Voor Outlook gebruik ik standaard "rich tekst" als mailformat. Als ik een mailtje tik en ik wil een stuk tekst in sub- of superscript hebben, kan ik dat analoog aan Word doen door de tekst te selecteren en met [CTRL]-[+] (subscript) of [CTRL]-[Shift]-[+] (superscript) te maken. Uiteraard kan je ook tijdens het typen schakelen van/naar sub/superscript, maar dit terzijde.
Nu het probleem: als ik een mail in HTML format heb, werken deze toetsencombinaties niet. Toch bestaan de codes voor sub- en superscript wel onder water, maar ik kan nergens een ingang vinden. Wat helemaal vreemd is: als ik een tekst uit een rich tekst mail kopieer naar een HTML mail met daarin stukjes sub/superscript tekst, dan is in de HTML mail de gehele tekst na een stukje subscript in subscript. Dit klinkt wat verwarrend, een voorbeeld is duidelijker; als ik deze tekst uit een "rich tekst" mail kopieer:
Nu het probleem: als ik een mail in HTML format heb, werken deze toetsencombinaties niet. Toch bestaan de codes voor sub- en superscript wel onder water, maar ik kan nergens een ingang vinden. Wat helemaal vreemd is: als ik een tekst uit een rich tekst mail kopieer naar een HTML mail met daarin stukjes sub/superscript tekst, dan is in de HTML mail de gehele tekst na een stukje subscript in subscript. Dit klinkt wat verwarrend, een voorbeeld is duidelijker; als ik deze tekst uit een "rich tekst" mail kopieer:
Wordt in HTML:"Volgens1,2 is dientengevolge de NOx uitstoot evenredig afgenomen
"
Iemand een idee hoe je in een HTML mail in Outlook sub/superscript kunt managen?"Volgens1,2 is dientengevolge de NOx uitstoot evenredig afgenomen
"