C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| private void LoadKlassen() { OdbcCom = new System.Data.Odbc.OdbcCommand("SELECT * FROM groepen ORDER BY id", OdbcCon); OdbcDR = OdbcCom.ExecuteReader(); int x = 0; while (OdbcDR.Read()) { x = x + 25; // Geef positie onder elkaar Button KlasButton = new Button(); KlasButton.Location = new Point(5, x); KlasButton.Width = 180; KlasButton.Text = Convert.ToString(OdbcDR[1]); this.Controls.Add(KlasButton); //txtLog.AppendText(">> " + OdbcDR[0] + " >> " + OdbcDR[1] + " >> " + OdbcDR[2] + "\r\n"); } } |
Aloha, in de bovenstaande code haal ik via een Query de gegevens uit een database en maak voor elke record een Button aan "KlasButton". Nu zou ik graag willen dat ik bij elke button een click_event willen maken.
Nu was ik aan het puzzelen en kwam op het voglende:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| private void LoadKlassen() { OdbcCom = new System.Data.Odbc.OdbcCommand("SELECT * FROM groepen ORDER BY id", OdbcCon); OdbcDR = OdbcCom.ExecuteReader(); int x = 0; while (OdbcDR.Read()) { x = x + 25; // Geef positie onder elkaar Button KlasButton = new Button(); KlasButton.Location = new Point(5, x); KlasButton.Width = 180; KlasButton.Text = Convert.ToString(OdbcDR[1]); this.Controls.Add(KlasButton); this.KlasButton_click += System.EventHandler(this.KlasButton_click); //txtLog.AppendText(">> " + OdbcDR[0] + " >> " + OdbcDR[1] + " >> " + OdbcDR[2] + "\r\n"); } } |
Helaas krijg ik dan de error:
"Error 2 'System.EventHandler' is a 'type', which is not valid in the given context"
Waarom niet? En hoe kan ik het oplossen?
Schiet tussen de palen en je scoort!