[Vista-SP1]DVD Branders is de weg kwijt

Pagina: 1
Acties:

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:14
Zoals velen van jullie heb ik gister service pack 1 van Vista geinstalleerd, alles leek na de installatie goed gegaan te zijn, echter liep het voor mijn brander minder goed af, namelijk, deze word niet meer herkend.

Mijn setup :
Dualboot xp sp2 / Vista Ult 32b (SP 0)
Optiarc/ NEC DVD RW 7173s (verbonden via sata dus)
GigaByte P35 DS4 rv1.0

Al gedaan :
  • Vista laten zoeken in de drivers van xp, echter kan ik hier geen .inf in vinden. Wel 3 *.sys en 1 *.dll bestand.
  • Gegoogle'd naar drivers voor 7173S, maar ik vind alleen nieuwe firmware.
  • Vista SP1 weer gedeïnstalleerd, maar het probleem blijft
  • Deamon Tools gedeinstalleerd en weer gesintalleerd, maar het probleem blijft.
  • Systeem beheer kent geen herstelpunt van voor SP1 installatiepoging (vreemd vind ik.)
  • Chipset drivers van het mobo opnieuw geinstalleerd, mocht niet baten.
In de bios word de speler netjes herkend en boot zelfs via een bootable disc, dus het is echt een software probleem imho.

Apparaat verwijderd in apparaatbeheer, opnieuw gezocht en drivers laten zoeken 'geen nieuwe stuurprogramma gevonden..'

De foutcode :
Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is.

Driver is alleen de x:/Windows/System32/drivers/cdrom.sys, terwijl dit er in xp sp2 nog 3 meer zijn.

Kunnen jullie mij in de goede richting helpen?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

hmmm. Hier hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat mijn DVD brander kapot was, vervangen, nog steeds hetzelfde probleem, daarna dacht ik dat Daemon tools het was, na verwijderen ook nog steeds het probleem.

Op een tweede partitie Vista x64 geinstalleerd, en daar werkte het wel naar behoren... Nog geen SP1 geinstalleerd.

Dus het zou inderdaad een SP1 probleem kunnen zijn. Het ligt in ieder geval niet aan het type DVD speler, ik heb een andere, maar het zou goed kunnen liggen aan het geinstalleerd hebben van Daemon tools tijdens SP1 installatie.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• _Apache_
Ah ok.

Heb nu deamon tools weer verwijders, ga SP1 opnieuw uitsmeren, k hou je op de hoogte :)

Maar kan jij niet jouw Vista x64 drivers gebruiken om je x86 aan de gang te krijgen?

Edit 10:25:
Ben aan het installeren via remote desktop en verbinding is weggevallen => reboot. We wachten rustig af.
Edit 10:30
SP2 staat erop, maar drivers word nog steeds niet herkend. :|

[ Voor 64% gewijzigd door _Apache_ op 17-04-2008 10:41 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ik ben bang dat je je systeem helemaal opnieuw moet installeren en daarna pas SP1 en daarna pas Daemon tools... Is een vermoeden hoor.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• _Apache_
Liever niet.

Ga het volgende proberen :).

Poging 1
  • cdrom.sys (windows/system32/drivers) heeft oude versie (rechtermuisknop -> versies)
  • Deze via XP in de Vista map overschrijven (in vista heb ik geen rechten) met een versie uit 2006 (dat is de laatste wijziging sinds 17-4 (SP1 install))
Poging 2
  • DVD speler afkoppelen
  • cdrom.sys weggooien(in een zipje wegzetten ;) ) (zodat hij echt nieuwe moet gaan zoeken)
  • Aankoppelen
  • drivers updaten.
Wat denk jij dat de meest kans heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 17-04-2008 16:38 ]

• _Apache_
Heb zojuist poging 1 gedaan, en het lukt niet. CDROM.sys is 'write protected or locked'..

Wel in XP de firmware van 1.01 naar 1.03 geflasht, maar dat hielp verder ook niet.. :/

Vista :

Beschrijving:
Het apparaatstuurprogramma is geïnstalleerd, maar er is een probleem opgetreden tijdens het uitvoeren van de software. Foutcode: 39.

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
D:\Users\Martin\AppData\Local\Temp\DMIA582.tmp.log.xml
D:\Windows\inf\cdrom.inf

[ Voor 46% gewijzigd door _Apache_ op 17-04-2008 23:20 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39
Je kunt het wel in safe mode van Vista proberen. Daarmee is het minder 'write protected or locked :P', echter denk ik wel dat dat het geval is als ie in gebruik is.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:12

Oceria

I've been in between....

Wat staat er in D:\Users\Martin\AppData\Local\Temp\DMIA582.tmp.log.xml ? Misschien dat daar wat meer duidelijk in wordt gemaakt?

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Zal er van het weekend eens wat meer tijd in steken. Nu nog even werken...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb dat een tijdje terug gehad op mijn Notebook met ook een Optiarc drive, wel een Bluray drive.

Ook foutcode 39.

Bij mij viel deze drive weg na het gebruiken van een aantal drivers (online gevonden) voor een Plextor Capture apparaat via USB (WMAUDIO/WMCAPTURE device drivers en die meuk :) ).

Misschien heb je onlangs iets dergelijks geïnstalleerd?

Edit: het horen ook in Vista 3 bestanden te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 18-04-2008 08:25 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 16:02

Devion

Space for rent ;-)

Je zou eens in de registry moeten kijken (zit zelf nu op XP helaas anders had ik de key wel gepost):

Trefwoorden zijn in ieder geval upper en lower filters van je cdrom service.. Als daar iets staat wat er niet meer is start hij niet door.

• _Apache_
Zo, bedankt voor de reacties :)

@ Alex3305 : Denk dat hij niet in gebruik is als ik de drive afkoppel en dan in safe mode de drivers verwijder veilig wegzet. Ga het vanavond of morgenochtend proberen, zit nu op werk.

@ Oceria : Daar heb ik dus in gekeken, maar daar word ik niet veel wijzer uit. Post het alsnog, misschien dat jij er meer van snapt als ik. Zie hier -> http://86.80.234.151/DMIA582.tmp.log.xml

@ Micheal Knight : Alleen SP1 van Vista, daarna was ik men drive kwijt. Heb vorige week nog vrolijk dvdtjes gebrand.

@ Devion : Heb gezocht maar kom alleen uit bij 'Brother USB MASS-Storage Lower Filter Device', niet wat ik zoek..

Ga het vanavond of morgenochtend proberen, zit nu op werk.

Verdomd, krijg nou wat, men drive is er weer. Kan hem niet op afstand testen, maar in apparaatbeheer is er geen foutcode meer gegeven 'Dit apparaat werkt correct.'.

Vanavond testen! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 18-04-2008 09:37 ]

Pagina: 1