Toon posts:

Problemen met digitale TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een half jaar heb ik digitale tv van @home.
Na de installatie heb ik enkele maanden probleemloos kunnen kijken. Door omstandigheden is de digitale decoder enkele maanden ongebruikt gelaten. Toen ik deze deze week weer inschakelde merkte ik dat de zenders niet meer aanwezig waren.
Geprobeerd om de zenders weer te installeren, maar dit lukte niet. Wat ook opviel is dat ik niet meer uit het Menu kan komen. Ik zag wel steeds dat ik een zwakke signaalstatus krijg, terwijl ik een goed beeld op mijn TV heb via de analoge coaxkabel. Tussen de CAI doos in de meterkast en de decoder zit ook maar maximaal 5 meter kabel (van goede kwaliteit met hirschman koppelingen)
Vervolgens de klantenservice van @home gebeld; Alle voor de hand liggende storingen proberen te lokaliseren (kabel checken, reset, smartcardnummer checken, ben ik wel aangemeld, etc), echter geen resultaat. Uiteindelijk konden zij me ook niet verder helpen.
Kan iemand me helpen met dit probleem? Kan het aan de decoder zelf liggen

Groeten,
Rob

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21
Ehm, lijkt me dat je dat kreng gewoon bij @Home kun omwisselen?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:32
Reinig eens de contacten met en op de smartcard (hielp bij mij).

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-01 13:02
Jij geeft aan dat je signaal sterkte erg laag is....dat kan aan kabel/decoder of andere hardware liggen, maar kan ook een instelling zijn.
bij het instellen van mijn multikabel decoder moest ik een channel opgeven, voordat het systeem de tv kanalen kon vinden. zou het kunnen dat een instelling is gewijzigd, die jij nu niet hebt?