Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben op dit moment niet op zoek naar een woning, heb een prima huurwoninkje, leuke buurt, prima tuinen, prima huurprijs (235 excl.)

Maar toch vind ik huren zonde, liever zou ik, in ieder geval op termijn, gaan kopen, dus was oriënterend rond gaan kijken.
Ik verdien 1600 euro bruto (32 u/week), wat, geloof ik, neerkomt op een hypotheek van 80.000 á 90.000 euro, een bedrag waar je hoogstens een garagebox voor krijgt.

Naast het feit dat ik de prijzen absurd vind, vraag ik me af hoe mensen zonder huis en met een laag inkomen, zoals ik, een huis kunnen kopen.
Aangezien er te weinig wordt bijgebouwd (om de prijzen hoog te houden, lijkt mij?) wordt het voor starters moeilijk om een huis te kopen.

Nu vroeg ik me afof er niet constructies bestaan, zoals een huis 'leasen', of met een investeringsmaatschappij 50-50 een huis kopen ofzo?
Wat voor opties bestaan er in dat segment? (m.u.v. tweeverdiener worden ;) )

Mind you: Ik vraag het me af, zit zelf nu prima, maar ben gewoon nieuwsgierig wat voor opties er zijn voor mensen onderin de markt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:25

sopsop

[v] [;,,;] [v]

In Eindhoven e.o. heb je dit: http://www.slimmerkopen.nl/ Geen idee of dit ook elders wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 13:48

Sick Nick

Drop the top!

Ik huur nu ook maar via de woningstichting kan ik als ik zou willen het huis ook kopen tegen een lagere prijs (dus lagere hypotheek nodig). Enige catch is dat ik het huis alleen aan hun mag terug verkopen of aan directe familie. Eventuele winst/verlies door stijging/daling van de huizenprijzen wordt gedeeld naar ratio (zeg ik koop het tegen 60% van de waarde dan draag ik 60% van winst/verlies).

Misschien dat zoiets ook mogelijk is voor jou? Mits je natuurlijk in je huidige woning wilt blijven. Dan stort je het geld niet in een bodemloze put (wat huren feitelijk is) maar investeerd je het gewoon in je woning. Grote kans dat je maandlasten ook nog eens lager uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik heb +/- 3 jaar geleden een huis gekocht van 100K ex. kosten koper. mijn salaris was destids 1750 bruto.Ik moet zeggen dat de prijzen onderhand wel gestegen zijn en dat ik met hetzelfde salaris mijn huidige huis niet meer zou kunnen kopen.

Het 'leasen' van een huis doe je sowieso. De hypotheek is een lening en dat doe je met leasen in principe ook. (het niet in één keer betalen van de gekochte goederen o.i.d.)

edit:
Nav bovenstaande post. Een huis kopen is alleen een goede investering op lange termijn(>4jaar). Nu zeker niet op korte termijn (1- 4 jaar)

[ Voor 15% gewijzigd door thejoker80 op 17-04-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:34

Standeman

Prutser 1e klasse

Je kan:

a) In het noorden / oosten gaan wonen. De huizen zijn daar veel goedkoper.
b) Een gedeelte van je hypotheek aflossingsvrij nemen (eigenlijk die 50-50 deal dus)
c) Een aantal gemeenten geven een zogenaamde "starters lening" die je de eerste paar niet hoeft af te lossen
d) Een rijke vrouw trouwen ;)

En dat is wat ik zo even kan bedenken.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Wat je hier (omg. Rotterdam) wel eens ziet is dat ex-huur woningen verkocht worden voor een hele lage prijs.
Bijv. een complete eensgezinswoning die normaal 200.000 zou kosten, kost nu 120.000.

Er worden dan eisen aan de koper gesteld, maximum inkomen per jaar, en gezin moet uit minimaal 3 leden bestaan of een derde moet al in zicht zijn.
Wanneer je het dan weer verkoopt ben je verplicht het eerst weer aan de woningbouw aan te bieden en waarschijnlijk zullen die het dus ook voor een lage prijs terug kopen.

Vaak zijn bij zo'n woning ook geen individuele bezichtingen mogelijk, er is een kijkdag en dan kan je aangeven dat je intresse hebt, meer niet.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Probleem met kopen van een woningbedrijf (zoals in R'dam) is dat je net zo goed kunt huren omdat je bij verkoop weer aan het woningbedrijf moet verkopen zodat je kapitaalopbouw minimaal is. Heb je wel leuk de lasten van het woningbezit (OZB, onderhoud) maar niet de lusten van de waardevermeerdering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Sick Nick schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:32:
Ik huur nu ook maar via de woningstichting kan ik als ik zou willen het huis ook kopen tegen een lagere prijs (dus lagere hypotheek nodig). Enige catch is dat ik het huis alleen aan hun mag terug verkopen of aan directe familie. Eventuele winst/verlies door stijging/daling van de huizenprijzen wordt gedeeld naar ratio (zeg ik koop het tegen 60% van de waarde dan draag ik 60% van winst/verlies).

Misschien dat zoiets ook mogelijk is voor jou? Mits je natuurlijk in je huidige woning wilt blijven. Dan stort je het geld niet in een bodemloze put (wat huren feitelijk is) maar investeerd je het gewoon in je woning. Grote kans dat je maandlasten ook nog eens lager uit komen.
Die bepaling geldt meestal voor een bepaalde periode, zeg 5 of 10 jaar. Iets wat niet overkomelijk is als de woning naar je zin is.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
dreeke schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:40:
Bijv. een complete eensgezinswoning die normaal 200.000 zou kosten, kost nu 120.000.
..
Wanneer je het dan weer verkoopt ben je verplicht het eerst weer aan de woningbouw aan te bieden en waarschijnlijk zullen die het dus ook voor een lage prijs terug kopen.
Eigenlijk ben je hier een soort hypotheekverstrekker aan de woningbouw, met allerlei haken en ogen: ze willen wel 120.000 euro (voor een huis dat ze voor een fractie van de prijs gebouwd hebben!), maar ook de keuze houden om hem terug te kopen als jij weg gaat, en op dat moment kijken ze uiteraard naar de voordeligste optie. Een beetje een win-win constructie voor de woningbouw!

Ontopic: waar betaal je nu zo weinig huur? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:11
Weet niet of het mogelijk is in jouw situatie, maar er zijn ook constructies mogelijk waarbij je (schoon) ouders garant staan voor een deel van je hypotheek.
Ik weet er het fijne niet van, maar wel dat er mogelijkheden zijn op dat gebied, aangezien mijn schoonouders ook al eens het idee geopperd hebben, wanneer wij uit huis zouden willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 22:07

EntonoX

Team leider

TIP:

Zoek even of de mogelijkheid voor jou bestaat om NHG (Nationale Hypotheek Garantie) en Koopsubsidie te nemen. Koopsubsidie is in het leven geroepen om juist mensen met lagere inkomens toch een wat hogere hypotheek te kunnen verstrekken. Kijk even op www.senternovem.nl je kan het daar ook uitrekenen met een excel sheet.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Wanneer je hypotheeklasten wilt die vergelijkbaar is met je huur, dan zal je worden geadviseerd om een aanzienlijk deel aflossingvrij te nemen, een deel wordt belegd en een deel waarover je wel aflost. De winst op de beleggingen zou vergelijkbaar moeten zijn met de rente.

Hier zijn een paar nadelen bij: je moet nu zelf opdraaien voor alle onderhoud (CV, kozijnen, kapotte ramen/deuren, enz) en de extra belastingen (zoals OZB). Het deel van het geld wat in een beleggingshypotheek zit biedt geen enkele zekerheid (kijk vanavond maar naar het journaal). En wat de hypotheekrente gaat doen op kort en middellang termijn is momenteel ook niet duidelijk.

Lagere lasten (lettend op het complete plaatje) is onwaarschijnlijk, winst na verkoop onzeker.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik vind dat je geen huis moet kopen als je niet kunt profiteren van HET grote voordeel ervan: de waardestijging (door marktwerking en zelf investeren/klussen). Via shabby constructies zoals hierboven beschreven gaat dat voordeel er het eerste aan, en je blijft zitten met de nadelen (zelf o-ver-al verantwoordelijk voor, met name onderhoud). Dan kan je beter blijven huren en doorsparen, doorleren of doorgroeien binnen je bedrijf tot je in staat bent een 'normale' hypotheek te nemen.

Je moet niet willen kopen om maar iets te kopen. Je moet willen kopen omdat onroerend goed een vette spaarpot is. Anders kan je echt beter huren.

[ Voor 3% gewijzigd door Captain Pervert op 17-04-2008 14:25 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
offtopic:
SG->WI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244571

bij een bruto salaris van 1600 euro komt de site berekenhet.nl op een maximale hypotheek uit van zo'n € 114.000. Denk dat dat iets realisticher is, als je dan ook nog een klein kapitaal gespaard hebt kun je wel een klein redelijk appartement aanschaffen. (Ligt natuurlijk ook aan de omgeving).

Je ouders garant laten staan zou ik niet adviseren, tenzij je in de toekomst verwacht een stuk meer gaat verdienen, of gaat samenwonen(maar dan heb je geen garantie meer nodig lijkt me) Bij een maximale hypotheek zijn de maandlasten al aardig hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:45

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 244571 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:45:
bij een bruto salaris van 1600 euro komt de site berekenhet.nl op een maximale hypotheek uit van zo'n € 114.000. Denk dat dat iets realisticher is, als je dan ook nog een klein kapitaal gespaard hebt kun je wel een klein redelijk appartement aanschaffen. (Ligt natuurlijk ook aan de omgeving).
Dat vind ik wel heel veel geld voor zo'n bruto salaris. Ik ken iemand die meer 500 euro bruto meer verdient per maand, die maximaal 120k kon lenen. Ik denk dat wat lager iets realistischer is.

Hoe kom je op die 114k?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Er zijn voor dit probleem meerdere oplossingen:

1. Samen kopen met derden, maar hier zitten nadelen aan omdat (wat hierboven al genoemd is) je het huis vaak terug moet verkopen aan die maatschappij. En dan krijg je uiteraard minder voor je huis dan normaal.

2. Financiele hulp van derden. Denk hierbij vooral aan de koopsubsidie. Deze is in het leven geroepen voor dit soort situaties. Je moet hierbij wel aan een aantal voorwaarden voldoen wil je hiervoor in aanmerking komen. En dit is niet onbeperkt. hier is een bedrag voor gereserveerd en op = op

3. Hulp van je ouders. Deze moeten hier uiteraard wel mee instemmen. Hulp van je ouders kan op 3 manieren:

1. Mededebiteurschap. Dit kan gecombineerd worden met:
- periodieke schenkingen van (groot)ouders
- verstrekken van lening vanuit privé-vermogen (groot)ouders
2. Schenken (deel van de) koopsom
3. Lenen (deel van de) koopsom.

Ook werd genoemd dat je een deel aflossingsvrij kunt nemen. Natuurlijk kan dat, maar dit veranderd niet de hoogte van het te lenen bedrag. Het haalt wel de maandlasten omlaag.

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wolkje

De maximale hypotheek heb ik berekend via de site http://www.berekenhet.nl/...-hypotheek-berekenen.html

Dit is uiteraard zonder NHG, ik denk dat deze berekening best realistisch is. Ik kreeg zowel bij de ABN en Rabo een hypotheek van 150000 euro met een bruto salaris van 2200.
(overigens heb ik een hypotheek van 215000 nu lopen gebaseerd op dat salaris, maar dat is een ander verhaal ;)).

Als je de rekenhulp van berekenhet.nl gebruikt vergeet dan niet eventuele vaste bonussen(13e maand) en vakantiegeld bij het jaarinkomen op te tellen!

Met een bruto salaris van 1600 moet je de NHG gewoon vergeten vind ik. Of je moet een behoorlijk kapitaal zelf hebben gespaard.

Edit: 1600 x 12 x 1,08 = 20736 jaarinkomen van TS.
Bij een executiewaarde van 120000 poept die site dus zo'n 114000 uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 244571 op 17-04-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:17

Beugelfles

I love rusty spoons

Kijk ook eens naar sociale koop en koop-goedkoop constructies. Bijvoorbeeld bij Dudok Wonen (Hilversum).

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Anoniem: 244571 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:15:

[...]

En hoe ga je het verschil tussen de executiewaarde (120.000) en de marktwaarde (145.000, gokje) financieren? Je gaat hier uit van een eigen inbreng van ongeveer 25.000 euro + k.k., in totaal ruim 35.000 euro. Er zijn momenten dat ik ze niet op mijn spaarrekening heb, zeg maar.

En als je zelf 35.000 euro meeneemt op een appartement met een marktwaarde van 145.000 euro, dan wil de bank je inderdaad best wel wat meer lenen dan normaal. Immers, bij executieverkoop levert het appartement ongeveer 120.000 euro op en dat dekt die hypotheek van 114.000 prima. Erg zekere constructie, voor de bank dan.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 17-04-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 08:54

Ryceck

Constants and Variables

Ik hoor je hier roepen dat je nu woont voor 235E excl in een huurwoning.
Een hypotheek welke je af gaat sluiten voor 100k+ zal per definitie duurder worden dan dat (bij 5% rente en 100% aflossingsvrij moet je al rekenen op 450euro rente in de maand, zonder HRA uiteraard).
Als je dan in de richting van de hier genoemde 150k gaat wordt dit nog hoger (al gauw tegen de 675 zonder HRA wat ongeveer 450 met HRA zal zijn)... zit je daar echter wel op te wachten met 1600 bruto?

Zo maar ff wat persoonlijke ervaring met een quick'n'dirty berekeningssausje opgeschept hier :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjwa, dan kom je iets lager uit. (max van 102.000 +/- ?)

Nog steeds genoeg om een klein appartementje aan te schaffen naar mijn idee (50-70m2).
De mogelijkheden zijn er wel, maar de vraag is of je zo'n appartement wilt aanschaffen. Of liever op die salarisverhoging wacht, nog even doorspaart en dan meteen iets aanschaft waar je wel 5-10 jaar of langer wilt wonen.

@Ryceck: 450 rente komt neer op zo'n 300 euro netto per maand. Alleen zal 100% aflossingsvrij waarschijnlijk niet werken met deze constructie.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 244571 op 17-04-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wanneer je een hypotheek zou hebben met NHG heb je kans dat de stad waar je woont meedoet aan de Starterslening. Dit is best aantrekkelijk, ik ben er zelf ook mee bezig.

Zie: http://www.svn.nl/

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 15-05 19:24

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb zelf net een huis gekocht via Koopgarant (www.vgplus.nl) in Rotterdam

Je koopt dan een huis voor 75% van de taxatiewaarde, en bij verkoop ben je verplicht het aan hun terug te verkopen, en zijn zij verplicht het binnen 3 maanden van je terug te kopen. Je krijgt dan weer 75% van de (onafhankelijke) taxatiewaarde terug. Maak je winst, deel je het met ze, maak je verlies, deel je het ook. Eigen investeringen in het huis worden apart getaxeerd en die winst is bij verkoop voor jou.

Werkt goed tegen speculeren, je kunt het niet kopen om winst op te maken met de jaren, maar het biedt wel de mogelijkheid een redelijk lage hypotheek aan te gaan. Voorwaarde er aan is dat je het met NHG koopt, verder geen gekke constructies oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 09:34

Gast1981

room with a moose!

Je werkt nu 32 uur p/w.
Mocht het nodig zijn kan je dus ook nog 40 uur p/w gaan werken ;)
25% meer uren draaien = 25% meer loon (min of meer...)
Dan zit je al op 2000€ p/m en dus meer ruimte in je hypotheekbedrag.

Sparen is ook een prima plan, mits het lukt uiteraard.
Als je een deel v/d woning zelf kunt financieren zijn hypotheekverstekkers daar vaak wel blij mee.

Je ouders kunnen ook voor een deel garant staan ja.
Het zij door een lening/schenking, of zij nemen een deel v/d hypotheek op zich.
Ik heb ook wel eens gehoord dat zij de overwaarde van hun eigen huis hiervoor kunnen gebruiken.
Maar daarover kan een financiële expert je vast meer vertellen dan ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
anandus schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:14:

Aangezien er te weinig wordt bijgebouwd (om de prijzen hoog te houden, lijkt mij?) wordt het voor starters moeilijk om een huis te kopen.
Beetje offtopic, maar dat valt wel mee. In Tilburg bijvoorbeeld kampen ze juist met overbebouwing, ze krijgen gewoon de complexen niet vol. Ik heb zelfs begrepen dat die trend zich in een groot deel van NL zich aan het inzetten is. Er wordt te veel gebouwd, maar net te duur voor echte starters. Bovendien wil niet iedereen in een appartement wonen, en dat is waar op het moment op wordt gemikt. DIe leegstand is duur, maar ik ben bang dat de huizenprijzen er niet van omlaag gaan. Behalve in de Westpoint natuurlijk, waar alles bijna een ton goedkoper is geworden (tot grote frustratie van mensen die er al woonden).

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:17

Beugelfles

I love rusty spoons

Ranewen schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:43:
[...]
Bovendien wil niet iedereen in een appartement wonen, en dat is waar op het moment op wordt gemikt.
Idd. In veel gemeenten bestaat er de doelstelling om ongeveer 30% van de woningen te bouwen in de klasse tot €172K. Helaas resulteert dit in een overvloed aan appartementen terwijl de meeste woningzoekenden op zoek zijn naar grondgebonden eensgezinswoningen.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210645

Anoniem: 244571 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:15:
@wolkje

De maximale hypotheek heb ik berekend via de site http://www.berekenhet.nl/...-hypotheek-berekenen.html

Dit is uiteraard zonder NHG, ik denk dat deze berekening best realistisch is. Ik kreeg zowel bij de ABN en Rabo een hypotheek van 150000 euro met een bruto salaris van 2200.
(overigens heb ik een hypotheek van 215000 nu lopen gebaseerd op dat salaris, maar dat is een ander verhaal ;)).

Als je de rekenhulp van berekenhet.nl gebruikt vergeet dan niet eventuele vaste bonussen(13e maand) en vakantiegeld bij het jaarinkomen op te tellen!

Met een bruto salaris van 1600 moet je de NHG gewoon vergeten vind ik. Of je moet een behoorlijk kapitaal zelf hebben gespaard.

toon volledige bericht
Mag ik vragen hoe je die hypotheek hebt verkregen. Ik heb t zelfde salaris en wil graag ook een hogere hypotheek dan de gemiddelde berekeningen. Maar kom niet verder dan 100% aflossingsvrij 180k van de postbank.

Helaas kan ik je geen privebericht sturen...
Maar ben wel benieuwd naar t een en ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:03
Ranewen schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:43:
[...]

Beetje offtopic, maar dat valt wel mee. In Tilburg bijvoorbeeld kampen ze juist met overbebouwing, ze krijgen gewoon de complexen niet vol.
Appartementen in overvloed inderdaad. Ik meen dat er ergens cijfers over stonden, maar dat de verhouding appartementen/normale woningen compleet scheef is in Tilburg. (t.o.v. omringende steden als breda en eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Anoniem: 210645 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:36:
[...]

Mag ik vragen hoe je die hypotheek hebt verkregen. Ik heb t zelfde salaris en wil graag ook een hogere hypotheek dan de gemiddelde berekeningen. Maar kom niet verder dan 100% aflossingsvrij 180k van de postbank.

Helaas kan ik je geen privebericht sturen...
Maar ben wel benieuwd naar t een en ander...
je moet je natuurlijk afvragen of je dat wel wilt. Financiele dienstverleners hebben die maximum bedragen natuurlijk niet voor niks. Hoe hoger de lening, hoe hoger de maandlasten, en hoe minder je dus in de maand overhoudt voor andere zaken. Je moet je bedenken dat als je een lening van €215.000,- hebt alleen al aan rente per maand bijna €900,- aan rente kwijt ben (bruto, berekend met 5%, 100% aflossingsvrij). hier zou dan nog g/w/e bij komen etc etc. Op zo'n manier hou je bijna niks over.

Dit is puur de rente, dus geen aflossing. Wil je NHG, mag je maar max 50% aflossingsvrij en komt er dus een maandelijkse premie bij voor de aflossing van je lening. Ook niet onbelangrijk om over na te denken is de ORV.

[ Voor 10% gewijzigd door Matsie op 18-04-2008 16:45 ]

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Pagina: 1