Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een samsung PS-42Q92H plasma HDready tv. Ik ben erg tevreden over deze tv maar......

Sinds een paar weken zit er een irritant geluid in de tv wat met name harder klinkt bij hoog contrast en felle kleuren. Het komt achter de tv uit en het zijn niet de speakers, het geluid loopt via een onkyo. Het geluid klinkt hetzelfde als een goedkope dimmer voor het licht die half open staat. Nu denk ik dus met m'n simpele hersentjes dat het een trafo in de tv is ofzo maar heb eigenlijk werkelijk geen idee... klinkt iemand dit bekend in de oren en beter nog wat zou ik eraan kunnen doen.......?

Groeten,

Roel

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat is mogelijk de voeding (of zo`n spoelding dat erin zit)..

Bij oude CRT tv`s met een zwakke voeding hoorde je ook pieptonen als het contrast omhoog ging (en dus meer vermogen vroeg).

Of dat hetzelfde betekent bij TFT`s weet ik zo niet :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:11
Dat is bijna bij alle TV's het geval, en ik heb er veel gehad...... dat ze daar nix aan kunnen doen |:(

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Plasma's geven de zogeheten "plasma buzz" vooral bij meer licht op het scherm (felle kleuren, veel wit, etcetera). Wat je kunt doen zijn wat spoeltjes in hars gieten als het spoeltjes zijn, maar of je je daaraan wilt wagen... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hillie op 18-04-2008 10:34 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.