Toon posts:

PackB MX 45-202 Harde schijf vol??

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

ik heb een vraagje. Ik heb bovenstaande laptop nu bijna 1,5 jaar in gebruik. Een tijdje geleden kwam ik erachter dat mijn harde schijf bijna vol was (ik had vrij veel filmpjes erop staan ;-) ) Ik heb toen een externe harde schijf aangeschaft. Prima

Alleen op dit moment kan ik amper normaal een paar filmpjes bewerken/tot een film maken, want mijn schijf is weer vol. Al mijn foto's ed en mijn volledige Mijn Documenten heb ik op mijn harde schijf gezet. Dan nog heb ik meer dan 50 gb van de 65 gebruikt....

Na het nakijken ervan, blijken mijn Documents And Settings over de 50 gb groot te zijn... Kan ik hier iets aan doen? Kan ik dat opschonen oid?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, gooi de bestanden weg die je niet meer nodig hebt. Als je schijf vol zit dan kun je problemen krijgen als je met grote tijdelijke bestanden werkt, daar is dan geen plek meer voor.

Verwijderd

Je kan beginnen met kijken welke bestanden in Mijn Document zo groot zijn. Als die er niet tussen staan even de optie "Verborgen bestanden weergeven" aanvinken.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Ga naar je Documents and Settings map, kijk welke map(pen) het grootste zijn en isoleer deze. Dan doe je dit ook bij de volgende, volgende en volgende niveau mappen. Zet hierbij wel verborgen bestanden weergeven aan.

De Temp map kun je leeg gooien (niet de Temp map zelf verwijderen!!) en scheelt vaak ook een hoop bijv. Daarnaast als je niet weet wat je kunt weggooien en wat niet, zoek dan even op Google wat het betekend en probeer ook eigen inzichten te gebruiken :)

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-01 15:01

Thapous

Nee toch niet.

CCleaner gebruiken? Gisteren ook bij mn ouders' pc gedaan, scheelde toch weer 1½ gb aan rotzooi...

//Thapous

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Hoe kan ik die mappen isoleren? Gewoon verplaatsen naar mn externe harde schijf ofzo?
En hoe zet ik de verborgen bestanden weergeven aan?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Gebruik TreeSize dan kun je precies zien waar de grote bestanden en mappen zitten.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46

Thandor

SilverStreak

michelle77, eigenlijk horen dit soort topics niet in Complete Systemen & Laptops thuis :o. Dit omdat het probleem eigenlijk richting software neigt en niet naar de hardware onderdelen van een laptop. Ik ga dit topic dan ook sluiten. Overigens is GoT eigenlijk een forum voor de ietwat gevorderde gebruiker, dit topic hoort hier dan ook niet helemaal thuis.

Met 'mappen isoleren' wil men aangeven dat je even een aantal mappen moet selecteren en dan met het rechtermuisknopje het eigenschappen venster moet aanklikken om vervolgens te zien hoeveel MB/GB deze map inneemt. Op die manier kun je stelselmatig kijken welke mappen het grootste zijn en opruimen waar nodig :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.