Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Berichtregel doorsturen als bijlage rarigheid

Pagina: 1
Acties:

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10 20:19
Ik heb een exchange 2003 server draaien met daarop een aantal outlook 2007 clients. Er is een mailbox waar een aantal mails binnenkomen die doorgestuurd moeten worden naar een andere user (dus mailbox), hiervoor heb ik een berichtregel opgesteld die filtert op afzender en het bericht vervolgens doorstuurt als bijlage...

Nu kom ik alleen een rare eigenschap van outlook tegen, nl. de ene keer als het mailtje doorgestuurd wordt is het onderwerp: "DS: <oude onderwerp>" en de andere keer is het "FW: <oude onderwerp>".

Aangezien de user waarnaar de mails doorgestuurd worden deze graag automatisch naar een mapje wil hebben, is het dus lastig als het beginstuk van het onderwerp telkens anders is.

Mijn vraag vervolgens: is het mogelijk om het gebruik van DS: of FW: af te dwingen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is dat DS: niet afkomstig van een Duitstalige client toevallig?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Of het FW: of iets anders is hangt inderdaad van de taal van de client af die het bericht doorstuurt. In ieder geval een tikje naar OFF.

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10 20:19
Wij hebben alleen nederlandse clients. Ik denk zelf dat DS: staat voor DoorSturen...

Is het niet zo dat de berichtregels op de Exchange server worden uitgevoerd? Verder treedt dit probleem ook op als er maar 1 client ingelogd is op de betreffende mailbox. Het is dan soms DS: en soms FW:. Het rare is dat we hier nooit eerder tegenaan zijn gelopen, maar pas zeer recent, terwijl alle clients al een tijdje Office 2007 draaien.