DVD en kabellengte naar TV ?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
-de afstand tussen mijn pc en tv is ongeveer 10 meter, ivm met de aanschaf van een DVD speler is mijn vraag, kun je op die afstand moeiteloos een kabel leggen, ook voor het geluid. maw hoe gaat dat in z'n werk ? In de pc zit overigens een Matrox G400, dus additionele hardware heb ik niet nodig ?

-Naast het af en toe draaien van een DVD film vraag ik me eigenlijk af wat de meerwaarde van een DVD nu eigenlijk is...

-Verder graag nog suggestie voor een DVD speler, want dat is vast nog nooit gevraagd hier Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

mvg Seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

seq_uence ;
Je vertelt niet welke kabels je wilt gebruiken. Ik heb zelf een Matrox Marvel G200 met tulp out-line.
Ik heb 3 tulp kabels van boven naar beneden getrokken (ca. 6 meter schat ik) voor audio(2) en video. Op die manier kijk ik Divx-jes en DVD op de normale TV. Geen kwaliteits verlies (ben geen audio- of videofiel maar toch). En dan zien het nog harriewarrie kabels die 2 keer verlengd zijn zonder krimpkous.

Sucs6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ik heb hier een Leadtek Geforce met een s-video tvout erop..

Er loopt een s-vidio kabel van een meter of 6 naar me'n tv.. Daar zit een s-video/scart converter die in me tv zit.. Ik moet zeggen een perfect beeldje om dvd's te kijken ! (helaas heb ik een kleine tv, maar dat terzijde)
Verder heb ik het geluid gewoon op de versterker zitten.

Over een dvd speler.. Probeer er ergens achter te komen of de speler die je op het oog heb regio-locked is.. Het schijnt dat dat lastig is ivm geleende dvd's Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

success

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb het eens geprobeert met een normale kabel met tulpjes van 20 meter, en daar kwam het beeld NIET doorheen, geluid wel, maar beeld niet.

Ik heb toen maar een coax kabel gepakt, daar tulpen op gezet en toen kwam het beeld er wel goed door, alleen kreeg ik toen gigantische synchronisatie problemen omdat ik 2 verschillende typen kabels gebruikte (coax voor beeld, normale voor audio...denk ik hoor dat het daar aan lag).

Ik heb toen maar de dvd in een pc gestopt die 5 meter onder de tv staat en heb daar geen problemen meer mee (afgezien dat ik geen ondertitels kan zien, maar dat is een G400 dvd player bug i.c.m. met SB PCI128 ofzoiets).

Sys Specs

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ff wat anders nu we het toch daar over hebben. Ik heb dus de Matrox Marval G200 met dat blauwe kastje voor in en out.
Nu is hoogstwaarschijnlijk de output voor video verrot (hij herkend wel dat er een ontvanger aanzit maar er komt geen beeld door) de audio is goed. Nu kan ik nog wel de bijgeleverd scart gebruiken met dat ps2 plugje (wat th fock is dat eigenlijk) maareuh... kan ik die verlengen (scart dus) en zo ja hoe....?
Wederom over een metertje of 6

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

ik denk dat je de pioneer 16 x het best kan kopenheb ik ook Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Ik heb aan cinemaster Mpeg kaart met tv & video out. Daar zit een svhs kabel aan van 10 meter naar een scart converter.
Van m'n geluids kaart loopt een 10 meter audio kabel (2 tulpjes) naar diezelfde scart converter.

Aangezien ik op m'n tv ook aparte audio out heb gaat er ook nog een lijntje naar de stereo toren.

Hele handel draaid poepie scherp. Kan alleen ( HELAAS!!) geen divx draaien op m'n tv aangezien er geen tv out op de tv zit

Hoewel is er misschien iemand die wel een manier weet om dit te doen ?????

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gompy58 ;

Wat bedoel je nu precies?? Geen DivX kijken op TV omdat je geen OUT hebt op TV?? bedoel je IN o.i.d.??
Explain more ...

Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Gompy58

Gompy58

de vieo kaart die ik gebruik heeft maar twee uitgangen, eentje voor m'n monitor en eentje voor een digitale monitor. Daarom heb ik er een hardware decoder card van cinemaster in zitten die diverse out's heeft waaronder een tv out. op die manier kan ik dus dvd's op mijn tv kijken.... aangezien die gebruik maakt van de cinemaster. Een dvx doet dat niet en kan ik dus niet op mijn tv bekijken helaas helaas of weet je een oplossing hiervoor koffie?

IOU if u can.....

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

AHA, ik snap ...

eigenlijk zou dus je totale moni. signaal door de cinemaster moeten gaan...
Euhm...stamel..denk..denk..
Wat voor out.kabel is die van de digitale (ken 'm niet).

Ik neem aan dat standaard hierover bij cinemaster nix te vinden is ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

10 meter kabel gebruikt, geen probleem.
Zelf s-video kabel gesoldeerd. Gewoon goed afgeschermd stereo-snoer gebruiken, vraag maar aan je elektronica-boer.
Gebruik ook de G400, perfect beeld.
Geluid natuurlijk via apart kabeltje, daar ontkom je niet aan.

• Gompy58

Gompy58

koffie:
Die digitale lijkt een beetje op de standaard monitor aansluiting. maar is rechthoekig en allemaal vierkant gaatjes... is echt puur voor zo'n digitale flat vloeibaar buis.

De videokaart is een Nvidia Geforce 256 32mb 2/4*AGP....

Tsja koffie bedankt voor je moeite maar.... ik ontkom niet aan een andere videokaart ben ik bang...

Gompy58 statement;

Money looks like a waiter, the always leave you when you want them...

• Beaves
  • Laatst online: 27-08 15:08

Beaves

Usque ad Finem

He Eclipse, ik heb sinds vandaag ook de 105s Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif en is die al regiovrij te krijgen?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1