Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma's Portable maken

Pagina: 1
Acties:

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik wil weten hoe je programma's portable maakt. Met portable bedoel ik dat ze niet meer dependend zijn van hun eigen install en de windowsregistry, zodat ze op elke andere windows-pc werken. (zodat ze dus mee kunnen op een usb-stick).

Ik heb een andere thread opgezet voor freecommander, hier, en wil daarin zoveel mogelijk drag 'n drop-programma's inzetten. De enige cd-brand applicatie die drag 'n drop ondersteunt is voorzover ik weet Burnaware Free Edition. Het nadeel van dit programma is dat het geinstalled moet worden.

Bij sommige programma's kan de setup.exe uitgepakt worden met 7-zip, en die bestanden werken in sommige gevallen dan gewoon. Of het programma moet even geinstalled worden, daarna de files uit de installatiemap verplaatsen naar usb-stick, en het origineel uninstallen, en dan werkt het ook gewoon. Die zijn dus makkelijk portable te maken. In andere gevallen zijn programmaatjes wel van portable apps.com te halen.

Maar bij Burnaware krijg ik het niet voor elkaar. Het programma moet eerst geinstalled worden, daarna heb ik de installatiemap gekopieerd naar de pluginmap van freecommander, het origineel geuninstalled.

Maar als ik dan files op burnaware_data.exe sleep dan mekkert Dr. Watson dat het programma niet gestart kan worden omdat dbgeng.dll niet gevonden kan worden. Als burnaware nog wel geinstalleerd staat kan ik het wel vanuit de pluginmap starten zonder foutmeldingen en door files op de .exe's te slepen.

Hoe krijg ik die afhankelijkheid uit dit programma, of in het algemeen, uit programma's die zo een afhankelijkheid hebben?