Vraag
Weet iemand of de Thermalright Ultra 120 Extreme past binnen mijn Antec Solo op een Asus P5K, zodanig de heatpipes niet aan de bovenkant de crossbar van de Antec raken.
Achtergrond
Bovengenoemde configuratie met een Corsair 450VX PUS maakt voor mij nog teveel lawaai.
Zelfs als ik het Q-Fan programma van de P5K aan heb staan.
Stock Intel Fan draait dan op 900 rpm en mijn Nexus 120 mm chassis fan draait dan op 700 rpm. Beide Intel cores van de E2160 1,6 Ghz opgepompt naar 2,88 Ghz staan bij normaal gebruik op 40 Celsius (is hoog, maar dat komt omdat ik de cooler 2 keer op de zelfde pasta heb vast gezet).
Nader onderzoek leverde op dat het geluid van de Intel stock fan kwam.
Bij opstarten zonder de cpu cooler was het geluid grotendeels weg.
Alleen de het geluid van de Nexus bleef over.
De Corsair PSU fan is echt stil, bijna onhoorbaar.
De Nexus fan hoor ik! Zelfs op 700 rpm: ik hoor de lagers!!
Daarom wil ik af van, zowel de Intel stock CPU cooler als de Nexus fan.
In de plaats daarvoor: een Thermalright Ultra 120 Extreme met een Scythe S-Flex E fan en als chassis fan ook de Scythe S-Flex E.
Natuurlijk alle twee beheerst en getemperd door het Asus Q-Fan programma.
Weet iemand of de Thermalright Ultra 120 Extreme past binnen mijn Antec Solo op een Asus P5K, zodanig de heatpipes niet aan de bovenkant de crossbar van de Antec raken.
Achtergrond
Bovengenoemde configuratie met een Corsair 450VX PUS maakt voor mij nog teveel lawaai.
Zelfs als ik het Q-Fan programma van de P5K aan heb staan.
Stock Intel Fan draait dan op 900 rpm en mijn Nexus 120 mm chassis fan draait dan op 700 rpm. Beide Intel cores van de E2160 1,6 Ghz opgepompt naar 2,88 Ghz staan bij normaal gebruik op 40 Celsius (is hoog, maar dat komt omdat ik de cooler 2 keer op de zelfde pasta heb vast gezet).
Nader onderzoek leverde op dat het geluid van de Intel stock fan kwam.
Bij opstarten zonder de cpu cooler was het geluid grotendeels weg.
Alleen de het geluid van de Nexus bleef over.
De Corsair PSU fan is echt stil, bijna onhoorbaar.
De Nexus fan hoor ik! Zelfs op 700 rpm: ik hoor de lagers!!
Daarom wil ik af van, zowel de Intel stock CPU cooler als de Nexus fan.
In de plaats daarvoor: een Thermalright Ultra 120 Extreme met een Scythe S-Flex E fan en als chassis fan ook de Scythe S-Flex E.
Natuurlijk alle twee beheerst en getemperd door het Asus Q-Fan programma.