Toon posts:

XFX 680i LT Southbridge cooling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een XFX 680i LT gekocht en ik erg me gek aan het herrie dat het southbridge fan maakt dus ik heb gewoon de steeker eruit gehaald, is dit wel ok ?? ik heb niks overclocked en in mijn laaste mobo een 650i was er nog niet eens een fan op het southbridge, zulke fans zijn altijd waardloos.

Kan iemand mij een goed southbridge block aanrader, hij moet wel heel laag zijn want mijn 9800GTX zit er bovenop, die fan kon amper lucht krijgen.

Verwijderd

Kun je de southbridge koeler niet op 7 volt aansluiten dan hoor je hem waarschijnlijk ook niet meer, moet je er alleen wel even opletten dat die niet te warm wordt. :)

7 Volt krijg je overigens door de + van de fan aan een gele draad aan te sluiten en de - van de fan aan een rode draad van de voeding aan te sluiten. :)
Of kun je ze niet regelen met bijvoorbeeld Speedfan, want het lijkt me een 3pins fan aansluiting. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik net ondekt, ik heb in de bios de fan speed lager kunnen zetten want het was gewoon op 100% nu is het een stuk beter, ik kon het zelfs horen als ik beneden was 8)7 maar nu niet meer.

Problem is het fan is gewoon van dun plastic en zit ook een beetje los dus gewoon een lekker goedkoop pokken ding, ik kan nu effe rustig voor een betere set kijken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:38

M2M

medicijnman

zoveel keus heb je er niet in, maar die zalman plakbare videokaartheatsinks in combinatie met een goed gerichte fan doet altijd wonderen :)

daarnaast wordt een southbridge normaal gesproken niet zo heel erg heet, hooguit lekker warm :D, Die fan zal er voornamelijk voor de show opzitten. Maar om het zekere voor en onzekere te nemen, en als je nog ruimte hebt (videokaarten willen nog wel eens in de weg zitten) is een actieve natuurlijk altijd beter dan een passieve :D

-_-

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bedoel je van die kleine blauwe egeltjes? :D

Ik zou er gewoon een lage heatsink van een oude Pentium ofzo opplakken. Dit aangenomen dat de southbridge zonder ventilator nog niet te warm wordt natuurlijk.

• M2M

M2M

medicijnman

Admiral Freebee schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:11:
Bedoel je van die kleine blauwe egeltjes? :D

Ik zou er gewoon een lage heatsink van een oude Pentium ofzo opplakken. Dit aangenomen dat de southbridge zonder ventilator nog niet te warm wordt natuurlijk.
ja die blauwe engeltjes, die heatsinks die jij bedoelt heeft niet iedereen meer liggen :)

maar gelukkig heeft bijna iedereen wel een "oude" tweaker in de buurt wonen :D

-_-

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
M2M schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:09:
maar gelukkig heeft bijna iedereen wel een "oude" tweaker in de buurt wonen :D
Noem jij mij oud? :( ;)

• M2M

M2M

medicijnman

jonge broekies, onder de 20 hebben de sub pentium 3 tijd volgens mij niet echt meer meegemaakt.

en natuurlijk noem ik je niet oud :D

-_-

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

M2M schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:57:
zoveel keus heb je er niet in, maar die zalman plakbare videokaartheatsinks in combinatie met een goed gerichte fan doet altijd wonderen :)

daarnaast wordt een southbridge normaal gesproken niet zo heel erg heet, hooguit lekker warm :D, Die fan zal er voornamelijk voor de show opzitten. Maar om het zekere voor en onzekere te nemen, en als je nog ruimte hebt (videokaarten willen nog wel eens in de weg zitten) is een actieve natuurlijk altijd beter dan een passieve :D
Mwoah, heb toch wel meerdere bridges mogen aanraken waar gewoon je vel aan bleef hangen als je niet uitkeek. Mijn ervaring is dat een fan over het algemeen niet zomaar geplaatst wordt, dus verwijderen of stilzetten zou ikzelf nooit doen zonder op een andere manier lucht naar de heatsink te krijgen
Pagina: 1