Beste mensen,
Ik gebruik het volgende script om automatisch een playlist te genereren.
Alle afbeeldingen de directory komen op de playlist, dat gaat allemaal prima, alleen nu wil ik het volgende: In de directory moet worden gezocht naar afbeeldingen met een voorvoegsel van de huidige maand en het huidge jaartal, in het geval van deze maand (april) bv. 17-04-2008_bestandnaam.jpg of 28-04-2008_bestandnaam.jpg en deze dienen vervolgens opvolgend aan de playlist te worden toegevoegd.
Als er geen bestand aanwezig is dat hieraan voldoet dan moet er één vervangend bestand in de playlist worden weergegeven, bv. geenitems.jpg
Volgens mij is dit vrij simpel te doen met de date-functie van PHP. Ik heb het tot nu toe alleen nog niet werkend gekregen. Is er iemand bereid om me hiermee verder te helpen? Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag! Alvast bedankt!
Ik gebruik het volgende script om automatisch een playlist te genereren.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
| <?php /* This is a sample file that reads through a directory, filters the mp3/jpg/flv files and builds a playlist from it. After looking through this file, you'll probably 'get the idea' and'll be able to setup your own directory. */ // search for mp3 files. set this to '.flv' or '.jpg' for the other scripts $filter = ".jpg"; // path to the directory you want to scan $directory = "./"; $url = 'layout/images/agenda/front'; // read through the directory and filter files to an array @$d = dir($directory); if ($d) { while($entry=$d->read()) { $ps = strpos(strtolower($entry), $filter); if (!($ps === false)) { $items[] = $entry; } } $d->close(); sort($items); } // third, the playlist is built in an xspf format // we'll first add an xml header and the opening tags .. header("content-type:text/xml;charset=utf-8"); echo "<playlist version='1' xmlns='http://xspf.org/ns/0/'>\n"; echo " <trackList>\n"; // .. then we loop through the mysql array .. for($i=0; $i<sizeof($items); $i++) { echo " <track>\n"; echo " <title>".$items[$i]."</title>\n"; echo " <location>" . $url . '/' . $items[$i] . "</location>\n"; echo " <info>javascript:navigate('agenda.php','columns')</info>"; echo " </track>\n"; } // .. and last we add the closing tags echo " </trackList>\n"; echo "</playlist>\n"; /* That's it! You can feed this playlist to the SWF by setting this as it's 'file' parameter in your HTML page. */ ?> |
Alle afbeeldingen de directory komen op de playlist, dat gaat allemaal prima, alleen nu wil ik het volgende: In de directory moet worden gezocht naar afbeeldingen met een voorvoegsel van de huidige maand en het huidge jaartal, in het geval van deze maand (april) bv. 17-04-2008_bestandnaam.jpg of 28-04-2008_bestandnaam.jpg en deze dienen vervolgens opvolgend aan de playlist te worden toegevoegd.
Als er geen bestand aanwezig is dat hieraan voldoet dan moet er één vervangend bestand in de playlist worden weergegeven, bv. geenitems.jpg
Volgens mij is dit vrij simpel te doen met de date-functie van PHP. Ik heb het tot nu toe alleen nog niet werkend gekregen. Is er iemand bereid om me hiermee verder te helpen? Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag! Alvast bedankt!