Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VOIP bellen via telfort, kwaliteit en welke toestel?

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:56
Ik heb op dit moment een internet abbo via telfort lopen, niet supersnel maar goed werkt verder wel gewoon. Nu wil ik eigenlijk voor 9,95 per maand VOIP bellen erbij.

Nu heb ik in mijn huis alleen 1 probleem er zitten geen telefoon aansluitingen in de kamers, dus zoek eigenlijk een draadloze telefoonset met 2 a 3 units die alleen stroom nodig hebben en de hoofdunit zou ik dan in de meterkast in de modem moeten kunnen prikken. Bestaat zoiets? Overal waar ik kom hebben de oplaadstations in de telefoon namelijk toch nog steeds stroom en een telefoonsnoer. Zie trouwens heel veel dure IP telefoons die meer voor bedrijven bedoeld zijn denk ik zo, ik zoek gewoon een simpele huis-tuin-keuken draadloze telefoon. Zoals je vroeger altijd bij de makro kost voor weinig voor je analoge signaal.

Want ik neem toch aan dat je de hoofdunit van de telefoon in de telefoon aansluiting op het modem moet aansluiten? Of is een LAN verbinding voldoende? Dit heb ik namelijk wel in elke kamer.

Verder is de kwaliteit van VOIP bellen anno 2008 acceptabel? Heb het een aantaal jaar geleden is geprobeerd en toen was het echt nog een drama. Maakt het hierbij nog uit dat ik Telfort heb? Of is het net als met je ADSL abbo dat de provider weinig uitmaakt en de afstand en kwaliteit koper e.d. des te meer?

[ Voor 19% gewijzigd door Operations op 17-04-2008 15:44 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb VOIP van wanadoo en alles klinkt goed af en toe een kraak hier en daar maarja je belt goedkoper.
De soort telefoon die jij zoekt zijn DECT-telefoons.
Heb je tegenwoordig al bij de Goedkoopste winkels van nederland voor 15 euro ofwat.(kan je waarschijnlijk wel elke 2 maanden een nieuwe kopen ;))

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Er zijn er wel. Bijv. Siemens Gigaset, kun je losse handsets en laadstations voor kopen.
1 basis + telefoon in 1 pakket kopen, daarna 2 units en 3 laadstations bijkopen.
Maarja; dat gaat wel prijzig worden.

Er bestaan ook sets (van philips) van 3 tot 5 telefoons, ze staan wel eens in het kijkshop krantje, en dan gebruik je gewoon 1 telefoon niet.
bijv samsung bij de kijkshop

Verder zou je eventueel het telefoon signaal over je lan kabel kunnen voeren; 2 aders die met lan niet gebruikt worden kun je hiervoor gebruiken. Moet ik ook nog doen voor de zolder. Er schijnen hiervoor zelfs verloopplugjes voor te zijn.

En anders kun je een ATA box in de kamer neer kunnen zetten, en het geheel daar op aansluiten..

[ Voor 42% gewijzigd door Krypt op 17-04-2008 15:59 ]

Pvouput live

• Operations
Krypt schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:54:
Er zijn er wel. Bijv. Siemens Gigaset, kun je losse handsets en laadstations voor kopen.
1 basis + telefoon in 1 pakket kopen, daarna 2 units en 3 laadstations bijkopen.
Maarja; dat gaat wel prijzig worden.

Er bestaan ook sets (van philips) van 3 tot 5 telefoons, ze staan wel eens in het kijkshop krantje, en dan gebruik je gewoon 1 telefoon niet.
bijv samsung bij de kijkshop

Verder zou je eventueel het telefoon signaal over je lan kabel kunnen voeren; 2 aders die met lan niet gebruikt worden kun je hiervoor gebruiken. Moet ik ook nog doen voor de zolder. Er schijnen hiervoor zelfs verloopplugjes voor te zijn.

En anders kun je een ATA box in de kamer neer kunnen zetten, en het geheel daar op aansluiten..
Bij die samsung set hoeft er maar in 1 unit een telefoonkamer vanuit het modem dan? Als dat zou is dan is het de perfect oplossing inderdaad, zet ik die telefoon gewoon in de meterkast. Werkt nummerherkenning ook?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Volgens mij hoef je bij alle draadloze (DECT) telefoonsetjes maar één telefoon op de hoofdaansluiting verbinden. Of nummerweegave werkt, hangt af welke techniek Telfort gebruikt en welke je telefoon ondersteunt. Het gaat dan om FSK of DTMF. Ik heb toevallig gisteren deze set gekocht (voordeligste niet-Profoon setje bij de Mediamarkt :)), die ondersteunt beide.

[ Voor 0% gewijzigd door schaduw op 17-04-2008 16:13 . Reden: typo ]

Verwijderd

schaduw schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:13:

Of nummerweegave werkt, hangt af welke techniek Telfort gebruikt en welke je telefoon ondersteunt. Het gaat dan om FSK of DTMF. Ik heb toevallig gisteren deze set gekocht (voordeligste niet-Profoon setje bij de Mediamarkt :)), die ondersteunt beide.
Volgens mij kun je voor beide kiezen in de Telfort modems. Profoon en andere el cheapo merken zijn wel vaak klachten over i.c.m. Telfort VOIP.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij hoef je bij alle draadloze (DECT) telefoonsetjes maar één telefoon op de hoofdaansluiting verbinden. Of nummerweegave werkt, hangt af welke techniek Telfort gebruikt en welke je telefoon ondersteunt. Het gaat dan om FSK of DTMF. Ik heb toevallig gisteren deze set gekocht (voordeligste niet-Profoon setje bij de Mediamarkt :)), die ondersteunt beide.
Werkt perfect. Ik heb zelf ook een Philips-set met drie toestellen. Alleen het hoofdstation zit op het Telfort-modem en ook zodanig ingesteld.

De andere twee toestellen hoeven alleen maar op het lichtnet worden aangesloten.

zo'n setje dus (alleen dan zonder antwoordapparaat)

Afbeeldingslocatie: http://www.comparestoreprices.co.uk/images/ph/philips-dect-5151.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 17-04-2008 16:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Operations
kost dat bij MM?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

44 euro bij Mediamarkt Utrecht, het is een set van 2 toestellen.

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik heb Telfort vaste telefonie. Tevens heb ik een Zyxel modem met dus 2 voip porten die je kon kiezen bij je Telfort Internet abbo (er zit ook wifi + 4 x lan op, maar die zonder wifi voldoet ook prima)
Op de rj11 uitgang (analoge telefoon uitgang t.b.v. het voip account) heb ik een panasonic basisstation en daarop heb ik weer 4 dect telefoons.
Dit werkt prima, geluid is van goede kwaliteit. Nummerweergave werkt, voicemail krijg ik via de mail van telfort en in outlook heb ik een regel ingesteld dat er een popup komt indien er een voicemail is. In de mail staat het telefoonnummer van de beller, natuurlijk (en helaas) zonder nummerherkennig. Hiervoor ben ik een outlook scriptje aan het maken die het nummer uit mijn contacts haalt, maar da's een ander verhaal.

Enige wat ik nu nog wil is dat ik via de computer zelf ook kan bellen met het account van telfort, maar dat lukt mij niet, maar ook dat is een ander verhaal....

[Edit]
En inmiddels is het ook gelukt om via de PC te bellen. De PC reageert eerder dan de huistelefoons, maar dat kan aan de telefoons liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door N0stradamus op 19-04-2008 16:46 ]

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• Operations
Heb inmiddels ook die panasonic telefoons besteld alleen dan de 1103, dus heb 3 toestellen. Heb er nu 1 in de meterkast aangesloten op het modem en internetbellen aangevraagd nu is het afwachten tot het aangesloten/aangemeldt is. Maar ik kan dus ook via de pc bellen dan zeg jij? Heb namelijk nog een simpele usb telefoon dat zou wel top zijn kom namelijk eigenlijk 1 telefoon te kort. Hoe heb je dit geregeld dan?

Verwijderd

Even een zijsprong: vaak gaat de telefoonkabel van het ISRA naar de verschillende aansluitpunten in huis via een kabel in de meterkast. Je kunt natuurlijk ook gewoon deze kabel doorknippen, er een RJ11-connector op zetten en aansluiten op de Zyxel. Je kunt je telefoons in het huis dan gewoon aangesloten laten op de "ouderwetse" manier.

Verwijderd

N0stradamus schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:00:
Ik heb Telfort vaste telefonie. Tevens heb ik een Zyxel modem met dus 2 voip porten die je kon kiezen bij je Telfort Internet abbo (er zit ook wifi + 4 x lan op, maar die zonder wifi voldoet ook prima)
Op de rj11 uitgang (analoge telefoon uitgang t.b.v. het voip account) heb ik een panasonic basisstation en daarop heb ik weer 4 dect telefoons.
Dit werkt prima, geluid is van goede kwaliteit. Nummerweergave werkt, voicemail krijg ik via de mail van telfort en in outlook heb ik een regel ingesteld dat er een popup komt indien er een voicemail is. In de mail staat het telefoonnummer van de beller, natuurlijk (en helaas) zonder nummerherkennig. Hiervoor ben ik een outlook scriptje aan het maken die het nummer uit mijn contacts haalt, maar da's een ander verhaal.

Enige wat ik nu nog wil is dat ik via de computer zelf ook kan bellen met het account van telfort, maar dat lukt mij niet, maar ook dat is een ander verhaal....

[Edit]
En inmiddels is het ook gelukt om via de PC te bellen. De PC reageert eerder dan de huistelefoons, maar dat kan aan de telefoons liggen.
En hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Kun je tegelijk met je pc bellen en met de toestellen die aan je modem hangen?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 09:47:
[...]

En hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Kun je tegelijk met je pc bellen en met de toestellen die aan je modem hangen?
je kan theoretisch een pc in je netwerk asterisk laten draaien, die richting een switch , en dan kun je vanaf de switch zoveel tels aansluiten als je wilt ;)

en dan kan je op je pc inloggen met een softphone op die asterisk (X-lite ofzo)

heb het hier ook icm telfort en 4 cisco ip phones (de echte _/-\o_ )

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-04-2008 09:50 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 21:58
Kan je niet gewoon via een softphone inloggen op de telfort-sip-server, dus gelijktijdig/naast je modem dat inlogt?

• dba.elfrink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10-2009
Beste Nostradamus,

Je schreef vorig jaar:
"Enige wat ik nu nog wil is dat ik via de computer zelf ook kan bellen met het account van telfort, maar dat lukt mij niet, maar ook dat is een ander verhaal....
[Edit]
En inmiddels is het ook gelukt om via de PC te bellen. De PC reageert eerder dan de huistelefoons, maar dat kan aan de telefoons liggen."

Zou je uit kunnen leggen hoe je dat gedaan hebt?
Je kunt nu dus een tel.nr op je pc intoetsen en dan gaat je pc bellen over de telefoonlijn van Telfort?

Groeten Dennis

• Krypt
Hij heeft een softphone op zijn computer geinstalleerd en daar de SIP gegevens van Telfort ingevoerd. Hij belt dus direct via de SIP servers van Telfort.

Dat "telefoonlijn van Telfort" is virtueel. Telfort is VOIP provider en bied SIP aan. Hierdoor is het mogelijk om waar dan ook via internet op aan te loggen en via daar te bellen. Waarmee aanlogt maakt ook niets uit, dat kan via een SIP hardphone, SIP ATAbox, Modem/Router met SIP mogelijkheid, een Softphone of desnoods via een andere SIP server, je kan overal mee bellen.

Pvouput live

Verwijderd

na 2 dagen proberen..... nog steeds niet gelukt.

Probleem... ik will bellen via de softphone X-lite en mijn Telfort abonnement..Ik heb een ZyXel 2602HW. wie kan me helpen??? Ik krijg Registration error: 408 - Request Timeout. Ik gebruik X-Lite 3.0 en heb het volgende ingevuld.

Display name; 0515785150
UserName; 0515785150
Password; *******
Authorization user name; 0515785150
Domain; sip.telefoondienst.nl

aangevinkt => Registar with domain and receive incoming calls
proxy address; 192.168.1.254:5060

• Krypt
Je Zyxel werkt niet als SIP proxy. Vul daar de sip server/proxy van Telfort in.

Pvouput live

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 21:58
Kijk hier even voor de juiste inloggegevens:
http://klantenservice.int...-bellen.aspx#openfaq11019

bijv: SIP domain: tel.telefoniedienst.nl
en niet: Domain; sip.telefoondienst.nl

Verwijderd

topppieee. thx... heb x-lite nu werkend gekregen... maar nog niet in combinatie met de ZyXel... ik ga nog wat stooien... bedankt voor de hulp

Verwijderd

nauuwww. ik wordt gek... efinin... de x-lite werkt dus... maar ik kan niet bellen of telefoon ontvangen..

als ik met x-lite naar mijn mobiel bel dan zie het ik volgende in de logs
01/14/2010 15:31:17 Router reply ICMP packet: ICMP(Port Unreachable) 192.168.1.254 192.168.1.35 ACCESS PERMITTED

Bij de SIP status zie ik het volgende
Account
Registration
Last Registration
URI
Protocol
Message Waiting
Last Incoming Number
Last Outgoing Number
SIP1
On Register
01/14/2010 15:12:35
05157851xx@tel.telefoniedienst.nl
UDP
No
06421523xx
N/A

wie kan me helpen

• Krypt
Geef eens screenshots hoe je het geheel ingevuld hebt.

Pvouput live

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://upload.dejong-frencken.com/public/viewset/8

aha... dat is een handige link.

Verwijderd

Hierbij nummer 2
Afbeeldingslocatie: http://upload.dejong-frencken.com/public/viewset/9

• Krypt
Moet je wel de juiste copy/pasten :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.dejong-frencken.com/pthumbs/large/8/sip%20settings%201.png

Afbeeldingslocatie: http://upload.dejong-frencken.com/pthumbs/large/9/sip%20settings%202.png

Pvouput live

Pagina: 1