Toon posts:

P5N32-E Gaat niet uit. Ook niet met power switch.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer in elkaar gezet voor mijn broer. Nou gaat deze gewoon aan en alles werkt. Echter is er een probleem. De computer gaat niet uit. Windows sluit wel af. Ook als je de power switch 1x indrukt sluit deze af. Echter meer dan 4 seconden inhouden sluit niet de computer af. Alle fans blijven draaien na afsluiten van windows. Ik heb op google, in de manual en tweakers gezocht en meerdere oplossingen geprobeerd, echter waren deze meestal voor oudere systemen die compatibiliteitsproblemen hadden.

het betreft hier:
intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz
Corsair TWIN2X2048-6400C4 2048 MB, PC6400, 800 MHz,
Asus VGA GeForce EN8800GT 512 MB, PCI-e 16x
Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Antec TruePower Trio 650 Watt, 24 Pins
Asus P5N32-E SLI
Lite-On DVD-RW LH-20A1S S-ATA, Retail, Zwart, Wit, Zilver

Verwijderd

Draaien je HD's nog en worden andere dingen in je PC ook nog van stroom voorzien. :)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Controleer even het stekkertje op het mobo van de power-switch wel goed zit, zommige mobo's hebben een apart setje pinnetjes voor stand-by. Kijk voor de rest in het BIOS hoe het mobo moet reageren als je op de power knop drukt (dus of hij dan in stand-by, in slaap of uit moet gaan).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het bios de > 4secs op instant off staan. De hdd staat uit. De fans van de videokaart, cpu en kast draaien nog. De videokaart stuurt geen signaal naarbuiten. Ik ga die pin lay-out van de mobo nog maar een keer nakijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:24:
Ik heb in het bios de > 4secs op instant off staan. De hdd staat uit. De fans van de videokaart, cpu en kast draaien nog. De videokaart stuurt geen signaal naarbuiten. Ik ga die pin lay-out van de mobo nog maar een keer nakijken.
Is het dan niet iets van afkoelen van de PC en dat de fans dan later uitgaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik betwijfel dat, want als ik bij het opstarten de aan/uit knop langer dan 4 seconden inhoud gebeurd er niets. Ik heb ook geprobeerd om mijn voeding er aan te hangen, maar dit maakt geen verschil. Ligt dus waarschijnlijk aan een instelling op het moederbord.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 08:14 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik snap nu niet helemaal wat je bedoelt. Als je de >4sec op instant off hebt staan, gaat deze niet uit na 4 seconden de knop ingedrukt te houden, maar instant bij het eenmalig indrukken. Of snap ik je niet?

• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:21
Ik neem aan dat hij bedoelt dat als je in Windows op de powerknop drukt dat hij dan gewoon afsluit (processen afsluiten en shut down). en dat >4 sec ingedrukt houden je pc gewoon hard uitzet zonder windows netjes af te sluiten.

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:49:
Ik snap nu niet helemaal wat je bedoelt. Als je de >4sec op instant off hebt staan, gaat deze niet uit na 4 seconden de knop ingedrukt te houden, maar instant bij het eenmalig indrukken. Of snap ik je niet?
in het bios kan deze instelling ook op suspend gezet worden, dan komt die in standby. Maar zoals zero zegt is wat ik bedoel. Het probleem is dat ik alleen met de voeding de computer uitkrijg. dus ook niet door middel van de aan/uit knop.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik snap m. Wat als je de power switch pinnetjes kortsluit met een schroevendraaier? Dan wel het gewenste effect?

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt de pinnetje op het moederbord als die aan staat? Ik ben op het moment op mijn werk maar ik zal het vanavond even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu geprobeerd de power switch pinnen te kortsluiten. hierbij gebeurt hetzelfde als met de knop aangesloten. Lijkt er op dat de fans door de mobo blijven aangestuurd.
Pagina: 1