• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-02 15:35
Ok, ik heb een simpel probleem maar ik kan er niet uitkomen. Ik heb nogal een lading films als divX en die wil ik op dvd bakken. nu is het probleem dat al deze films 16:9 zijn of helemaal superbreedbeeld :P .

Maar als ik ze omzet met convertXtoDVD wordt het beeld in de lengte opgerekt zodat het op een 4:3 zo goed als beeldvullend is, opzich leuk maar het beeld wordt erg lelijk. (in de lengte opgerekt). Nu is mijn vraag, hoe zorg ik ervoor dat het beeld zoals in de divX gewoon op de dvd komt te staan en niet wordt opgerekt. Dus dat ik op een normale tv gewoon zwarte balken heb.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:06

Appie

F1RST Racing

Settings - tv format - TV screen: automatic.

Dan pakt hij gewoon het formaat wat hij uitleest van het bestand, en convert het an sich.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-02 15:35
Appie schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:37:
Settings - tv format - TV screen: automatic.

Dan pakt hij gewoon het formaat wat hij uitleest van het bestand, en convert het an sich.
Dat heb ik nu maar op een een of andere manier wordt het toch gerekt, als ik het op de pc afspeel zo'n geconvert bestand is het wel normaal maar als ik het dan bekijk op een gewone 4:3 tv is het opgerekt. Gelukkig kan je met de meeste tv's en dvd spelers het formaat aanpassen maar dat is natuurlijk wel vreemd

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.