[XP] PC valt uit tijdens inloggen (opstartscripts laden)

Pagina: 1
Acties:

• Gonzalioz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-05-2021
Ola,

Ik ben al een aantal dagen bezig om een hardnekkig probleem proberen te verhelpen. Ik heb namelijk pas een server 2003 geïnstalleerd met hier op het programma "Kaseya" (Dit wordt gebruikt voor het beheren van computers op afstand). Vervolgens heb ik op een pc de cliënt geïnstalleerd om deze te kunnen monitoren. Nadat dit voor elkaar was startte ik opnieuw op en logde op de server in. Wat sindsdien gebeurd is het volgende:

1. Uw persoonlijke instellingen worden geladen
2. Computerinstellingen worden toegepast
3. Opstartscripts worden geladen
4. Dood, pc start spontaan opnieuw op.

Na een hoop geexperimenteerd te hebben ben achter de volgende dingen gekomen:

1. Als ik de netwerkkabel eruit trek bij 't inloggen gaat het wel goed (opstartscripts laden komt dan ook niet mee rin beeld)
2. Als ik inlog met dezelfde account op een andere pc werkt het wel

Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben. Zoals bijvoorbeeld het uitschakelen van opstartscripts. Ik ga ondertussen weer door.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet eerst maar eens de RebootOnCrash uit.

Dat kan je doen door bij het opstarten F8 ingedrukt te houden en kiezen voor de optie "Disable automatic restart on system failure"

Ik heb dit trouwens nog niet gezien met de KSagent, maar wat ik me wel kan voorstellen is als er tegenwoordig een firewall component in zit dat die mogelijk problemen zou kunnen geven.

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 18-04-2008 11:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gonzalioz
alt-92 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:09:
Zet eerst maar eens de RebootOnCrash uit.

Dat kan je doen door bij het opstarten F8 ingedrukt te houden en kiezen voor de optie "Disable automatic restart on system failure"

Ik heb dit trouwens nog niet gezien met de KSagent, maar wat ik me wel kan voorstellen is als er tegenwoordig een firewall component in zit dat die mogelijk problemen zou kunnen geven.
Als ik BootOnCrash uit heb staan, krijg ik het vertrouwde blauwe scherm met dit keer een error over:

DFS_FILE_SYSTEM

Technische Informatie (samengevat)

STOP: 0x00000082 (blabla)

*** Mup.sys - Adress F730BEA2 base at etc.
*** Mup.sys - Adress F730A93F base at etc.

Klinkt dat bekend :/ ?

Verwijderd

search @ google op 0x00000082 on win xp mup.sys:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms819341.aspx

of kijk hier ff: http://kbalertz.com/88544...pdate-890859-Windows.aspx

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 11:28 ]

• Gonzalioz
Die laatste website was erg nuttig, ik heb daarna nog gegoogled op de naam van de hotfix & zag toen ergen bij de zoekresultaten iets over McAfee 8.0.0i staan. Dit is precies wat er op die pc geïnstalleerd stond en gewoon maar geprobeerd of het werkt na het deinstalleren en warempel.

Heb nu de nieuwste 8.5i en alles werkt weer oké.

Heeft wat tijd gekost, maar het is dus gelukt. Bedankt voor het meedenken & jullie hulp.

Verwijderd

your welcome :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 12:34 ]

Pagina: 1