Netwerk doorlinkprobleem

Pagina: 1
Acties:

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-03 09:04
Buongiorno!
Ik heb een klein probleem ivm internet. Er staat een KPN visionbox waar het internet op binnenkomt. Dit gebeurt met zo' klein kabeltje. Vervolgens wordt vanaf hier het signaal verdeeld naar een andere router/hub en dan naar mijn pc. Dit werkt zo af en toe en dus had ik besloten om een draadloos modem als gateway te gebruiken, zodat ik gewoon van mijn draadloze verbinding gebruik kan maken.
Ik heb hiervoor de Linksys WRT54G staan. Deze kan ingesteld worden als gateway en zou dus prima het signaal moeten verdelen. Maar dit gebeurt niet...
Ik heb wat dingen geprobeerd en vraag mij nu af of het eventueel aan de bekabeling ligt?

grazie!

Verwijderd

[edit]

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 16:15 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bedoel je met klein kabeltje een telefoon kabel of een coax kabel ?
En wat bedoel je met Dit werkt zo af en toe ?
Wat voor router/HUB ( :? ) is dit ?
Hoe heb je de Linksys ingesteld ?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:29

remco_k

een cassettebandje was genoeg

DutchDisturbed schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:10:
Ik heb wat dingen geprobeerd en vraag mij nu af of het eventueel aan de bekabeling ligt?
Ja dat kan

Edit:
WTF is een KPN visionbox?

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 17-04-2008 16:27 ]

Alles kan stuk.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Een wrt54G is geen draadloos modem, het is een router.
Ik snap eigenlijk weinig van je verhaal, en ik heb het idee dat jij ook niet helemaal door hebt wat je aan het doen bent.

In elkgeval, als je de wrt54G als accesspoint wil laten werken, dan kan je de WAN poort niet meer gebruiken. Alleen de Lan poorten. DHCP uit op de linksys en aansluiten op je visionbox.
Echter dit gaat dan alleen werken als die visionbox al een router is.

[ Voor 42% gewijzigd door job op 17-04-2008 16:28 ]

• DutchDisturbed
Ik neem aan dat dat kabeltje een telefoon kabel is. Het is een kleine versie van een gewone ethernet kabel. De instelling met de extra router/hub werkte gewoon af en toe wel en niet. wat mij betreft om onverklaarbare redenen. Behalve dat misschien iemand aan de instellingen aan het kloten was zonder mijn medeweten.
Die router/Hub is een speedtouch nog iets. Hier kwam vroeger het internet op binnen. Probleem is dat dit ding bij iemand op de kamer staat die er nooit is. Heb dus ook geen idee of het er eventueel mee zou kunnen. Zodra ik dat draadloze modem aan de praat heb, wordt deze waarschijnlijk ook niet meer gebruikt.
Die linksys heeft eerder ook als gateway gewerkt. Stond na een kabelmodem. Ik neem aan dat de instellingen dus in principe goed moeten staan. Op welke instellingen zou ik precies moeten letten?
het apparaat is niet alleen een router. van de website krijg ik dit: "All-in-one Internet-sharing Router, 4-port Switch, and Wireless-G (802.11g) Access Point"

Ik ga nog eens kijken naar die visionbox. het kan ook een experiabox zijn, dat ik dat verkeerd onthouden heb. Hij lijkt op de eerste hier -> http://www.kpnadsl.nl/support/index_multi.html

ik heb inderdaad niet heel veel idee van wat ik aan het doen ben... maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad :D

[ Voor 22% gewijzigd door DutchDisturbed op 17-04-2008 16:45 ]

• LuckY
  • Niet online
speedtouch nog iets. ?

Sorry me glazenbol geeft een error terug .Ik weet niet welke dat is.
en die Linksys is een router die komt na de modem.
Dus modem (experiabox??) ---UTPkabel-->Linksys wrt54

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:30
DutchDisturbed schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:35:
Ik neem aan dat dat kabeltje een telefoon kabel is. Het is een kleine versie van een gewone ethernet kabel.
RJ11 dan, dat is een telefoon kabel inderdaad en daar gaat ook alleen telefoon signaal overheen.
De instelling met de extra router/hub werkte gewoon af en toe wel en niet. wat mij betreft om onverklaarbare redenen. Behalve dat misschien iemand aan de instellingen aan het kloten was zonder mijn medeweten.
Die router/Hub is een speedtouch nog iets. Hier kwam vroeger het internet op binnen.
Besef dat een router en een hub nogal een heel groot verschil hebben ten opzichte van elkaar. Afgaand op je uitleg en het feit dat het een Speedtouch is zal het een router zijn.
Probleem is dat dit ding bij iemand op de kamer staat die er nooit is. Heb dus ook geen idee of het er eventueel mee zou kunnen. Zodra ik dat draadloze modem aan de praat heb, wordt deze waarschijnlijk ook niet meer gebruikt.
Die linksys heeft eerder ook als gateway gewerkt. Stond na een kabelmodem. Ik neem aan dat de instellingen dus in principe goed moeten staan.
Op welke instellingen zou ik precies moeten letten?
De setup die je kunt bouwen is:
Modem <-> Linksys
of:
Modem <-> Speedtouch <-> Linksys
Aan de Speedtouch zul je niks hoeven te veranderen met deze opstelling, let er dan bij de Linksys alleen op dat hij op AP staat (Acces Point) en dat hij zelf geen DHCP uitdeelt, dan zou het goed moeten zijn.

Ps. En wat bedoel je inderdaad met KPN Visionbox?

• DutchDisturbed
Ok Ik ga nog even klooien... Ben niet bepaald expert, maar kom er over het algemeen wel uit...
Heb wel de voorgestelde set-up al geprobeerd, vandaar mijn vraag. Volgens mij is die linksys ook prima geschikt om als gateway te fungeren dus moet dat lukken.
Maar komt wel weer terug: kan het aan de kabels liggen? Anders kan ik instellingen blijven veranderen, maar gaat het toch nooit werken!

ciao

ps. had mn post nog geedit wat betreft die experiabox

• DutchDisturbed
hmm ik krijg de linksys niet als acces point ingesteld. Ik heb alleen de opties gateway en router, is dat een probleem?
Ik laat de speedtouch achterwege, dus moet gewoon een verbinding hebben van de router (experiabox st546) naar de linksys WRT54G.
welke poort op de linksys moet ik precies gebruiken? Ik had de kabel eerst gewoon bij de internet ingang, maar heb ook geprobeerd in een van de 4 lan poorten. Ik heb de DHCP server uit en aan geprobeerd, maar zonder succes.
grazie!

• LuckY
  • Niet online
Zet hem is op gateway en test hem dan is.

Verwijderd

welke firmware versie heb je op de linksys staan?
zet anders er eens ddwrt op...kun je veel meer mee...

• DutchDisturbed
hij staat op gateway. ben nu even niet thuis, maar zou het kunnen dat het niet werkt omdat de linksys op hetzelfde subnetmasker bezig is als de kpn router?

• LuckY
  • Niet online
ze moeten beide hetzelfde subnet masker hebben.
En de zelfde ip-range offcourse.
Pagina: 1