Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hallo Iedereen,

Op school heb ik momenteel enkele grote projecten en werk ik samen met meerdere mensen. We hebben hiervoor via apache een webdav server opgezet in een datacenter in groningen. Soms krijgen mensen echter spontaan geen verbinding meer, of de server wordt niet gevonden (ligt aan windows XP, die gaat niet goed met webdav om.)

Nu was mijn vraag of iemand nog een goed alternatief heeft op webdav, het moet een service zijn die op een linux server kan worden geplaatst en in windows als netwerkstation in deze computer worden gezet. Samba is zo onveilig als wat, dus die heb ik overgeslagen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Domweg een (S)FTP netwerk drive aan maken? Veel simpeler wordt het niet denk ik, maar of dat is wat je wil...?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
WhizzCat schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:11:
Domweg een (S)FTP netwerk drive aan maken? Veel simpeler wordt het niet denk ik, maar of dat is wat je wil...?
Dit is het Duidelijkste.

Of anders via scripts gaan uploaden en downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Cyphax

Moderator LNX
FTP, of als het over losse files gaat met (p)scp, dat gaat via SSH en is ook wel behoorlijk goed beveiligd.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
Wanneer je WinSCP gebruikt om via ssh de server te benaderen, heb je volgens mij een mooie standaard FTP-client achtige interface. Misschien is dat wat je zoekt?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Het gaat er eigenlijk om dat je gewoon direct vanuit word bijv. bestanden op kan slaan op bijv. de Z: schijf. die dan refereert naar een online service op de linux server..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Netwerk koppeling maken in XP naar een ftp server ?

Voor iemand die zegt dat die "ICT" doet , vind ik je niet echt logisch nadenken.(maar dat kan ook aan mij liggen)

En anders kan je SAMBA via VPN proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Het probleem is dat je bij een FTP server alleen een "netwerklocatie" kunt aanmaken, en geen koppeling maken naar een station. Er zijn genoeg programma's die niet content zijn met het opslaan naar iets anders dan een schijf :)

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 18-04-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
als jij die netwerk lokatie aanmaakt in je windows xp met auto wachtwoord en alles kan je gewoon via oplsaan als daarheen navigeren en op je FTP server opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
maar als je mijn bericht goed had gelezen, begrijp je dat ik dat nou juist niet wil. Ik wil gewoon vanuit welke applicatie dan ook spulletjes op Z: opslaan bijvoorbeeld. niet slepen of wat dan ook want dan ik het ook wel via een ftp client regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeloeloe
  • Laatst online: 19:25
Daarvoor zijn wel weer programmas te vinden, zoek maar eens op FTP drive Bijvoorbeeld deze: http://www.killprog.com/fdrve.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Er zijn zat mogelijkheden om dat te doen: [google=mount ftp as drive]

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Als jij gewoon mijn ding is onderzoekt en je voegt een netwerk plek toe.
Dan zie je die als een map die je gewoon kan bereiken via je word.
Opslaan als --> linker menu Netwerk locaties --> Jou ftp server -->Opslaan ?
Dat is precies hetzelfde als Opslaan als -->Deze Computer -->Z: --> Opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
ik heb nu het programmaatje FTPDrive gedownload, werkt perfect :)

Bedankt!

Pagina: 1