Ik ben net afgestudeerd en zit me nu te bezinnen op wat ik zal gaan doen. Een PhD behoort tot de mogelijkheden, maar ik weet nog niet of dat verstandig is.
Wat ik me vooral afvraag is wat werkgevers ervan vinden als ik met m'n 30e (een beetje uitloop ingecalculeerd
) aan m'n eerste echte baan zou beginnen. Ik heb wel min of meer begrepen dat er in Nederland erg pragmatisch wordt gedacht en men liever werkervaring dan 4 jaar extra school op iemands cv ziet staan. Ik heb bijvoorbeeld met iemand gepraat die dat bij econometrie gedaan heeft en bij z'n sollicitatie iets in de trant van "oh, een wetenschapper" te horen kreeg. Nu heb ik informatica gedaan en ben afgestudeerd op een onderwerp dat dieper ingaat op ontwerpprocessen en architecturen en dit zou ook het veld van het promotieonderzoek worden. Ik vind het lastig te beoordelen in hoeverre het algemene verhaal dat ik over promoveren en werkgevers hoor op dit geval van toepassing is.
Het klopt wel dat ik een onderzoekende geest heb en onderzoekswerk me ligt, maar ik zit me af te vragen of ik niet beter gelijk bij een bedrijf deze talenten ten gelde kan maken. Dan zou ik ook gelijk wat meer inkomensontwikkeling hebben dan als aio
.
Nouja, ik hoop dus dat er hier mensen zijn die me een beetje kunnen helpen met dingen in perspectief zetten, bij voorbaat dank
.
Wat ik me vooral afvraag is wat werkgevers ervan vinden als ik met m'n 30e (een beetje uitloop ingecalculeerd
Het klopt wel dat ik een onderzoekende geest heb en onderzoekswerk me ligt, maar ik zit me af te vragen of ik niet beter gelijk bij een bedrijf deze talenten ten gelde kan maken. Dan zou ik ook gelijk wat meer inkomensontwikkeling hebben dan als aio
Nouja, ik hoop dus dat er hier mensen zijn die me een beetje kunnen helpen met dingen in perspectief zetten, bij voorbaat dank
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️