Waarom
Na 3 weken bezig te zijn geweest met het installeren van 2 WRE54G (versie 3) range expanders met een WRT54GC router geef ik het op en zoek ik een andere oplossing.
Wat moet er gebeuren
Nu wil ik dus de 2 Expanders vervangen en heb daarvoor het volgende in gedachte.
Opzet
(bestaande Router[wrt54gs]) <---WDS--->nieuwe router[wrt54gs]
(bestaande Router[wrt54gs]) <---WDS -->nieuwe router[wrt54gs]
ten behoeve van
WIFI internet ondersteuning ruimte 1 -> WIFI internet ondersteuning ruimte 2
WIFI internet ondersteuning ruimte 1 -> WIFI internet ondersteuning ruimte 3
Het topic van Jeppe88 heeft ook een soortgelijk probleem maar ik wil daarbij ook WDS-ondersteuning instellen. Voor het instellen van WDS op 2 of meer WRT54GS heb ik HIER al gevonden.
Ik wil graag jullie mening over de oplossing want wellicht is er toch een betere oplossing dan ik in gedachte had. Ik heb geen ervaring met WDS dus mischien werkt het niet zo soepel als wanneer ik gebruik maar van een bridge en de methode van Hyperbart gebruik.
Na 3 weken bezig te zijn geweest met het installeren van 2 WRE54G (versie 3) range expanders met een WRT54GC router geef ik het op en zoek ik een andere oplossing.
- De standaard installatie was helemaal een ramp en heeft nooit gewerkt.Het probleem lag in de routing tabbellen, op het moment dat ik 'WEP' beveiliging aan ging zetten kregen de computers in het netwerk niet meer het juiste IP kregen toegekent. Daardoor hadden ze alleen een beperkte verbinding ( geen internet meer). Met een handleiding van een mede gedupeerde die ik op het internet vond werkte het eventjes. Helaas kwam weer hetzelfde probleem naar voren een dag later zonder iets te hebben veranderd. (de handleiding hield in dat ik de router en of expanders 1 en\of 2 uit moest zetten)
Wat moet er gebeuren
Nu wil ik dus de 2 Expanders vervangen en heb daarvoor het volgende in gedachte.
Opzet
(bestaande Router[wrt54gs]) <---WDS--->nieuwe router[wrt54gs]
(bestaande Router[wrt54gs]) <---WDS -->nieuwe router[wrt54gs]
ten behoeve van
WIFI internet ondersteuning ruimte 1 -> WIFI internet ondersteuning ruimte 2
WIFI internet ondersteuning ruimte 1 -> WIFI internet ondersteuning ruimte 3
Het topic van Jeppe88 heeft ook een soortgelijk probleem maar ik wil daarbij ook WDS-ondersteuning instellen. Voor het instellen van WDS op 2 of meer WRT54GS heb ik HIER al gevonden.
Ik wil graag jullie mening over de oplossing want wellicht is er toch een betere oplossing dan ik in gedachte had. Ik heb geen ervaring met WDS dus mischien werkt het niet zo soepel als wanneer ik gebruik maar van een bridge en de methode van Hyperbart gebruik.
[LTS][MTS][HTS]