• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Allen,

ik zit met het volgende probleem. Ik heb een server ingericht met Server 2003 SP2. Daarop heb ik WSUS geinstalleerd. Group Policies staan allemaal correct ingesteld en ook de groepen in WSUS zijn goed onderverdeeld.

Ik zit alleen met 1 groot probleem. De updates worden niet gedownload. Iedere keer verschijnt in de eventvwr de 10032 foutmelding.
"Een aantal updates kan niet door de server worden gedownload."

Wat me opvalt is dat de BITS service en de Automatic Update service op uitgeschakeld staan na deze melding.

Ik heb deze services al meerdere keren op handmatig en automatiosch gezet en daarna weer gestart. Vervolgens download hij weer even en daarna herhaalt het verhaal zichzelf.

Ik heb ook al geprobeerd om het via de proxy te laten lopen maar ook dit heeft geen resultaat. Ook de worden de services uitgevoerd door het lokale systeem account en hier mijn eigen account opgeven met volledige rechten blijft hetzelfde probleem geven.

EventID heeft verder ook geen oplossing voor me. Heeft iemand mischien hetzelfde probleem gehad in het verleden?

Alvast bedankt!

edit: De volgende meldingen verschijnen nu ook op magische wijze in de logboeken.

Het downloaden van een bestand met inhoud is mislukt. Reden: De client heeft onvoldoende toegangsrechten voor het aangevraagde serverobject.
Bronbestand: /msdownload/update/v3-19990518/cabpool/sbs2003-kb832880-x86-enu_12bc73467148ea1c1e23fd59042a21d.exe Doelbestand: D:\WSUS\WsusContent\3B\3CD65639695A90F6B8FB170542E3ED1D6C4BAB3B.EXE.

[ Voor 16% gewijzigd door Kenny_026 op 17-04-2008 08:28 ]

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:38

StarWing

Huh ?!?

welke rechten staan er op de doelmap ? ik vermoed dat deze niet goed staan

admin, system, network service moeten full access hebben

Page intentionally left blank.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
StarWing schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:44:
welke rechten staan er op de doelmap ? ik vermoed dat deze niet goed staan

admin, system, network service moeten full access hebben
Heb ik allemaal op full access staan.

Afbeeldingslocatie: http://i259.photobucket.com/albums/hh308/kbloem/netwerkservice.jpg

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Dit zijn de foutmeldingen uit de eventlog:

Afbeeldingslocatie: http://i259.photobucket.com/albums/hh308/kbloem/10032.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i259.photobucket.com/albums/hh308/kbloem/364.jpg

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:38

StarWing

Huh ?!?

Ik meen me te herinneren dat wij dit ook voorgehad hebben. Maar ik ben niet zeker
Oplossing was toen een herinstall van de wsus, wat trouwens niets voorsteld als je de db maar niet mee uninstalled.

Page intentionally left blank.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
StarWing schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:10:
Ik meen me te herinneren dat wij dit ook voorgehad hebben. Maar ik ben niet zeker
Oplossing was toen een herinstall van de wsus, wat trouwens niets voorsteld als je de db maar niet mee uninstalled.
Het is inmiddels opgelost. Hij was op het verkeerde subnet gepatched 8)7

Bedankt voor je reaktie :)

Kan dicht.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:07
Mooid at het het is opgelost, wel apart ik had van de week de zelfde melding en dat heb ik opgelost door de rechten op de wsus folder te resetten.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Dracula schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:05:
Mooid at het het is opgelost, wel apart ik had van de week de zelfde melding en dat heb ik opgelost door de rechten op de wsus folder te resetten.
Het kan een combinatie van factoren geweest zijn want voordat ik naar een ander subnet ging had ik alle rechten al opnieuw gezet. Maar dat was dus niet genoeg. In het nieuwe subnet is zit websense er niet tussen.
Pagina: 1