Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Msi Nero 8 werkt virtueel goed maar op een echte pc niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met behulp van Wise SetupCapture en Wise MSI Editor een msi gemaakt van Nero 8.
Alleen met de functies, Nero StartSmart, Nero Express, Nero Burning Rom en Nero Burnrights.

Nou he ik de msi zo aangepast naar mijn behoren zoals ik hem wil hebben en opgeslagen.
Zodra ik de msi op een virtuele windows xp installeer (waarop ik de msi ook heb bewerkt) doet die hey prima geen fout meldingen tijdens de installatie helemaal niks. Alles doet het perfect.

Maar zodra ik hem op een echte pc dus niet virtueel installeer, geeft die bijna aan eht eind van de installatie een foutmelding aan van dat die NMVTServices.dll niet kan registreren, en tig andere bestanden daar achter aan zodra ik op ignore klik.

Als ik op Retry klik dan gebeurt er niks en zegt die nog steeds dat die hem niet kan registeren.

Wat ik al heb geprobeerd is de bestanden wat die niet kan registeren, handmatig te registreren via regsvr32 ........ax. maar dan geeft die aan dat het mislukt is om te registreren.

Heb ook vanuit wise MSI Editor zo ingesteld dat die de bestanden niet registreert maar dan werkt de installatie wel goed, alleen het programma niet. Omdat die dan waarschijnlijk de bestanden uit de ax en dll niet kan gebruiken omdat ze neit zijn geregistreerd.

Help ik kom er niet uit.

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 16:47 ]

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 16:59
Zijn de bestanden wel aanwezig in de msi, of staan ze hier helemaal niet in?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Topicstarter
Jahh, alle bestanden staan erin.

En hij geeft de volgende foutmelding aan als ik het handmatig registreer met behulp van regsvr32.

LoadLibrary("nmtvservices.dll") failed - This application has failed to start because the application configuration is incorrect. reinstalling the application may fix the problem.

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 08:39

Jake Bullet

Wise Scripter

Die foutmeldingen aan het eind komen omdat wise die dingen default in de selfreg tabel gooit.Deze moet je altijd leeg houden! Als je goed hebt gecaptured hoef je helemaal niets meer te registreren, maar staan de registratie gegevens al in o.a. de class tabel, of de registry keys, afhankelijk van je capture settings.

Heb je het al geprobeerd op een andere VM? En wat doet het dan niet?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 23:21

Acheron

updatepack.nl

Nero 8 maakt gebruik van de VC++ Redist 2005 SP1

Wanneer deze niet geinstalleerd is kan Nero sommige dll bestanden niet laden. VC++ Redist zit ook in .NET 2.0 Service Pack 1 geintegreerd, maar deze is niet compatible met Nero.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Jake Bullet

Jake Bullet

Wise Scripter

Overigens is Nero 8 al in MSI formaat. Nu hebben de meeste vendors wel de neiging om de meest vreselijke msi's te maken dus kan je je lol op.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op verzoek naar CSA verplaatst :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Jake Bullet schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:56:
Overigens is Nero 8 al in MSI formaat. Nu hebben de meeste vendors wel de neiging om de meest vreselijke msi's te maken dus kan je je lol op.
De TS wil zijn instellingen en programma's alleen hebben en niet alle andere zooi :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kijk eens naar Nero Lite oid?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Jake Bullet schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:11:
Die foutmeldingen aan het eind komen omdat wise die dingen default in de selfreg tabel gooit.Deze moet je altijd leeg houden! Als je goed hebt gecaptured hoef je helemaal niets meer te registreren, maar staan de registratie gegevens al in o.a. de class tabel, of de registry keys, afhankelijk van je capture settings.

Bedankt voor je andwoord, zodra ik een andere virtuele machine gebruik doet die het ook niet.
Maar nu vraag ik mij af waar kan ik de selfreg tabel onder vinden, en waar kan ik controleren of die bestanden in de class tabel staan of in de registry keys.

Omdat dit de eerste keer is dat ik eht doe heb ik er neit zo veel verstand van.
Bij voorbaat dank

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:38:
[...]

De TS wil zijn instellingen en programma's alleen hebben en niet alle andere zooi :)
Dat klopt.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28
Alex3305 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:38:
Ja, maar de juiste weg is dan de bestaande MSI aanpassen. Als het een goede MSI is kun je gewoon met een MST de opties uitschakelen die je niet geïnstalleerd wilt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Dennis schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:44:
[...]

Ja, maar de juiste weg is dan de bestaande MSI aanpassen. Als het een goede MSI is kun je gewoon met een MST de opties uitschakelen die je niet geïnstalleerd wilt hebben.
Jah dat is ook wel zo, maar ik wil het liever zelf proberen, hoe meer je zelf probeert en uitzoekt.
Hoe meer je er van leert en ik vind het wel interessant om te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Jake Bullet schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:11:

Ik heb gedaan wat je zij, door de selfreg tabel leeg te gooien van uit msi editor.

De installatie van Nero 8 loopt dan wel goed door zonder fouten, alleen zodra ik nero startsmart op start geeft die de volgende fout melding.

This application has failed to start because te application configuration is incorrect. reinstalling the application may fix this problem.

En the class tabel zit trouwens goed vol met registratie gegevens.

Maar voordat je er andwoord op geeft, ik probeer eerst weer een msi opnieuw te maken met de juiste instellingen en kijken wat die dan doet. Als ik er dan alsnog neit uitkom laat ik van mij horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe msi gemaakt met Wise Setup Capture.
Heb onder de Setup Capture Configuration de volgende 3 opties aangevinkt.

General Settings
1. Include files deleted during capture.
2. Include registry keys deleted during capture
3. Capture changes in hardware regestry entries.

Dit zijn de enigste 3 opties die ik heb aangevinkt voor de rest heb ik nergens aangezeten.

Ik heb na de capture de msi geinstalleerd op de virtuele omgeving, alles deed het na behoren.
Ik heb daarna de Self reg table leeggegooid en de msi weer opgeslagen. Nero gedeinstalleerd en de msi weer geprobeerd op de virtuele omgeving. alles deed het weer na behoren.
Maar zodra ik de msi installeer op een echte xp omgeving, dan zegt die weer na de installatie.

This application has failed to start because the application configuration is incorrect. Reinstalling the application may fix this problem.
Dit waarschijnlijk omdat die de benodigde bestanden niet heeft geregistreerd, want als ik de self reg table vol laat staan dan zegt die tijdens de installatie, kan nmtvservice.dll niet registreren en daar weer 100 andere dll of ax bestanden achteraan.

Ik weet mij geen raad meer, jullie misschien wel.

Misschien dat mijn setupcapture configuration niet goed staat. ik weet het niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 12:07 ]

• Dennis
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:04:
Jah dat is ook wel zo, maar ik wil het liever zelf proberen, hoe meer je zelf probeert en uitzoekt.
Hoe meer je er van leert en ik vind het wel interessant om te doen.
Nou, hier schiet je natuurlijk niet zoveel mee op. Je haalt je zelf onnodig veel werk op je nek en of je er iets van leert? Capture is alleen handig als je 'legacy' setups hebt. Waarom maak je geen MST? Daar leer je ook van, maar daar heb je ook nog meer aan straks, want dan kun je nog veel andere MSI installaties aanpassen.

• Jake Bullet

Jake Bullet

Wise Scripter

Heb je keurig gereboot tijdens het maken van de snapshots? Welke versie van Wise gebruik je?
Heb je de suggestie van Acheron al geprobeerd?

Verder moet je niet te veel registry keys onder Local_machine\System\Currentcontrolset\ hebben staan. Verwijder keys die onder Control staan, en van de keys onder Services zou je eigenlijk alleen de Eventlog keys over moeten houden.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Jake Bullet schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:21:
Heb je keurig gereboot tijdens het maken van de snapshots? Welke versie van Wise gebruik je?
Heb je de suggestie van Acheron al geprobeerd?

Verder moet je niet te veel registry keys onder Local_machine\System\Currentcontrolset\ hebben staan. Verwijder keys die onder Control staan, en van de keys onder Services zou je eigenlijk alleen de Eventlog keys over moeten houden.

Suc6
Ik gebruik de 6.10.0.49.7 versie van Wise

Nee heb de optie van Acheron nog niet geprobeerd, zie hem nu trouwens pas waarschijnlijk over heen gekeken.

ik heb gereboot na het maken van de snapshots.
Ik zal de opties even uitproberen.

Dankjewel voor de reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost doormiddel van VC++ Redist 2005 SP1

Mijn dank hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug een topic gepost over het maken van een msi voor nero 8.

Nou had ik met behulp van de tweakers het registratie probleem opgelost alleen kwam ik echter een ander probleem tegen dat de applicatie verkeerd was opgestart en nero het daardor niet deed en dan moet ik nero opnieuw installeren om hem goed te laten werken.

Dit is de volledige foutmelding

This application has failed to start because the application configuration is incorrect. Reinstalling the application may fix this problem.

Nou ben ik het maken van de nero 8 msi helemaal spuugzat want ik kom de ene naar de andere problemen tegen.

voor verder informatie kijk dan naar deze topic.
Msi Nero 8 werkt virtueel goed maar op een echte pc niet.

Nou was er tegen mijn in die topic gezegd dat er een msi voor nero beschikbaar was.
En mijn vraag is dus waar kan ik die vinden of weten jullie zo hoe ik die foutmelding weg kan krijgen en nero dan alsnog goedwerkende te krijgen.

Bij voorbaat dank,

• Jake Bullet

Jake Bullet

Wise Scripter

Je probleem was toch opgelost met het installeren van de vcredist_x86?

Om je vraag te beantwoorden, meestal kan je de msi vinden in een van de tempfolders als je de setup.exe draait:

<profiel>\local settings\temp [\eventueel subfolder]
of windows\temp

Verwijderd

Topicstarter
Ja het registratie probleem was verholpen.

Maar doordat ik het druk had na de tijd heb ik geen tijd gehad om nero 8 te testen.
dus heb ik het eergisteren uitgeprobeert, en toen stuitte ik dus op een nieuw probleem.

Google afgezocht hielp niet, GOT afgezocht niks gevonden.

En ik heb gewoon tijd meer voor om er verder mee bezig te gaan.

Dus dacht ik gewoon een kant en klare msi te downloaden, legaal dan.
En dat van die msi dat je die in de temp file wel vind is ook zo.
Maar als ik hem ergens anders plaatst. vraagt die op de setupx.exe. en daarna was ik het gewoon spuugzat.

Om ergens een kant en klare msi te vinden is dus niet mogelijk behalve in de exe file. Of weet je toch wel iets.

bedankt voor de reply

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ga Msi van Nero 8 even samenvoegen met Msi Nero 8 werkt virtueel goed maar op een echte pc niet., dat lijkt me wel zo overzichtelijk.

Kant en klare msi: je hebt er genoeg geld voor betaald. Vraag het ze? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jake Bullet

Jake Bullet

Wise Scripter

Als je googled op ISSETUPDRIVEN moet je eigenlijk al een heel eind kunnen komen.

Om van de setup.exe melding af te komen, moet je een MST maken, met daarin de property ISSETUPDRIVEN met waarde 1 en verwijder de action OnCheckSilentInstall" custom action in de InstallExecuteSequence (indien aanwezig)

• Dennis
En kijk ook eens hier voor de juiste andere properties in je MST (uitgaande van een silent deployment), anders krijg je weer andere errors.

Maar euhm, kortom, dit was eigenlijk wat ik al in het begin zei. Je moet niet beginnen aan het maken van een msi van een msi. Beter is, zoals je nu hopelijk inziet, een mst te maken. Feitelijk is dit net zo leuk/complex als een msi en bovendien gebruik je het dan zoals het bedoeld is.
Pagina: 1