Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had TinyXP rev5 draaien op een Epia bordje met een mooie 55MB geheugen gebruik.
Helaas had ik voor de installetie van een stukje hardware Dotnet2.0 nodig en het geheugen gebruik ging in rust omhoog naar 200MB. :'( Na de installatie heb ik Dotnet2.0 verwijderd en de hardware werkte gelukkig nog, maar het geheugen gebruik zit nog steeds zo rond de 160MB.

Blijft er zoveel troep achter of zijn er misschien standaard Windows services achtergebleven die TinyXP niet aan boord heeft? (ik zie wel dat er 4x svchost bij gekomen is, maar niet meer dan zo'n 25MB)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
Wat gebruikt er dan zoveel geheugen? Altijd wel handig om te weten, kijk even in de taskmanager of gebruik iets als ProcessExplorer o.i.d.

Nee er blijft niet zoveel troep achter, maar de kans is nogal groot dat die gestripte XP versie (TinyXP) gewoon niet goed met dit soort dingen overweg kan. Misschien een idee om zelf met bijvoorbeeld nLite aan de slag te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen die 4 svchosten met in totaal 60MB, waar de rest aan op gaat kan ik zo even niet zien.
XP lite heb ik al gebruikt maar ik krijg niet meer vrij dan 220MB (zonder Dotnet).
TinyXP gaat blijkbaar nog veel verder (supersnelle win95 shell).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zou je in het vervolg even op de Windows Clients - Policy willen letten als je een titel gaat verzinnen?

Zo mist de vereiste Windows versie in je topictitel en bij een windows killer denk ik eerder aan een appje wat vensters sluit.

Dus: wees eens wat minder ambigue in je topictitels :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De titel zou dan eigenlijk moet luiden: Geheugengebruik blijft hoger na deïnstallatie .net framework 2.0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mja. dat past niet :)
Dan maar zo :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1