[FAN] HP Proliant DL380 G4

Pagina: 1
Acties:

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Hallo,

Wij hebben hier een aantal dagen terug een HP Proliant DL380 G4 server van Windows Server 2008 Enterprise voorzien die werd geinstalleerd met de HP SmartStart cd.

Na de installatie is ook netjes het volledige support pack geinstalleerd en alles ingesteld.

Het probleem is nu dat op het ogenblik dat de server aan het booten is (bij het starten van de services) plotseling de fan veel harder laat draaien. Dit doet hij ook als hij enkele dagen heeft uitgestaan dus aan de temperatuur zal het niet liggen. Bovendien is die ruimte ook goed gekoeld.

Op de Management website staat maar 1 item wat Failed is en dat is de 2e voeding. Dit komt omdat hier simpelweg geen kabel op is aangesloten. Deze heb ik wel al er in gehad en vervolgens de server opnieuw opgestart. Er zijn dan geen foutmeldingen meer in de Management website maar de fan's gaan toch steeds versnellen. De management website lsst tevens zien dat alle fans op normal speed draaien.

Het probleem is nu dat deze server erg veel lawaai maakt wat heel hinderlijk is. Toen hij namelijk nog voorzien was van Windows Server 2003 deed hij dit namelijk nog niet.

Hoe kan ik dit nu oplossen zodat de fan's niet meer zoveel toeren maken maar gewoon "normaal" blijven functioneren?

Karsten,

To Apple or not to Apple? That's the banana!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-01 15:04
dus oftewel; als hij hard moet werken koelt hij meer?

you had me at EHLO

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:07

lier

MikroTik nerd

Heb je al contact gehad met HP ?
Zijn er nog updates gedaan (firmware, whatever) ?

Hangt de server niet gewoon in een rack in de server ruimte ?
Wat is trouwens de processor bleasting ?
Is de server (bijvoorbeeld) niet enorm aan het indexeren ?

[ Voor 53% gewijzigd door lier op 17-04-2008 09:42 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:01

ralpje

Deugpopje

karstenmeijers schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:36:
Het probleem is nu dat deze server erg veel lawaai maakt wat heel hinderlijk is. Toen hij namelijk nog voorzien was van Windows Server 2003 deed hij dit namelijk nog niet.
Wellicht omdat 2008 wat meer belasting op het systeem legt?

Anyway, geluid is bij een server een non-issue. Die dingen zijn gemaakt om hun werk 24/7 te doen, en maken dus herrie. Hoe meer belasting, hoe meer herrie.Sim-pel.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• mac-er
Hallo,

Dit heeft waarschijnlijk niks met belasting te maken, Indexing is namelijk ge-deactiveerd en de processor staat heel vaak in Idle terwijl onder server 2003 hij altijd zwaar belast werd met Virtual Machines en dergelijke waardoor hij bijna altijd rond de 50 tot 60 procent werd belast!

Wat Firmware betreft is er niks veranderd in de tussentijd dus dit kan het probleem ook niet zijn.

Kortom met de serverbelasting kan het (bijna) niet te maken hebben. Wat geluidsoverlast betreft, hij hangt in een rek waar andere servers continu draaien en deze niet. Als deze wordt opgestart maakt hij zoveel lawaai dat de andere niet meer te horen zijn terwijl hiervan sommige machines meer lawaai maken dan deze als hij normaal aan het booten is.

Kortom, hij maakt dit lawaai pas als de services worden gestart waaronder waarschijnlijk een HP service. Ik heb deze allemaal al eens stop gezet en weer gestart maar de fan's blijven continu lawaai maken. Ik heb wel iets over een Health driver gehoord die hiermee te maken heeft, maar hier kan ik helaas niet veel over vinden.

Karsten,

• lier

lier

MikroTik nerd

Komt'ie weer:
Heb je al contact gehad met HP ?

• mac-er
Nee, we hebben hier namelijk een support account waarvan ik helaas niet de inloggegevens heb. Bovendien kan het probleem waarschijnlijk sneller worden opgelost via deze weg.

Karsten,

• lier

lier

MikroTik nerd

karstenmeijers schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:15:
Nee, we hebben hier namelijk een support account waarvan ik helaas niet de inloggegevens heb. Bovendien kan het probleem waarschijnlijk sneller worden opgelost via deze weg.

Karsten,
Nog sneller zou zijn als je zelf op Google zoekt, blijkt namelijk een oplossing voor te zijn...

;)

• mac-er
Ok, bedankt voor de reactie! Die had ik helaas niet kunnen vinden. Ik heb net de iso op een schijfje gezet en morgen ga ik hem uitproberen. Allemaal alvast bedankt voor de reacties!

Karsten,

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:54

SpamLame

niks

karstenmeijers schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:15:

Karsten,
Als de server is aangemeld onder je Service Contract kan je ook telefonisch contact opnemen.
tel. 09001150000

• mac-er
Het probleem is opgelost d.m.v. de cd!

Allemaal harstikke bedankt voor jullie hulp!!!!!

Karsten,

• dcts
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11-2025
Bij deze ook bedankt voor de link. Ik zat met hetzelfde probleem! ;-)
Pagina: 1