Hallo medetweakers,
Om te beginnen hoop ik het topic in het juiste subforums staat.
Uiteraard heb ik even in faq gekeken, naar mijn idee zou deze de juiste zijn.
Eerst even wat achtergrond informatie.
http://www.belastingdiens...jk/verpakkingenbelasting/
Sinds 1 januari 2008 is de verpakkingenbelasting ingevoerd. De verpakkingenbelasting kan bijdragen aan het terugdringen van de hoeveelheid verpakkingen en aan een verschuiving naar het gebruik van verpakkingsmaterialen die minder schadelijk zijn voor het milieu. Daarbij is het uitgangspunt dat de vervuiler betaalt. Voor het kabinet levert het extra inkomsten op, die gebruikt worden voor investeringen.
Wij werken hier met SAP buisiness one.
Aan mij is de schone taak toebedeeld dat wij de juiste belasingaangifte van de verpakkingsbelasing gaan doen.
Wij zijn een groothandel die zelf produceert in China.
Een deel van deze producten word aan Nederlandse klanten doorgeleverd.
Dat maakt ons de de belastbare.
De vraag is hoe gaan wij dit doen.
Ik heb op het internet gezocht naar diverse marnieren om dit in ons pakket onder te brengen.
Nu heeft SAP nog geen standaard oplossing hiervoor.
Er is wel een pakket met de naam Packtax te koop.
Echter is de inverstering hiervan te groot om deze aan te schaffen.
Nu zat ik zelf aan de volgende oplossing te denken.
Achter elk artikel wat wij in de database hebben staan een aantal extra tabellen te maken.
Hierbij het gemiddelde gewicht van de daarbij behorende verpakking in te vullen.
Dus voor elk type verpakking een aparte tabel (hout, papier en karton, kunsstof ect)
Als wij de aangifte zouden moeten doen, kan ik door middel van een querie de gevraagde gegevens naar voren halen (land van levering, verpakking, gewicht)
Hierbij moet vermeld worden dat bij ons op dit moment de verpakking niet in het systeem zijn ogenomen.
Graag zou ik wat suggesties van jullie willen horen hoe het anders zou kunnen of wat een betere marnier zou kunnen zijn.
Alvast bedanktv voor jullie input.
Groet,
Jasper
Om te beginnen hoop ik het topic in het juiste subforums staat.
Uiteraard heb ik even in faq gekeken, naar mijn idee zou deze de juiste zijn.
Eerst even wat achtergrond informatie.
http://www.belastingdiens...jk/verpakkingenbelasting/
Sinds 1 januari 2008 is de verpakkingenbelasting ingevoerd. De verpakkingenbelasting kan bijdragen aan het terugdringen van de hoeveelheid verpakkingen en aan een verschuiving naar het gebruik van verpakkingsmaterialen die minder schadelijk zijn voor het milieu. Daarbij is het uitgangspunt dat de vervuiler betaalt. Voor het kabinet levert het extra inkomsten op, die gebruikt worden voor investeringen.
Wij werken hier met SAP buisiness one.
Aan mij is de schone taak toebedeeld dat wij de juiste belasingaangifte van de verpakkingsbelasing gaan doen.
Wij zijn een groothandel die zelf produceert in China.
Een deel van deze producten word aan Nederlandse klanten doorgeleverd.
Dat maakt ons de de belastbare.
De vraag is hoe gaan wij dit doen.
Ik heb op het internet gezocht naar diverse marnieren om dit in ons pakket onder te brengen.
Nu heeft SAP nog geen standaard oplossing hiervoor.
Er is wel een pakket met de naam Packtax te koop.
Echter is de inverstering hiervan te groot om deze aan te schaffen.
Nu zat ik zelf aan de volgende oplossing te denken.
Achter elk artikel wat wij in de database hebben staan een aantal extra tabellen te maken.
Hierbij het gemiddelde gewicht van de daarbij behorende verpakking in te vullen.
Dus voor elk type verpakking een aparte tabel (hout, papier en karton, kunsstof ect)
Als wij de aangifte zouden moeten doen, kan ik door middel van een querie de gevraagde gegevens naar voren halen (land van levering, verpakking, gewicht)
Hierbij moet vermeld worden dat bij ons op dit moment de verpakking niet in het systeem zijn ogenomen.
Graag zou ik wat suggesties van jullie willen horen hoe het anders zou kunnen of wat een betere marnier zou kunnen zijn.
Alvast bedanktv voor jullie input.
Groet,
Jasper