Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Nadat ik een nieuwe pc heb voorzien van Vista (voorheen draaide ik altijd XP) viel het e.e.a. me tegen. Vooral de traagheid (maar goed, dat kan superfetch/indexing/etc zijn). Daar gaat het ook niet om, want dat wil ik nog wel even een kans geven :)

Waar ik tegen aan loop is dat ik voorheen onder XP altijd een ATI kaart had (9600xt) en daarmee theatre mode gebruikte (2e beeldscherm was TV, dus mooi automatisch filmpjes fullscreen terwijl ik op het main scherm nog kon browsen e.d.). Onder Vista weer een ATI kaart (2600pro) en daarbij in de drivers theatre mode aangevinkt. Maar helaas zonder resultaat.
Het gaat dus om een (club3d) HD2600pro die met s-video aangesloten is op een CRT TV. OS is Windows Vista Business met alle patches (SP1) en laatste ATI drivers.

Nu lees ik (in wat oudere topics) terug dat a) deze functie in VISTA niet te selecteren is (grayed out). Dit is bij mij niet het geval (immers kan ik hem gewoon selecteren, maar zonder effect) en dat b) deze functie in VISTA niet ondersteund wordt (dat lees ik dan ook terug in topics over de Nvidia variant).
Deze topics zijn doorgaans wat ouder, en in tussen hebben we een lading patches, nieuwe drivers en een SP1 voor Vista achter de kiezen, maar ik zit dus nog steeds met dat probleem. Hoop is dus gevestigd dat er in de tussentijd iets op gevonden is.

Nu is mijn vraag: Is hier een oplossing voor? Anders wordt het (helaas?) terug naar WinXP voor mij, omdat ik toch wel erg veel waarde hecht aan deze optie.

Bij voorbaat dank :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wordt inderdaad niet ondersteund in Vista omdat daar het drivermodel compleet anders van is :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device