Laptop scherm wordt constant zwart

Pagina: 1
Acties:

• plakkert
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik heb hier een Paradigit Voyager (9270 als ik me niet vergis, ook wel bekend als Compal DL70). Ik heb nu de hele tijd het probleem dat mijn scherm zwart wordt. Ik moet dan een aantal keren op dat knopje drukken waarmee normaliter het scherm uitgaat als je hem dichtklapt. Na een paar keer drukken schiet het scherm dan weer aan. Ik heb de laptop nu van het netstroom af gehaald, en nu lijkt hij het normaal te doen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en belangrijker, hoe ik het op kan lossen?

Ik zat zelf te denken aan een losse VGA kabel, maar verklaart dat dat hij ophoudt met aan en uit springen als ik hem van het netstroom haal?

excuse me, your balls are showing

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-01 13:06

Sebazzz

3dp

Is de voeding van de laptop in orde?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

probeer eens om hem van de stroom te halen en wel op volle brightness te zetten.

de laptop van mijn broer had dit ook, die is inmiddels een keer of 20 naar het TU servicecentrum geweest maar heeft nog steeds hetzelfde probleem.

• plakkert
  • Niet online
De brightness staat altijd op vol. De voeding zelf lijkt het prima te doen, hij valt iig niet uit.

Verwijderd

tja, ik denk dat er dan echt iets stuk is... of los zit ofzo.

edit:
dat zou niet verklaren waarom hij het op accu wel normaal doet. hoe zeker ben je ervan dat hij het op accu ook echt normaal doet?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 11:45 ]

Verwijderd

lijkt erop dat dat knopje niet helemaal goed is, misschien dat contactspray dit oplost?

(even laten verifiëren door iemand die er meer verstand van heeft als ik.)

edit: te snel gelezen, probleem is er niet zonder adapter. dan is het knopje fysiek oké. Misschien dat de powermanagement in de war is, geen idee of dat soft of hardware is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 11:47 ]

• plakkert
  • Niet online
Hij werkt nu al een minuutje of 20-30 weer goed. Hij is niet meer uit gegaan

• plakkert
  • Niet online
En het probleem is weer terug

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 12:48

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Dat probleem heb ik ook gehad met mijn Compal IFT00, dit was nadat ik de drivers van Laptopvideo2go had gehaald voor me graka. Daarna heb ik heel XP er weer af moeten halen en op nieuw installeren, toen deed hij het weer goed. Niks hielp, ouder drivers voor me graka niet, registers uitschonen. Het ligt denk ik ergens aan de software... daarna heb ik de drivers voor me graka gewoon weer van de Compal site afgehaald en sinds dien doet hij het weer.

Heb recentelijk nog aan je drivers gezeten dan??.. want dat gebeurden na een tijdje bij mij, niet eens direct dus misschien kan het ook wel in loop van tijd bij jouw gebeurd zijn.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• plakkert
  • Niet online
Ik raak mijn drivers eigenlijk nooit aan. Ik heb alleen laatst extra geheugen erbij gezet. Maar ook met de originele geheugen reepjes heeft ie het probleem

• Barres B.

Barres B.

Maar goed, ik had het ook niet gelijk nadat ik de nieuwe drivers er op had gezet.. pas een paar maandjes later. Dus het kan ook in de loop van tijd bij jouw gebeurt zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Barres B. op 17-04-2008 19:47 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Heb je nog garantie? Zo ja, weet je wat je te doen staat.
Zo nee, dan kan het alsnog van alles zijn, ik zou met Compaq Armada's wel wat oorzaken kunnen noemen, maar dat scheelt vast per model laptop... In het beste geval is het alleen een slecht contactje.

• plakkert
  • Niet online
ik heb tot januari 2009 nog garantie, thank god.

• Barres B.

Barres B.

Maar wat voor garantie??.. Mijn garantie geld alleen voor de hardware, als het iets software is dan zal ik denk geld moeten betalen voor de oplossing. Dus ik zal eerst toch nog wat met drivers prutsen, misschien helpt dat nog. Bij mij was herinstallatie van XP uiteindelijk de oplossing voor precies hetzelfde probleem wat ik ook zie bij jou.

Pagina: 1