Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HTML] Definieren van default button

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:50
Ik ben bezig met een Prado applicatie, maar loop tegen een eigenaardig probleem op...

In de pagina is een zoekinput en een button. Nu is het uiteraard de bedoeling dat wanneer er iets in de zoekinput wordt ingevoerd en op enter wordt gedrukt, dat de actie van de button wordt uitgevoerd. Dit gebeurd wel in FF (3.0) en IE7, maar niet in IE6...

Ik heb de button al een TabIndex="1" gegeven, maar toch werkt het niet. Natuurlijk kan er wel gewoon op geklikt worden in IE6, maar de opdrachtgever wil toch graag dat hij gewoon op enter kan drukken in dat veld...

• Keess
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:08
Je zou een Javascript functie kunnen maken die de button aanroep, deze functie roep je dan aan wanneer er op enter gedruk wordt in dat tekstvak. OnKeyDown oid.

• 418O2
  • Laatst online: 16:50
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Alleen maakt het gebruikte phpframework meerdere submitbuttons aan en bekijkt hij welke knop er is ingedrukt. Is het mogelijk om een button middels javascript te submitten?

• Dennahz
  • Laatst online: 18:38

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik zou inderdaad iets proberen met onKeyDown icm Virtual Key.

Weet niet of het wat is, maar in die richting zou ik het zoeken.

Eigen functie maken submit()

> druk op enter, functie wordt aangeroepen: submit(buttonname)

[ Voor 15% gewijzigd door Dennahz op 18-04-2008 09:26 ]

Twitter

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

418O2 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:25:
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Alleen maakt het gebruikte phpframework meerdere submitbuttons aan en bekijkt hij welke knop er is ingedrukt. Is het mogelijk om een button middels javascript te submitten?
Ik zou persoonlijk toch kijken of er een mogelijkheid bestaat om je zoekformulier als seperaat formulier op te nemen. Javascript gebruiken is toch een vieze workaround in dit geval...

Intentionally left blank

Verwijderd

is het een <button type="submit"> of een <input type="submit">?

in IE(6) zijn buttons niet standaard submit buttons, maar buttons (terwijl dat wel zo zou moeten zijn [1]), dus dat moet je expliciet opgeven.

[1] http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#edef-BUTTON

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52

TeeDee

CQB 241

Even voor de duidelijkheid: Is dit je probleem?

Op ons intranet* hadden we dit issue ook. Een inputbox, een button en alleen IE6 had geen submit on enter.

In gelinkt artikel staat een simpele fix die bij ons in ieder geval perfect werkt.

* ik zie dat dat een input type="submit" is...

[ Voor 9% gewijzigd door TeeDee op 18-04-2008 10:34 . Reden: * toegevoegd ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1