Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CSS] Tabmenu positioneren lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Zoals u op de website http://www.brightdesign.be kunt zien, is het tabmenu bovenaan niet tegen de rode balk "gedrukt", zoals de bedoeling is. Ik heb al gespeeld met margins, etc maar het wil maar niet lukken.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Bij voorbaat dank!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:25:
Beste,

Zoals u op de website http://www.brightdesign.be kunt zien, is het tabmenu bovenaan niet tegen de rode balk "gedrukt", zoals de bedoeling is. Ik heb al gespeeld met margins, etc maar het wil maar niet lukken.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Bij voorbaat dank!
Met de web developer toolbar als plugin foor FF zie ik dat je div gewoon niet aansluit. Hij loopt aan de bovenkant gelijk met je div "logodiv2".

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

margin-top: 30px op navigation li.

Niet erg moeilijk :/

TabCinema : NiftySplit

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Laat maar ik kijk verkeerd.
Keek bij de verkeerde 8)7.

[ Voor 131% gewijzigd door ibmos2warp op 17-04-2008 21:32 ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Voeg dit eens toe aan je CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
#navigation
{
position:relative;
top:31px;
}

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties, ik kan nu pas reageren omdat ik op school zat. Zoals je nu (19:19) kunt zien, werkt jullie methode inderdaad. Echter had ik dat ook wel zelf kunnen bedenken ;)
Wat ik spijtig vind aan jullie oplossing is dat als je de tekengroote verhoogt, het menu 'over' de rode balk komt. Is het niet mogelijk gewoon de tabs naar onder uit te lijnen (div.tabs)?

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, in IE klopt het nu ook nog niet... de tabs gaan over de rode balk. :|

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
De tekengrootte kun je afvangen, maar dan dien je wel een andere opzet dan de huidige te hanteren.
Een IE fix (stylesheet in een conditional statement b.v.) zul je in de regel wel nodig hebben, omdat het nog wel eens voorkomt dat er ergens één pixel verschil inzit oid.

Maar ik zou toch zeggen dat een webdesign bedrijf daar zelf wel een oplossing voor kan zoeken ;)

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
Idd, maar ik ben al erg lang met dit aan het prutsen, en alles wat logischerwijze zou moeten werken lukt niet... Ik ga anders maar eens op zoek naar een alternatief css-stukje.. Maar toch zou ik willen weten waarom het niet lukt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een ander menuutje gemaakt, maar nog steeds met dezelfde problemen. Is het mogelijk om div.tabs onderaan uit te lijnen op div.top? Ik heb al geprobeerd: text-align: bottom, margin-bottom: 0px en padding-bottom: 0px maar niets schijnt te helpen. Zo ingewikkeld kan dit toch niet zijn?

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
div.tabs {
    float: left;
/* AANGEVULD */
    margin-top: 30px;
    margin-left: 30px;
}
#tabs3 {
    float: left;
    width: 100%;
    font-size: small;
    line-height: normal;
/* AANGEVULD */
    margin: 0;
    padding: 0;

}
Hierbij geen problemen met text-resizen, in Fx, IE6, Safari/Win... Zou nog wel met margins spelen, in Opera ziet het er nog net wat anders uit (ook zonder bovenstaande suggestie).

Cogito ergo dubito

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu eens een reactie waar ik iets aan heb!! Het werkt perfect! Blijkbaar was het probleem toch niet zo gecompliceerd als ik dacht! _/-\o_ :) ;)
Pagina: 1