Line-in enkel voor opnemen gebruiken, niet voor weergave

Pagina: 1
Acties:

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De titel omschrijving kan vaag zijn, dit omdat het nogal een gecompliceerd probleem is:

De bedoeling:
Geluid wordt afgespeeld over 2 uitgangen van de geluidskaart en opgevangen in 2 kanalen die door elkaar gemixed en bewerkt kunnen worden door de mixer. De mixer zend uit via de master out naar de receiver. De mixer zend ook uit via record, deze moet in de line in van de geluidskaart om zo setjes op te kunnen nemen.

De stuff:
- Audacity
- djDecks
- Creative SoundBlaster 2
- Numark DXM09
- Windows XP SP2

De situatie:
djDecks stuurt het geluid van Player1 door de front.
djDecks stuurt het geluid van Player2 door de rear.
De Numark DXM09 vangt Player1/front op in kanaal1.
De Numark DXM09 vangt Player2/rear op in kanaal2.

De Master out van de Numark komt uit in de receiver die het dus over de boxen afspeelt. (Geen probleem).
De Record out van de Numark komt in de Line in van de PC.

Het probleem:
In de volumeregeling kan je instellen dat de line in onder het opnemen niet weergeven wordt. Anders gezegd, de line-in wordt opgenomen, maar je hoort hem niet via een output.
Maar...neemt de line-in níet op, dan geeft die het geluid wél weer. Nu is het lastige dat dit een loop wordt en er dus een piepsignaal ontstaat net als bij het microfoon in een box drukken.

Het rare is dat als ik de weergave (dus bij volumeregeling) mute, ook het opnemen niet meer wil. Dus ik zit vast.

Iemand een idee? _/-\o_

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Lijkt me dat je bij de afspeel regeling de line-in gewoon mute/dempt?
En je bij de opname regeling line-in als bron selecteerd (en niet wave of master out)

[ Voor 50% gewijzigd door remco_k op 17-04-2008 16:22 ]

Alles kan stuk.

• Saturnus
  • Niet online
Precies.
Maar als ik hem bij afspelen mute, doet de opname het ook niet meer.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02 15:34
Volgens mij moet er bij de Audigy 2 ergens een 'monitor' optie zijn die je moet uitzetten, dan hoort het denk ik wel te lukken.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Saturnus
  • Niet online
'Opnemen zonder geluidsweergave' is inderdaad aangezet. Dit zorgt ervoor dat er tijdens het opnemen geen doorvoer is. Wordt er echter niet opgenomen, dan wordt er wél door gevoerd zodat die loop weer ontstaat.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02 15:34
Als je het niet erg vind om wat langer te prutsen voor alles werkt zou je de kX drivers kunnen installeren.
Het enige wat je dan mist is denk ik EAX, en daarvoor in de plaats krijg je dan wel volledige flexibiliteit over hoe het geluid gerouteerd word.
Ik heb het zelf lange tijd gebruikt met een audigy 2 en als het eenmaal ingesteld is werkt het zeer goed (en zonder automatisch overschakelen bij wel/niet opnemen enzo)

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Saturnus
  • Niet online
Ok. :)
Maar nu zit ik dus weer even te proberen (met oude drivers nog), lijkt het probleem weg, maar heb ik ervoor terug gekregen een gigantisch slechte opname kwaliteit. :S

Edit:
Restart was voldoende om terug te keren naar TS situatie.
Ik ga die drivers binnenkort eens checken. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Saturnus op 22-04-2008 09:51 ]

Pagina: 1