draait nu op februari 08)

Al geprobeerd: deinstalleren van Unlocker, VLC, mp3tag en Winrar (de 4 programma's die zich in het 'rechtsklik-menu' genesteld hebben. Dit heeft het probleem niet weggenomen.

Iemand die dit probleem herkent en wellicht zelfs een (of liefst: dé) oplossing kent?

Daarnaast, maar da's een probleem dat denk ik bij Creative gezocht moet worden, merk ik een daling in de performance van Assassin's Creed sinds SP1. Zeker als het iets drukker wordt in de steden dan krijg ik hickups in het geluid, waardoor het beeld een factie van een seconde hapert. Ook hiervoor al meerdere x-fi en Catalist drivers getest, maar geen oplossing gevonden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:00
Bij mij crashte explorer elke keer als ik in een map ging. Na een reboot was het weg :S . Weet de oorzaak ook niet dus.

Even kijken anders naar programma's die miniatuur icoontjes weergeven (zoals een afbeelding standaart in Windows). Sommige programma's maken (dacht ik) een shell extension. Het kan zijn dat deze niet volledig compitable is met SP1.

Sowieso een reboot proberen.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 21:35

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
Reboot had ik al meerdere malen gedaan, helaas bood dit niet de oplossing

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Ik heb Vista SP1 nog niet geïnstalleerd maar had ook allerlei problemen met hangende explorer. Het leek wel of mijn hele systeem bevroor als ik "heftige" schijf toegang deed. Daarom ben ik maar eens op zoek gegaan naar nieuwe drivers voor de JMicron JMB363 raid. En ondanks dat ze niet op de asus site staan bij de p5k donwloads is er wel een nieuwere versie te vinden (die ik geïnstalleerd heb is volgens mij door MSI verspreid). Ik heb ineens stukken minder problemen!

Misschien het proberen waard:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/152800

Maar ja misschien had je deze al of gebruik je geen raid: 't is maar een suggestie.

Ben net een image van m'n systeem aan het maken daarna installeer ik SP1 ook als ik dezelfde problemen ondervind zal ik het laten horen....

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Er zijn problemen waar veel mensen met SP1 over klagen, zoals deze.
Dit komt echter altijd door drivers, die nog niet SP1 compatibel zijn, zoals bv. veel problemen met ATI CCC, en bv. bovenstaande post.

Ik zou zeggen dat je eigenlijk moet wachten, tot er degelijke Vista SP1 drivers te vinden zijn.
Sommige fabrikanten zijn behoorlijk snel, andere niet, hoewel ik denk dat ATI niet lang op zich zal laten wachten, want het is tenslotte een groot bedrijf, waar veel mensen van afhankelijk zijn.

PS: Ook met NVidia enzo zijn er problemen, hoor ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.