Mede-tweakers,
Ik heb een grafisch probleem met Splinter Cell Double Agent.
Allereerst m'n specs:
AMD Athlon 64 X2 3800 (stock 2000 mhz)
MSI K9n SLI, nforce 570 AMD chipset.
2x1 ghz kingston hyperx (dual channel)
XFX 7900gt (incl. Zalman koeler), Samsung syncmaster 931BW
Samsung Spinpoint 750 gig (4 partities)
Coolermaster 520W modulair.
Het spel draait prima, heb de fps niet gemeten, maar hij is prima speelbaar. Mag ook wel.
Het probleem daarentegen heeft te maken met de nightvision. Ik krijg alleen maar horizontale strepen door het beeld. Ik kan zien wat er om me heen gebeurt, maar daar houdt het wel mee op.
Nou ga ik hier niet zomaar posten, heb heel veel dingen al geprobeerd.
Een aantal belangrijke zijn:
- Het spel draait op de nieuwste versie (laatste updates geinstalleerd, 1.02 of 1.2);
- videokaart drivers up to date (nieuwste geprobeerd van guru3d en van nvidia zelf). Heb oudere drivers geprobeerd, mocht ook niet baten;
- moederbord drivers up to date;
- bios up to date;
- (toevallig) net een clean install van Windows;
- Nieuwste direct x geinstalleerd
- Bij control panel van Nvidia de AA en anisotropic settings op 'program controlled' gezet. Splintercell toegevoegd, ik start het spel op dmv de directe shotcut naar de offline versie. (splintercell4.exe) hier heb ik de switch -ll (het zijn 2x de L van leonard) aan toegevoegd, ik kan me niet meer precies herinneren waar dit voor was, maar ik geloof dat de shortcut anders niet werkte)
Welke settings ik ook gebruik in de game, met of zonder AA, met of zonder anisotropic filtering, de strepen gaan niet weg. De laatste optie (program controlled settings) zou de oplossing moeten zijn volgens dit forum. Bij mij dus niet.
Nogmaals, de framerate is niet het probleem, het gaat om de strepen wanneer een andere vision (night/heat/wave)geselecteerd wordt (die onmisbaar is uiteraard bij SCDA) Ik heb het bij geen enkel ander spel.
Wie helpt me uit de brand?
Ik heb een grafisch probleem met Splinter Cell Double Agent.
Allereerst m'n specs:
AMD Athlon 64 X2 3800 (stock 2000 mhz)
MSI K9n SLI, nforce 570 AMD chipset.
2x1 ghz kingston hyperx (dual channel)
XFX 7900gt (incl. Zalman koeler), Samsung syncmaster 931BW
Samsung Spinpoint 750 gig (4 partities)
Coolermaster 520W modulair.
Het spel draait prima, heb de fps niet gemeten, maar hij is prima speelbaar. Mag ook wel.
Het probleem daarentegen heeft te maken met de nightvision. Ik krijg alleen maar horizontale strepen door het beeld. Ik kan zien wat er om me heen gebeurt, maar daar houdt het wel mee op.
Nou ga ik hier niet zomaar posten, heb heel veel dingen al geprobeerd.
- Het spel draait op de nieuwste versie (laatste updates geinstalleerd, 1.02 of 1.2);
- videokaart drivers up to date (nieuwste geprobeerd van guru3d en van nvidia zelf). Heb oudere drivers geprobeerd, mocht ook niet baten;
- moederbord drivers up to date;
- bios up to date;
- (toevallig) net een clean install van Windows;
- Nieuwste direct x geinstalleerd
- Bij control panel van Nvidia de AA en anisotropic settings op 'program controlled' gezet. Splintercell toegevoegd, ik start het spel op dmv de directe shotcut naar de offline versie. (splintercell4.exe) hier heb ik de switch -ll (het zijn 2x de L van leonard) aan toegevoegd, ik kan me niet meer precies herinneren waar dit voor was, maar ik geloof dat de shortcut anders niet werkte)
Welke settings ik ook gebruik in de game, met of zonder AA, met of zonder anisotropic filtering, de strepen gaan niet weg. De laatste optie (program controlled settings) zou de oplossing moeten zijn volgens dit forum. Bij mij dus niet.
Nogmaals, de framerate is niet het probleem, het gaat om de strepen wanneer een andere vision (night/heat/wave)geselecteerd wordt (die onmisbaar is uiteraard bij SCDA) Ik heb het bij geen enkel ander spel.
Wie helpt me uit de brand?
AMD Athlon 64 X2 3800 (stock 2000 mhz) | MSI K9n SLI, nforce 570 AMD chipset | 2x1 ghz kingston hyperx (dual channel) | XFX 7900gt (incl. Zalman koeler), Samsung syncmaster 931BW |Samsung Spinpoint 750 gig (4 partities) | Coolermaster 520W modulair.