Spamassassin & postmaster/mailer-daemon spam

Pagina: 1
Acties:

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:20

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
De laatste tijd hebben wij hier het volgende probleem en dat is dat onze mailserver telkens grote hoeveelheden spam van postmaster@ en mailer-daemon@ adressen krijgt. Het lijkt erop dat dit de nieuwe manier is om spam-filters te omzeilen: een spam bericht sturen met een gespoofd From-adres naar een adres waarvan je weet dat deze gaat bouncen, zodat het gespoofde From-adres uiteindelijk deze mail krijgt en dat deze ook nog van een legitieme mailserver "lijkt" te komen (met als verzender postmaster of mail-daemon).

Nu heb ik mijn hoofd zit breken over een manier om deze mail te kunnen laten taggen door SpamAssassin als spam, maar dat blijkt nog niet zo simpel. DIt mede omdat er natuurlijk ook legitieme mail komt van postmaster@ en mailer-daemon@ adressen, bv. wanneer een bericht niet bezorgd kan worden. Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn om mail met een MAILER-DAEMON/postmaster@ adres standaard een hogere spam-rating te geven. Alleen kom ik er niet zo snel achter hoe je dit voor elkaar moet krijgen.

Iemand enig idee hoe dat evt. wel moet of wellicht heeft iemand een andere slimme oplossing?

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn