Onwillig K7T Turbo-R mobo

Pagina: 1
Acties:

• Anachronoa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11-2004
Er is al aardig wat geschreven over dit moederbord en het geschikte bios hiervoor.
Ik heb er een waarbij de Vcore standaard op 1,85 volt blijft staan. Het maakt niets uit wat je in het bios instelt, het mobo blijft 1,85 volt geven.
Dit heeft tot gevolg dat m'n processor nu constant boven de 50ºC zit. Op mijn vorige mobo was dat <40ºC (950@1050) met dezelfde cooler (Super Orb). Ik heb het bios van onze oosterburen geflashed, met als gevolg dat ik nu de multiplier niet meer lager kan zetten dan 10 (voor een T-bird 950 is het dus niet meer mogelijk de default waarde te halen) en het geen succes heeft gehad voor de Vcore (nog steeds 1,85 volt):'(
Heeft iemand hier ook ervaring mee ??
Of kan ik beter een gevecht aangaan met de leverancier en een ander zien te scoren ?:?

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

Verwijderd

Same here, heb zelfs al een uitschieter naar 1.91 gehad. Hij loopt er verder prima onder, dus....

Verwijderd

Ben net als jij ook de dupe.:(
Heb ook een idle temp van 50C.
En krijg mijn V-core ook niet omlaag.:?
Deze blijft 1,87 volt.
Terwijl ie in mijn Bios op 1.75 staat.
Heb gelukkig wel een TB 950 want multieplier
is van 9.5 tot 12.5 .
Heb begrepen dat over enkele dagen een upgrade verschijnt op de site van MSI.
Iedereen succes die ook z'n board heeft aangeschaft of wil kopen.

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoi M_G_

Waarom heb je staan "K7T turbo SUCKS" ??
Ben heel benieuwd omdat ik (en wellicht ook anderen) namelijk ook zo'n bord wil kopen....

Verwijderd

OK, het hoort niet, maar die hoge v-core is echt geen probleem hoor. Kan klokken wat ik wil, zonder problemen whatsoever.
Dus als ze dit kleine probleempje in de volgende bios oplossen, met nog een paar andere kleinigheden is tie toch perfect ?

Ben 2 dagen met van alles aan het testen geweest zonder een enkele crash.

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 21:51 schreef Treb het volgende:
Hoi M_G_

Waarom heb je staan "K7T turbo SUCKS" ??
Ben heel benieuwd omdat ik (en wellicht ook anderen) namelijk ook zo'n bord wil kopen....
Zoals je ziet heb dit maar even verwijdert, staat inderdaad niet zo netjes.
Maar zoals je hier boven kunt lezen hebben er toch veel mensen problemen met dit mobo.
Hoop voor iedereen dat dit snel wordt opgelost.
Treb bedankt voor je opmerking.;)

Verwijderd

Zoals al eerder opgemerkt, lijkt dit verdacht veel op een haastklus. Zo snel mogelijk een board op de markt brengen na een goede review (anandtech). En let wel even dat die review over de K7T Turbo ging, dus de uitvoering zonder raid....
Pagina: 1