Toon posts:

[Vista] hoe aanmelden bij Active Directory ? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.
Ik ben bezig met een project waarin het volgende moet gebeuren.

Server: Windows 2003 SBS

Client: Windows Vista

Ik moet op de Windows 2003 Machine een Active Directory opzetten. en de Client moet hier op inloggen.
Ik heb zelf nog geen ervaring met AD.

Ik heb al via Google gezocht maar krijg hier niet echt goede antwoorden. :?

Zou iemand van u mij kunnen helpen met het instellen van AD. :*)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
huh? SBS doet dat toch automatisch?

you had me at EHLO

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de Windows Clients - Howto's and Guides door te nemen, te vertellen wat je al geprobeerd hebt, wat de foutmeldingen zijn, waar je al gezocht hebt, wat het doel is van het project, etc etc. Nu komt het over als huiswerk en een achteroverleunende student :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Je hebt eigenlijk helemaal geen probleem maar zoekt iemand die je handje kan vasthouden ;)

Bij SBS moet je eigenlijk gewoon de 2de CD er instoppen wanneer hij hierom vraagt en de instructies volgen. Daarna meld je de Vista machine aan op het domein en klaar ben je.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in ieder geval geen achteruit leunende student.
tijdens de installatie van Windows SBS kreeg ik de vraag als ik in een domein wilde werken. dit heb ik aangegeven.
Ik moest een domeinnaam opgeven (thuis.local)
Deze werd idd door AD opgepakt.
Later in de installatie heeft hij me gevraagd welke gebruikers ik wilde gebruiken.
Hier heb ik een aantal gebruikers opgegeven.
Alles is bij de installatie verder goed gegaan.

Server is volledig gestart en zonder fouten.

Nu wil ik mijn Windows Vista Client aanmelden op het domein. Hiervoor verander ik de optie van Werkgroep naar Domein en geen de domeinnaam op.

Ik krijg dan een scherm waar ik een gebruikersnaam en een wachtwoord op moet geven. Hier geef ik dan een gebruiker aan die ik heb geconfigureerd via Windows SBS.

Hij is dan even aan het denken en ik krijg de melding dat er een probleem is gevonden met het aanmelden bij het Domein. verder staat hier geen foutmelding bij,

Aangezien ik een orriginele Windows SBS bezit heb ik contact gehad met Microsoft. Deze heeft me doorverwezen naar de Site.
Hier heb ik rondgekeken maar kan verder geen nuttige informatie vinden.

Verwijderd

Oke, dat is al veel meer info die eigenlijk in je startpost had moeten staan. (mijn/onze glazenbollen zijn stuk, sorry).

Je moet op de vista machine als eerste de netwerk instellingen controleren en met name de DNS instellingen, als deze correct staan kun je in de eventlog vast wel terugvinden waarom de aanmelding is mislukt. Maar ik gok dat je op dit moment 2 DHCP servers in je netwerk hebt, namelijk je router en je server. De SBS server moet al die taken overnemen en de DHCP in je router moet UIT.

Dit is iig 1 van de meest voorkomende problemen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 12:53 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:49:
Nu wil ik mijn Windows Vista Client aanmelden op het domein. Hiervoor verander ik de optie van Werkgroep naar Domein en geen de domeinnaam op.
Da's sowieso al fout, aangezien je SBS gebruikt

How to Configure SBS Client to join the domain

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Ik krijg dan een scherm waar ik een gebruikersnaam en een wachtwoord op moet geven. Hier geef ik dan een gebruiker aan die ik heb geconfigureerd via Windows SBS.
Mijn windows tijd is al lang geleden (al helemaal geen SBS ervaring), maar volgens mij moet je daar de username en passwd van de domain admin opgeven en niet zomaar een gebruiker. Lijkt mij ook vrij logisch, niet zomaar iedere gebruiker mag natuurlijk een client toevoegen aan een domain.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 12:54 ]

Verwijderd

Maar zou normaal wel moeten werken.

@gsmurf: Dan krijg je iig een melding dat het niet werkt toch ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 12:55 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:40
kun je bij SBS middels IE doen. http://servernaam/connectcomputer.

http://www.howtonetworking.com/sbs/setupclient1.htm

Daarnaast moet je de domain join wel doen in je eigen sbs subnet en je moet een gebruiker hebben die dit ''mag''. In jouw geval wsh. administrator
Het niveau van handje vasthouden blijft dus..

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 17-04-2008 12:59 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:54:
[...]

Maar zou normaal wel moeten werken.
Ja en Nee,
  • Ja, de computer wordt member van je domain
  • Nee, de computer wordt niet geconfigureerd om updates te krijgen van de SBS server,
  • Nee, lokale app's worden niet geconfigureerd (mail, fax, IE) etc.
  • Nee, evt. profiles worden niet gemigreerd.
In het geval van SBS moeten eigenlijk altijd de wizards gevolgd worden voor een juiste werking.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
jackhindriks, welkom op GoT!

Je vraag past beter in Windows Servers en Server-software omdat het over serversoftware gaat. Dus WOS -> WSS. Oh nee, AD draait al wel. Ik pas wel de topictitel wat aan: 'probleem met AD' zegt zo weinig over de inhoud :)
Geef bij enig volgende topic trouwens de info zoals in je tweede post liever meteen in de startpost. Dit omdat we op GoT liever niet het "huiswerk" voor een ander doen. We denken graag met je mee als je ergens vast loopt, maar vanaf 0 zeggen wat te doen is ook voor jou niet verstandig. En daar leek het op ;)

[google=vista domain] lijkt trouwens ook een boel tips te geven. Er is echt een heleboel te vinden, zoek & lees dus nog even verder :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 17-04-2008 13:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al geprobeerd om in te loggen met de gebruikersnaam en wachtwoord van de Administrator. Deze heeft wel de rechten en hiermee kom ik er ook niet door.

Ik heb zojuist de stappen gevolgd van de link uit het eerste bericht en dat staat allemaal zoals daar in afgebeeld.
Nog krijg ik geen toegang tot het domein.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Post eens een "ipconfig" van zowel server als client?

Waarschijnlijk zit er iets niet goed in je netwerkinstellingen van één van beide (of beide). Controleer ook je eventviewer van zowel client als server. Hier moeten errors naar voren komen, die met behulp van Google of www.eventid.net wel op te lossen zijn.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Wat voor Vista versie gebruik je (Home, Business, Ultimate) je kunt niet alle versies in een domein hangen.

Verwijderd

Topicstarter
IPConfig Windows 2003 SBS:

Ip Adress: 192.168.0.31
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.1

Deze instellingen krijgt hij van de Router.

IPConfig van Windows Vista Business
IP Adres: 192.168.0.2
Subnet Mask: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.0.1

Hier staat de DNS Achtervoegsel op: thuis.local

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

doe eens een "ipconfig /all" het gaat nu net om de DNS-instellingen, en aangezien je al aangeeft dat deze van een router komen vermoed ik het ergste.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:28
Even een footnote, maar ik zou je server even een vast IP geven. Uiteraard buiten de DHCP scope van je router. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ben er weer. Moest even een aantal systemen opnieuw starten.
Ik kan nu inloggen op de Server onder een domein.

Probleem zat hem in de IPv6 deze heb ik uitgeschakeld.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:47:
Probleem zat hem in de IPv6 deze heb ik uitgeschakeld.
Denk het niet. Post nou eens de ipconfig /all van server en client. Als je client een ip-adres van je router krijgt, vermoed ik niet dat jij je DCHP-service van de router ingesteld hebt om de juiste gegevens mee te geven.

Leuk dat je een keer in kunt loggen, maar het betekend nog niet dat je config helemaal in orde hoeft te zijn.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

lier

MikroTik nerd

Probleem is dat op de client de DNS server niet het IP adres van je server heeft, maar van je router. Ook al heb je dit (nog) niet gepost, ik eet m'n schoenen (maat 46) er voor op. Eventuele DNS verwijzingen naar de ISP tellen niet ;)

Tip: vast ip voor server, DCHP door server laten afhandelen en de router alleen laten "routeren".

Tweede tip: lees eens alles dat de SBS "zegt" en neem daar de juiste acties op. Configureren van SBS kan door bijna iedereen goed uitgevoerd worden.

Derde tip: Zoek eens binnen GoT op Jazzy. Hij geeft erg veel nuttige info, oa over SBS.

[ Voor 13% gewijzigd door lier op 18-04-2008 15:02 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Om het maar even makkelijk te maken:

Klikkerdieklik voor een query binnen WSS op SBS + poster Jazzy voor de laatste 120 dagen

Prime Candidate voor leermateriaal:
[Sbs2003] inloggen in domein duurt erg lang

:+

maar zorg allereerst maar dat je SBS Server een vast IP krijgt (neem 192.168.0.10) en stel de ip DNS configuratie op je Server ook op datzelfde adres in.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 18-04-2008 15:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1