Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MSTSC /span] Hoe opslaan?

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41
Hallo,

Ik werkt heel erg veel met mstsc/rdp
nu is er de mogelijkheid om mstsc op te starten met de parameter /span. Hierdoor word je rdp sessie verdeeld (gespanned) over 2 of meer schermen.

Ik wil proberen om per server die ik overneem.. 2 snelkopplingen naar mstsc op mijn bureaublad te maken. 1 voor een normale sessie, en 1 voor een spanned sessie.

Het probleem is als volgt , Ik roep via "run" "mstsc /span" op. Als ik vervolgens inlog werkt alles naar behoren... ofwel ik krijg een gespannde sessie. Echter als ik "mstsc /span" aanroep.. ik vul de server in en klik op "save as" dan onthoud hij niet de parameter mee.... aangezien deze los door "run" werd meegegeven.

Het probleem is dus dat ik geen snelkoppling kan maken naar mstsc met een parameter er aan vast.
De enigste manier die werkt is de root (c:\prof files\windows\system32\mstsc) aan te passen... zodat hij alteid met de /span parameter opstart.

Dit wil ik niet want ik wil ook nog gewone sessies kunnen starten.
Ik zal dus of in de snelkoppeling een parameter aan moeten kunnen geven (wat niet lukt)
Of ik zal mstsc 2 keer moeten installeren... (ik kan geen losse installer vinden....)

Ook snap ik niet zo goed wat er gebeurd als ik een ingevulde mstsc opsla. Hij maakt dan een icoontje aan.. maar het is geen snelkoppeling. Dit icoontje kan ik niet voorzien van een parameter...
Ik kan dit icoontje ook niet kopiëren naar een andere pc.. ofwel het is niet een kopie van de hele mstsc tool.. het is een soort snelkoppeling.

Kan iemand mij mischien verder helpen? Hoe maakt ik 2 snelkopplingen naar mstsc aan ... 1 zonder /span en 1 met /span

Alle opties zijn welkom... als het maar gebruik maakt van de officiele Microsoft terminal tools (mstsc ed.)

FreeReef.nl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer die '/span' eens achter de hostname te zetten? Ik geloof dat dat ook werkte :P

• World Citizen
elevator schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:29:
Probeer die '/span' eens achter de hostname te zetten? Ik geloof dat dat ook werkte :P
Helaas...

"Er is een onbekende parameter opgegeven in het veld computernaam"

FreeReef.nl

• World Citizen
Ik heb nou een kale snelkoppeling naar mstsc /span gemaakt... doormiddel van rechtermuisknop-nieuw-snelkoppeling.

Van deze snelkoppeling heb ik de eigenschappen op gevraagd en bij doel het volgende neergezet...

"C:\Windows\System32\mstsc.exe /span /v:HOSTNAME"

bij hostname staat dan natuurlijk de hostname... Dit moet zo omdat er snelkoppelingen naar meerdere server moeten komen. En dan per serve een normale en spanned sessie...

Echter.... dit is zo niet relaxed beheersbaar... |:(

per dag 5 pc's instellen.... naar verschillende server... niet standaard ... dus snelkoppelingen naar een usb stick zetten en door kopiëren is geen optie.

FreeReef.nl

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:15
Decon Frost schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:09:
per dag 5 pc's instellen.... naar verschillende server... niet standaard ... dus snelkoppelingen naar een usb stick zetten en door kopiëren is geen optie.
Je hebt dan een zeer vreemde situatie...
Wat als je zelf nu een scriptje maakt die inputvariabelen accepteerd en de snelkoppeling dan voor je maakt ?
Ik doel op een scriptje wat ergens op een centrale plaats staat.
Als je dit opstart word de servernaam gevraagd, en automagisch maakt het script op de local desktop 2 snelkoppelingen aan. Een met span, en de ander zonder.

Gaat het toevallig om deze situatie:
Decon Frost in "Thin Client: lopen vast."

Ik ben bang dat je dan je uitrol verkeerd aanpakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Remco op 18-04-2008 08:28 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.