Toon posts:

Keyboard fuse has failed ??

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Mijn vader heeft een oud 486-je om brieven op te typen, meer doet ie er niet mee dus die 486 volstaat prima.

Nu had dat ding al een tijd lang dat ie, vlak na de geheugencheck bij het opstarten, met de melding 'keyboard fuse has failed' kwam. Dit was nooit een probleem want het toetsenbord deed het verder wel gewoon. Sinds gisteren wordt die melding echter aangevuld met een 'keyboard error', en idd het toetsenbord doet nix meer.

Ik heb er meerdere toetsenborden op geprobeerd, allemaal nix. Waarschijnlijk zal het dus iets met die keyboard fuse te maken hebben maar heeft iemand enig idee waar zo'n ding zit en of je die kunt vervangen/overbruggen?

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Op zondag 18 februari 2001 14:07 schreef Atari_Junkie het volgende:
Hallo tweakers,

Mijn vader heeft een oud 486-je om brieven op te typen, meer doet ie er niet mee dus die 486 volstaat prima.

Nu had dat ding al een tijd lang dat ie, vlak na de geheugencheck bij het opstarten, met de melding 'keyboard fuse has failed' kwam. Dit was nooit een probleem want het toetsenbord deed het verder wel gewoon. Sinds gisteren wordt die melding echter aangevuld met een 'keyboard error', en idd het toetsenbord doet nix meer.

Ik heb er meerdere toetsenborden op geprobeerd, allemaal nix. Waarschijnlijk zal het dus iets met die keyboard fuse te maken hebben maar heeft iemand enig idee waar zo'n ding zit en of je die kunt vervangen/overbruggen?
Als het inderdaad de fuse is die kapot is kan je die best makkelijk vervangen. Zit meestal in de buurt van de keyboard connector.

Verwijderd

Fuse = zekering

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 februari 2001 15:54 schreef jans het volgende:
Fuse = zekering
I know, bedankt voor de reacties. Ik denk alleen bij een zekering al gauw aan zo'n glazen buisje met een draadje erin, zoals je ze ook wel in tv's en andere apparaten vindt. Ik heb het mobo eruit gehaald en eens goed gekeken rond die connector maar zie eigenlijk alleen dingetjes zitten die op weerstandjes e.d. lijken, allemaal belachelijk klein :)

't is weer jammer maar ik ben bang dat ie naar de schroothoop kan...

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op zondag 18 februari 2001 16:42 schreef Atari_Junkie het volgende:

[..]

I know, bedankt voor de reacties. Ik denk alleen bij een zekering al gauw aan zo'n glazen buisje met een draadje erin, zoals je ze ook wel in tv's en andere apparaten vindt. Ik heb het mobo eruit gehaald en eens goed gekeken rond die connector maar zie eigenlijk alleen dingetjes zitten die op weerstandjes e.d. lijken, allemaal belachelijk klein :)

't is weer jammer maar ik ben bang dat ie naar de schroothoop kan...
dat is ook een zekering, die kleine dingen zijn geen zekeringen, want een zekering hoor je er zo uit te kunnen halen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 februari 2001 16:49 schreef -OverSoft- het volgende:
dat is ook een zekering, die kleine dingen zijn geen zekeringen, want een zekering hoor je er zo uit te kunnen halen
Zoiets had ik inderdaad gehoopt, het lijkt me wel handig als je een onderdeel dat 'bedoeld is om stuk te kunnen gaan', zo kan vervangen. Maar bij Dell dachten ze er volgens mij anders over.

Het zal wel aan mij liggen maar ik vindt het uberhaupt een beetje vaag om een zekering in een keyboard aansluiting te zetten :?

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:16

Killjoy

Klingon lawn products

Ik hoop voor je dat die keybord fuse geen deel uitmaakt van de keybord controller. Dan staat je wat soldeerwerk te wachten. Die krengen zijn vaak ook nog eens niet uitwisselbaar. Sterkte.

Ps. haal gewoon ergens voor een geeltje een pentium 100 met mobo of zo. kost geen drol en is veel sneller.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws, Hij typt weer..

In een laatste wanhoopspoging heb ik maar een totaal ongemarkeerd vaag componentje doorverbonden met een draadbruggetje, dat was 'm!

Niet echt tweaker-vriendelijk van Dell dat ze dat ding niet even markeren:(
't zag er het meest uit als een condensatortje ofzo...
Pagina: 1