Vraag over videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-02 16:52
Hoi,

Ik heb hier een computer staan met allplan en autocad erop. Dit staat op een vrij oude pc (ong 4 jaar oud), het probleem is dat het CPU gebruik oploopt naar 100% tijdens het in en uitzoomen.

De specs van de computer ongeveer:
- fx 5700 (nvdia) (agp)
- amd sempron 2600+
- 1GB (PC3200) DDR
- rest zal wel niet veel uitmaken

De vraag is nu: als ik de videokaart vervang, zal dan het CPU verbruik niet tot 100% oplopen?
Of kan ik het beste een geheel nieuwe pc kopen? Zo ja? wat ongeveer? Quad core en quadro fx (welk type)?

alvast bedankt:)

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heel gewoon... zou pas erg zijn als dit niet het geval was... daarbij is jouw Sempron niet de ideale processor voor dit soort taken :)

Videokaart zal iets uitmaken (neem wat meer videogeheugen indien je overgaat tot vervangen), maar zal geen wereld van verschil zijn... CPU vervangen schiet je wat meer mee op denk ik :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Michael Knight schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:22:
Heel gewoon... zou pas erg zijn als dit niet het geval was... daarbij is jouw Sempron niet de ideale processor voor dit soort taken :)

Videokaart zal iets uitmaken (neem wat meer videogeheugen indien je overgaat tot vervangen), maar zal geen wereld van verschil zijn... CPU vervangen schiet je wat meer mee op denk ik :)
Dan zou je moeten kijken naar een tweedehands socket A proc(correct me if I'm wrong)....
Ook even in de gebruiksaanwijzing van je mobo kijken wat de maximale snelheid van de proc is die die aan kan.

Hoi!

• Meijuh
nieuwe cpu heeft geen zin denk ik, is nog het oude type socket dus...

welke cpu is hier geschikt voor dan?

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik denk dat je je daarover het beste kunt laten adviseren in een goede computerwinkel... iedere moderne C2D icm een 256+MB videokaart zal jouw taken goed kunnen verrichten...

Ga iig niet met een Sempron/Celeron werken, dat zijn gecastreerde machines voor 'standaard officewerk' ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Ik zou idd gewoon het hele binnenwerk vervangen.

Let wel goed op hoeveel IDE apperaten je nog hebt(CD en DVD spelers/HD's) gezien moderne mobos vaak maar 1 aansluiting hebben (2 apperaten dus).

Voor weinig kan je mooi een X2 4400+ een 780G moederbordje, 2gb halen en een HD3650. (mischien ook een sata dvd speler van 25 euro.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 20:57 ]

• Meijuh
ik werk toevallig bij het locale computer boertje, maar ik wil alleen wete welke cpu en gpu ik het beste kan nemen, volgens mij is een quadro fx toch veel beter geschikt voor dit soort taken?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Jawel, voor een deel wel, maar naar mijn weten is Autocad nou niet bepaald een polygoonvreter, of ik moet ernaast zitten. Dan volstaat elke mid- tot highend videokaart wel om gewoon vlot en soepel je werk te kunnen doen, en dat voor meestal maar een deel van het geld dat je voor een FireGL of QuadroFX variant betaald.

Verder denk ik dat elke dualcore met 2 gigabyte gebeugen en een PCI-E videokaart je al veel en veel meer performance gaat geven met de software die je gebruikt ten opzichte van wat je nu hebt.

Quadcore is leuk als je 5 processor-intensieve programma's tegelijk hebt lopen of grote realistische 3d afbeeldingen rendert, maar kwaad kan het natuurlijk absoluut niet.

[ Voor 39% gewijzigd door KneoK op 17-04-2008 21:54 ]

• Meijuh
maar allplan dan, heeft deze wel baat bij een quadro fx? of ook niet?
en autocad geeft niet meer performance bij een quad core dan bij een dual core?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Meijuh1 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:12:
en autocad geeft niet meer performance bij een quad core dan bij een dual core?
Ook google is je vriend hé!
http://autodesk.blogs.com...10/autocad_2007_re_1.html

:>

Hoi!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit heeft weinig met Videoplanken & Beeldkanonnen te maken. Voor advies over complete systemen kun je het beste even in Complete Systemen & Laptops kijken, maar ga wel eerst even zelf op onderzoek uit voordat je daar een topic opent :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.