[Leopard/Backup Drives] Schijf dubbel en niet herkend?

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hoi,

de titel is wellicht wat vreemd maar ik weet niet goed hoe ik dit probleem het beste kan omschrijven.

Ik heb sinds een tijdje een UltraMax schijf die ik gebruik om met TimeMachine naar te backuppen. Ook gebruik ik hem als mijn download schijf.

Het viel me echter zonet ineens op, dat alle downloads van gisteren en vandaag, via Finder niet te vinden waren. Wanneer ik echter in mijn download history kijk (usenet client), zie ik dat alles wel succesvol is gedownload.
Zoeken naar de files via finder of spotlight levert ook niks op... Het vreemde is echter, als ik naar "/Volumes" ga via een browser (FF in mijn geval), dan zie ik daar ineens dat de UltraMax er 2 keer in staat.
1 keer zoals ik hem normaal altijd zie, en hij op dit moment ook in finder te vinden is: "/Volumes/UltraMax/"

Maar ook 1 keer als: "/Volumes/UltraMax 1/". Je raad het al, in deze laatste staan alle nieuwe downloads van gisteren en vandaag.
Deze 'UltraMax 1' is dus niet te zien in Finder!

Heeft iemand enig idee waar dit door kan zijn veroorzaakt, en nog beter: hoe ik dit in godsnaam op los?
Ik kan nu niet bij m'n files, en ik ben behoorlijk bang dat m'n timemachine backups nu verrot zijn ;(

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Heb ik op iMac van m'n pa ook gehad, Iets gedownload met Unison, waarna het niet meer op de (onzichtbare) externe schijf terug te vinden was, maar als ik dan in de download history kijk waar het bestand staat, geeft ie een pad aan, welke niet terug te vinden is in de finder.
Het probleem komt nu niet meer voor geloof ik, weet helaas niet hoe het opgelost is. (Volgens mij herinstallatie van OSX.) :/