wisselende snelheid draadloze router

Pagina: 1
Acties:

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:14

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ik snap er de ballen meer van.
Een tijd terug een draadloze router gekocht (cheap ass routertje) van het merk Eminent, en van het zelfde merk een wlan kaartje in mn pc gestopt. Destijds had ik Windows Vista Home Premium (zonder SP1) op mijn pc staan. Op zich werkte het allemaal goed, alleen als ik aan het downloaden was, wisselde de download snelheid iets. Zoals te zien op onderstaand schema.
Afbeeldingslocatie: http://i93.photobucket.com/albums/l76/Sharkbite2004/draadloos.jpg

Toen heb ik op een gegeven moment besloten om er Vista Ultimate 64bit op te zetten. Beviel me een stuk beter, en wonder boven wonder, bleek ook opeens mijn snelheid weer constant te zijn. Zonder dat ik ook maar iets aan de router, netwerkkaart of wat dan ook veranderd heb. Enige verschil was dus het besturingssysteem (Ook zonder SP1)

Nu heb ik onlangs door problemen met de comp, Vista Ultimate (met SP1) weer opnieuw moeten installeren (schone installatie) Maar nu komt dus het bizarre, de snelheid wisseld weer, zoals die voorheen was.

Wat opvalt is dat de ontvangst nu wel iets minder is. De vorige keer met de wisselende snelheid, en nu met de wisselende snelheid was de ontvangst 'goed'. Toen de snelheid constant was, was de ontvangst volgens Vista 'uitstekend'.

Hoe kan er nou zo'n verschil zitten in ontvangst? Het zijn geen schrikbarende verschillen daar niet van, maar vind het vreemd. En alle kleine beetjes extra snelheid zijn mooi meegenomen natuurlijk.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je wel de juiste Drivers geinstaleerd?
En waarmee test je je snelheid ?
Heb je gecontroleerd of er andere netwerken op je kanaal zijn bijgekomen ?
Welke Beveiliging gebruik je ?

[ Voor 41% gewijzigd door LuckY op 17-04-2008 13:39 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
LuckyY schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:37:
Heb je wel de juiste Drivers geinstaleerd?
En waarmee test je je snelheid ?
Heb je gecontroleerd of er andere netwerken op je kanaal zijn bijgekomen ?
Welke Beveiliging gebruik je ?
Zow een hoop vragen en dacht nog wel redelijk volledig geweest te zijn :p
Drivers zijn er niet specifiek te installeren/downloaden, er worden dus de standaard drivers van Vista gebruikt.
Wat betreft de snelheid die lees ik af in Grabit.
Ik heb niet gecontroleerd of er extra kanalen op mijn netwerk zijn bijgekomen, maar dat kan ook niet want het netwerk is vanaf het begin af aan beveiligd geweest en met een dusdanig wachtwoord dat die ook niet zomaar te kraken is. oid. Dus lijkt me sterk. Zou ook wel vreemd zijn dat er eerst iemand vanaf het begin op het netwerk zit. Na een nieuwe installatie opeens niet meer, en na de volgende installatie opeens wel weer... In zoveel toeval geloof ik niet ;)
Als beveiliging gebruik ik al een tijd lang Norton InternetSecurity 2007. Deze is altijd helemaal up tot dat geweest. Lijkt me niet dat het daar aan kan liggen.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:48
DjWannaB2002 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:45:
[...]

Drivers zijn er niet specifiek te installeren/downloaden, er worden dus de standaard drivers van Vista gebruikt.
Ik heb niet gecontroleerd of er extra kanalen op mijn netwerk zijn bijgekomen, maar dat kan ook niet want het netwerk is vanaf het begin af aan beveiligd geweest en met een dusdanig wachtwoord dat die ook niet zomaar te kraken is. oid. Dus lijkt me sterk. Zou ook wel vreemd zijn dat er eerst iemand vanaf het begin op het netwerk zit. Na een nieuwe installatie opeens niet meer, en na de volgende installatie opeens wel weer... In zoveel toeval geloof ik niet ;)
Als beveiliging gebruik ik al een tijd lang Norton InternetSecurity 2007. Deze is altijd helemaal up tot dat geweest. Lijkt me niet dat het daar aan kan liggen.
Hij bedoeld je wireless security. Gebruik je alleen WEP of WPA of WPA2, heb je een mac filter, staat je ess id hidden etc.?

In mijn router kan ik zien welke mac adressen er verbonden zijn met me router. Kun jij dit ook? Zo ja, controleer even of je wel alleen bent!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Lees eens mijn topic van 5 jaar terug over mijn internetverbinding toen de tijd. Probeer de oplossing die daar in staat eens uit met je eigen verbinding.

Falcon in "[Kabel] Snelheid prima, alleen niet cons..."

[ Voor 25% gewijzigd door Falcon op 17-04-2008 13:52 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:45:
[...]

Wat LuckyY bedoeld met kanalen isje chanel...de meeste zitten op chanel 6 of 11...door netstumbler te installeren kun je kijken welke draadloze netwerken in de buurt zijn en op welk kanaal die zitten...probeer je draadloos signaal eens op een ander kanaal....

staan er op de site van de eminent staan drivers voor dit product probeer die eens ipv de vista drivers...

• LuckY
  • Niet online
Inderdaad zoals alle andere gemeld hebben Over de security van je Wireless netwerk :)
En alles is te kraken , Ligt er aleen aan hoe fanatiek je bent.
Mischien moet je het is testen met iets anders Grabbit is niet optimaal om te testen.
I.v.m. als andere mensen ook op internet zitten word er verkeer van grabbit ingenomen.
Kan ook gewoon zijn Dat iets vanaf jou pc naar internet wil om iets op te vragen (updates/virus/trojans/ad/spyware).

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Eens even wat dingen opgezocht:
- er zijn geen specifieke drivers voor mijn router op de site van Eminent
- ik maak gebruikt van WPA-PSK/WPA2-PSK beveiliging
- ik zat inderdaad op channel 6, maar heb dit even omgezet naar channel 8 (zonder resultaat)
- er zijn 4 MAC adressen (1 laptop met 2 accounts, 1pc en de Wii
- updates/trojans/etc zou natuurlijk kunnen, maar niet logisch aangezien het een schone install is. Alles is verder al geupdate dus dat lijkt me dat het dat ook niet is. Verder is het altijd zo, maakt niet uit wanneer, welke dag, welk moment, oid.
- zal eens op zoek gaan naar een ander programma om de snelheid te meten en een netstumbler installeren
- Ga ook even dat ene topic van Falcon doornemen.

Tot dusver iedereen bedankt.

• LuckY
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:26:
- ik maak gebruikt van WPA-PSK/WPA2-PSK beveiliging
- ik zat inderdaad op channel 6, maar heb dit even omgezet naar channel 8 (zonder resultaat)
- er zin 4 MAC adressen (1 laptop met 2 accounts, 1pc en de Wii
- updates/trojans/etc zou natuurlijk kunnen, maar niet logisch aangezien het een schone install is. Alles is verder al geupdate dus dat lijkt me dat het dat ook niet is. Verder is het altijd zo, maakt niet uit wanneer, welke dag, welk moment, oid.
- zal eens op zoek gaan naar een ander programma om de snelheid te meten en een netstumbler installeren
- Ga ook even dat ene topic van Falcon doornemen.

Tot dusver iedereen bedankt.
Mac adres is het hardwarematige adres van de netwerkkaart dat veranderd niet per account.
Heb je nog speciale applicaties geinstaleerd?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
LuckyY schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:34:
[...]

Mac adres is het hardwarematige adres van de netwerkkaart dat veranderd niet per account.
Heb je nog speciale applicaties geinstaleerd?
Eén van de MAC adressen staat bij status AP-UP, als ik het goed heb betekend dat niet meer dan dat de router 'active' is. Dus minus die blijven er nog 3 over.

Zal wel even een screen maken van de MAC adressen. Maar volgens mij zit dat allemaal wel goed.

[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 17-04-2008 14:46 ]

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:26:
Ik hoop wel dat je gezocht hebt voor je wlan kaartje en niet je router...want we bedoelen allemaal je wlan kaartje..

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Drivers daarvan zijn al up to date.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Hmmm kreeg opeens een ingeving. Heb oudere drivers gedownload. En zie daar ik heb weer een strakke lijn van 523KB/s

Hoe dank ook bedankt voor het meedenken.

Pagina: 1