De titel omschrijving kan vaag zijn, dit omdat het nogal een gecompliceerd probleem is:
De bedoeling:
Geluid wordt afgespeeld over 2 uitgangen van de geluidskaart en opgevangen in 2 kanalen die door elkaar gemixed en bewerkt kunnen worden door de mixer. De mixer zend uit via de master out naar de receiver. De mixer zend ook uit via record, deze moet in de line in van de geluidskaart om zo setjes op te kunnen nemen.
De stuff:
- Audacity
- djDecks
- Creative SoundBlaster 2
- Numark DXM09
- Windows XP SP2
De situatie:
djDecks stuurt het geluid van Player1 door de front.
djDecks stuurt het geluid van Player2 door de rear.
De Numark DXM09 vangt Player1/front op in kanaal1.
De Numark DXM09 vangt Player2/rear op in kanaal2.
De Master out van de Numark komt uit in de receiver die het dus over de boxen afspeelt. (Geen probleem).
De Record out van de Numark komt in de Line in van de PC.
Het probleem:
In de volumeregeling kan je instellen dat de line in onder het opnemen niet weergeven wordt. Anders gezegd, de line-in wordt opgenomen, maar je hoort hem niet via een output.
Maar...neemt de line-in níet op, dan geeft die het geluid wél weer. Nu is het lastige dat dit een loop wordt en er dus een piepsignaal ontstaat net als bij het microfoon in een box drukken.
Het rare is dat als ik de weergave (dus bij volumeregeling) mute, ook het opnemen niet meer wil. Dus ik zit vast.
Iemand een idee?
De bedoeling:
Geluid wordt afgespeeld over 2 uitgangen van de geluidskaart en opgevangen in 2 kanalen die door elkaar gemixed en bewerkt kunnen worden door de mixer. De mixer zend uit via de master out naar de receiver. De mixer zend ook uit via record, deze moet in de line in van de geluidskaart om zo setjes op te kunnen nemen.
De stuff:
- Audacity
- djDecks
- Creative SoundBlaster 2
- Numark DXM09
- Windows XP SP2
De situatie:
djDecks stuurt het geluid van Player1 door de front.
djDecks stuurt het geluid van Player2 door de rear.
De Numark DXM09 vangt Player1/front op in kanaal1.
De Numark DXM09 vangt Player2/rear op in kanaal2.
De Master out van de Numark komt uit in de receiver die het dus over de boxen afspeelt. (Geen probleem).
De Record out van de Numark komt in de Line in van de PC.
Het probleem:
In de volumeregeling kan je instellen dat de line in onder het opnemen niet weergeven wordt. Anders gezegd, de line-in wordt opgenomen, maar je hoort hem niet via een output.
Maar...neemt de line-in níet op, dan geeft die het geluid wél weer. Nu is het lastige dat dit een loop wordt en er dus een piepsignaal ontstaat net als bij het microfoon in een box drukken.
Het rare is dat als ik de weergave (dus bij volumeregeling) mute, ook het opnemen niet meer wil. Dus ik zit vast.
Iemand een idee?