Welke kaart beschikt over goeie HDMI

Pagina: 1
Acties:

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 12:54
Ik ga zelf een pc bouwen die op een lcd komt van1980 bij 1080 ofzo . Onze pc word hier op aangesloten. Alleen welke kaart beschikt over een HDMi uitgang. Ik las op forums dat je een dvi conver. kan kopen maar dat heb ik liever niet. Want het geluid moet er ook over. Bij ati is dit wel mogelijk maar kan dit ook bij nvidia? Of moet het geluid dan apart aangevoerd worden

Zelf had ik de 9600gt is gedachten van xfx. 130 euro en erg snel. De tv word overigens niet voor games gebruikt. Alleen HD films

Weet iemand hoe dit zit?
Ik hoor het wel van jullie

Groet,
guido

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat zoek je nou? Een videokaart met DVI-uitgang? Die zijn er tegenwoordig legio.

Verwijderd

Ik zou toch voor ATi gaan. Betere prijs/kwaliteit en meer features.

Een week geleden was de HD3870 OC versie nog in de aanbieding voor minder dan 130 euro/ kijk maar even in de PW of dit nog zo is.

• marcelcee
  • Laatst online: 14:45
CodeCaster schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:59:
Wat zoek je nou? Een videokaart met DVI-uitgang? Die zijn er tegenwoordig legio.
Nee een met hdmi, want dan kan geluid en beeld door 1 kabel

• StormRider

Nee een videokaart met hdmi, dvi hebben ze allemaal. maar als ik een 9600 gt neem en hem aansluit op mijn lcd. gaat het geluid dan ook over de dvi want de 9600gt heeft geen hdmi alleen dvi

gr,

[ Voor 19% gewijzigd door StormRider op 17-04-2008 01:02 ]

• marcelcee
StormRider schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:01:

Nee een videokaart met hdmi, dvi hebben ze allemaal. maar als ik een 9600 gt neem en hem aansluit op mijn lcd. gaat het geluid dan ook over de dvi want de 9600gt heeft geen hdmi alleen dvi

gr,
geluid gaat nooit over dvi

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

ceelcoumans schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:01:
[...]

Nee een met hdmi, want dan kan geluid en beeld door 1 kabel
Ongeveer 99% van de videokaarten met HDMI-aansluiting ondersteunt geen geluid.

• StormRider
ok dat is duidelijk :) Mmmm hoe zou ik me geluid anders kunne aanvoeren op mijn tv? Zit er line in op ? En mijn std mobo van p5k zal wel niet zon mooi geluid geven.
gr,

• marcelcee
CodeCaster schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:03:
[...]

Ongeveer 99% van de videokaarten met HDMI-aansluiting ondersteunt geen geluid.
Daar heb ik me een tijd niet meer in verdiept, maar ik geloof je best. Dit was ook niet wat ik TS wilde vertellen, enkel dat het nooit over dvi zal gaan

• marcelcee
StormRider schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:04:
[...]

ok dat is duidelijk :) Mmmm hoe zou ik me geluid anders kunne aanvoeren op mijn tv? Zit er line in op ? En mijn std mobo van p5k zal wel niet zon mooi geluid geven.
gr,
Niet zo mooi is natuurlijk subjectief, maar het zal geen kwaliteit van de bovenste plank geven nee. Wellicht ten overvloede, maar let je er ook op dat je een kaart koopt welke HDCP over de hdmi-uitgang ondersteund? Anders heb je niet eens beeld op je lcd tv'tje

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Er zijn genoeg videokaarten met hdmi die wel geluid uitsturen.
Nee die kaarten toveren niet zomaar het geluid ergens vandaan.
Punt is dat je daarvoor wel je geluidskaart moet doorlussen naar de videokaart.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 17-04-2008 01:15 ]

• marcelcee
job schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:15:
Er zijn genoeg videokaarten met hdmi die wel geluid uitsturen.
Nee die kaarten toveren niet zomaar het geluid ergens vandaan.
Punt is dat je daarvoor wel je geluidskaart moet doorlussen naar de videokaart.
ik zag net "edit koning" staan, nu zie ik waarom ;)

• mace
  • Laatst online: 18-05 08:52

mace

Sapere Aude

pricewatch: HIS Radeon HD 3850

Deze heeft HDMI met geluid.
Er zit dan een speciaal verloopje van DVI naar HDMI, dit verloopje herkent de videokaart en vervolgens zet de kaart ook geluid op de uitgang.

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 17-04-2008 01:20 ]

• marcelcee
mace schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:18:

dit verloopje herkent de videokaart en vervolgens zet de kaart ook geluid op de uitgang.
nieuw voor me, zelf ervaring mee?

• StormRider
ceelcoumans schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:13:
[...]

Niet zo mooi is natuurlijk subjectief, maar het zal geen kwaliteit van de bovenste plank geven nee. Wellicht ten overvloede, maar let je er ook op dat je een kaart koopt welke HDCP over de hdmi-uitgang ondersteund? Anders heb je niet eens beeld op je lcd tv'tje
Ohh niet eens aan gedacht! :O Goed dat je dat zegt. bedankt :) Weer blij dat ik hier iets post.
Gr,
guido

De 9600gt is hdcp compat.
http://www.hardware.info/...w_GeForce_9600_GT_512_MB/

[ Voor 12% gewijzigd door StormRider op 17-04-2008 01:25 ]

• StormRider
mace schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:18:
pricewatch: HIS Radeon HD 3850

Deze heeft HDMI met geluid.
Er zit dan een speciaal verloopje van DVI naar HDMI, dit verloopje herkent de videokaart en vervolgens zet de kaart ook geluid op de uitgang.
Zelf niet zon goeie ervaring met his trouwens maar klinkt goed. Alleen nog niet van gehoord:P

gr,

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
StormRider schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:04:
[...]

gr,
Nog niet helemaal duidelijk kennelijk. Geluid gaat inderdaad nooit over DVI, maar kan wel prima over HDMI. Het probleem is alleen dat de meeste kaarten met HDMI geen geluid mee sturen. De ATI kaarten vanaf de 2000 serie zeker weten en de Nvidia 9000 serie kunnen, als ik me tenminste niet vergis, gewoon audio over hun HDMI uitgang versturen.

Welke kaart je dan neemt maakt geen bal uit. Voor films kijken volstaan ze eerlijk waar allemaal prima. Waar ik wel op zou letten is dat je een kaart met passieve koeling neemt. Met name de goedkopere ATI kaarten uit de 2000 serie hebben vaak last van erg lawaaierige ventilatoren.

De vraag is alleen waarom je graag geluid uit je TV zou willen hebben. Als je toevallig ook een stereo in de buurt hebt staan zou ik eigenlijk daar voor kiezen. Het geluid uit een TV kan zich bijna nooit meten met een fatsoenlijke stereo installatie. In het meest ideale geval zou je dan je PC via HDMI op je(luxe) versterker aansluiten. De versterker geeft dan vervolgens beeld via HDMI aan je TV, en geluid aan je speakers. Maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van de situatie ;)

• mace

mace

Sapere Aude

StormRider schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:24:
[...]

Zelf niet zon goeie ervaring met his trouwens maar klinkt goed. Alleen nog niet van gehoord:P

gr,
Gebruikt gewoon de ontwerpen van ATI zelf, net zoals sapphire, powercolor, club3d en al die andere merken, niks mis mee dus. ;)

• StormRider
we hebben een mooi stereo staan maar dat is ouder. Al 10 jaar oud en een dure aanschaf. maar idd hdmi kan audio versturen maar noem eens een goedkoop kaartje ui de 9000 serie die hdmi heeft.
:S
Maar toc,h ik denk dat ik gewoon met zon rood wit stekkertje naar me versterker ga. lekker simpel
Gr,
guido

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoezo zou ik een goedkoop kaartje uit de 9000 serie noemen? Zoek dat even lekker zelf op zeg :P
De pricewatch is je vriend hiervoor :)

En anders, een goedkope ATI Radeon 2400 met passieve koeling volstaat ook prima voor lekker HD films kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door Blorgg op 17-04-2008 01:30 ]

• marcelcee
StormRider schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:28:
we hebben een mooi stereo staan maar dat is ouder. Al 10 jaar oud en een dure aanschaf. maar idd hdmi kan audio versturen maar noem eens een goedkoop kaartje ui de 9000 serie die hdmi heeft.
:S
Maar toc,h ik denk dat ik gewoon met zon rood wit stekkertje naar me versterker ga. lekker simpel
Gr,
guido
just here to help he, niet om jou lui te laten zijn ;)

Verwijderd

Waarom wil je per se nVidia?

ATi is nou juist goed in dit soort dingen, misschien iets mindere raw performance maar wel veel meer features. Ik zou echt (zoals velen hier aanraden) voor een ATi gaan.

• StormRider
Hah :P sorry he :P nee maar ik heb zitte zoeken. Maar ik zie dat je dan duurder uit bent. maar we gaan gewoon voor de dvi en dan de stereo eropaansluiten. Die lcd's hebben toch maar 2 keer 10 watt. Toch hartelijk dank en als nog aanraders zijn hoor ik het wel. liefst erbij waarom nou die kaart

prijs: rond de 120 hoeft niet perse nvidia :P (grizzy)

gr, en allemaal bedankt :)
ik ga weer me bed in zonder gekke vragen over hoe nou moest hehe

[ Voor 4% gewijzigd door StormRider op 17-04-2008 01:35 ]

• mace

mace

Sapere Aude

WTF wazige gast. :P

Eerst zeuren dat je hdmi met geluid moet hebben, en nu doe je het gewoon met tulp. 8)7

Waarom wil je per se uit de 9000 serie? De 3850 is beter dan een 9600 want de 3850 heeft UVD waarmee je HD-films kan afspelen. En hij kost 120....

Denk in het vervolg beter na voordat je hulp gaat vragen om niks. :P

Verwijderd

Er zijn nu HD3850 kaartjes te koop met 1x DVI en 1x HDMI.
Heb me alleen vergist in de grootte van de koeler helaas voor in de Shuttle.

• StormRider
mace schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:48:
WTF wazige gast. :P

Eerst zeuren dat je hdmi met geluid moet hebben, en nu doe je het gewoon met tulp. 8)7

Waarom wil je per se uit de 9000 serie? De 3850 is beter dan een 9600 want de 3850 heeft UVD waarmee je HD-films kan afspelen. En hij kost 120....

Denk in het vervolg beter na voordat je hulp gaat vragen om niks. :P
Ik wilde het zonder al te veel moeite en toch veel performance. Dat gaat niet lukken. Die 3850 is inet zo snel vandaar. Dan het geluid maar omleiden en een snelle kaart ;)
gr,

• mace

mace

Sapere Aude

StormRider schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:01:
[...]

Ik wilde het zonder al te veel moeite en toch veel performance. Dat gaat niet lukken. Die 3850 is inet zo snel vandaar. Dan het geluid maar omleiden en een snelle kaart ;)
gr,
Je wilt dus ook spellen spelen, ik dacht dat het alleen voor een HTPC was ofzo. ;)

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-04 21:10
StormRider schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:01:
[...]

gr,
De HD3870 is gemiddeld genomen ietwat sneller dan de 9600GT. De HD3870 krijg je vanaf 135,00 Euro. Daarnaast beschikt de HD3870/HD3850 over UVD, PowerPlay, DX10.1 en zit er, dacht ik tenminste, een geluid chip op de kaart geintegreerd.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• marcelcee
mace schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:10:
[...]

Je wilt dus ook spellen spelen, ik dacht dat het alleen voor een HTPC was ofzo. ;)
Ik denk iedereen hier, omdat dat ook in z'n startpost stond :S

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:29

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:33:
Waarom wil je per se nVidia?

ATi is nou juist goed in dit soort dingen, misschien iets mindere raw performance maar wel veel meer features. Ik zou echt (zoals velen hier aanraden) voor een ATi gaan.
Over welke "features" hebben mensen het altijd als ze het hebben over Ati vs nVidia ??? Ati heeft helemaal niet meer features voor het een of het ander, in grote lijnen ondersteunen beide merken gewoon wat er ondersteund moet worden. Ook nVidia heeft HD playback ondersteuning, HDCP ondersteuning, alles wat je nodig hebt om zowel te gamen als HD content af te spelen...

Ik zou dus gewoon voor de goedkoopste oplossing gaan en daarin gewoon je persoonlijke voorkeur laten meespelen. Het zijn vooral de specificaties waar je op moet letten, maar dat is al uitvoerig besproken in dit topic. Dat je dan op dit moment in dat prijssegment beter een Ati kan kopen omdat die meer 3D power kan leveren dan de vergelijkbare nVidia variant da's een heel ander verhaal en heeft niets met features te maken.

• speedydown
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

9800gf2 heeft hdmi O-)

[ Voor 9% gewijzigd door speedydown op 17-04-2008 15:20 ]

Speedydown.nl !!!

Verwijderd

Weet iemand of er al videokaarten zijn met HDMI 1.3?

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 19:15

spanx

_Sp[A]nX_

de Gigabyte GA-MA78GM-S2H heeft onboard de HD3200 met HDMI 1.3 certificering

Damn it's good 2b a Tweaker!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 19:15

spanx

_Sp[A]nX_

ATI is zoieso de beste keus vooral omdat die UVD heeft wat veel mooier is dan nVidia's "PureVideo"

(heb het zelf getest)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Verwijderd

Thx! Nu heb je er waarschijnlijk nog niet zo veel aan. Maar als in de toekomst steeds meer films met TrueHD en DTS-HD op internet ter download zullen worden aangeboden dan zal dit zeker handig zijn. Hoewel ieders up/downstream bandbreedte dan ook wel flink opgeschroeft zal moeten worden. En een fatsoenlijke router niet te vergeten.

• StormRider
Indy91 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:26:
[...]
De HD3870 is gemiddeld genomen ietwat sneller dan de 9600GT. De HD3870 krijg je vanaf 135,00 Euro. Daarnaast beschikt de HD3870/HD3850 over UVD, PowerPlay, DX10.1 en zit er, dacht ik tenminste, een geluid chip op de kaart geintegreerd.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Toevallig, zoek zelf ook een leuke kaart met HDMI uitsluiting zodat ik geluid en beeld naar m'n versterker kan sturen. (onkyo, die weer via HDMI aan m'n plasma is aangesloten) Dacht zelf aan een Sapphire 3870 Ultimate. (passief gekoeld) Kan 5.1 en HD beeld over de HDMI versturen. Maar zie enkel 5.1 AC3 staan, betekent dit dat deze kaarten geen DTS over HDMI kunnen versturen?
Pagina: 1