Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mouseover in mail

Pagina: 1
Acties:

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 23:31
In de hoop dat ik op de juiste plek post.......

Wat ik graag wil, is mensen een mailtje sturen met aantal plaatjes. Als ze hun muis op een plaatje houden (of desnoods - als ze op een plaatje klikken) moet een ander plaatje overlappend in beeld komen.

Wanneer ze hun muis bewegen (of desnoods: opnieuw klikken) moet de 'oude' plaat weer zichtbaar zijn. Ik heb ik Quarkexpress al wat lopen kloten met mouseovers en ankers, evenals in Dreamweaver. Googlen is lastig, omdat ik niet weet hoe 'mijn effect' heet.

't is trouwens bedoeld voor een nieuwsbrief in de vorm van een prikbord: houdt je je muis op een post-it, dan opent het artikel.

Iemand tips?

• neothor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10-2023
Je moet je bedenken dat je heel beperkt bent met emails.
Meeste email clients hebben een beperkte ondersteuning voor html en vaak is javascript gewoon uit.

[ Voor 3% gewijzigd door neothor op 17-04-2008 08:56 ]

Last.fm | LinkedIn | Twitter

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 23:31
neothor schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:56:
Je moet je bedenken dat je heel beperkt bent met emails.
Meeste email clients hebben een beperkte ondersteuning voor html en vaak is javascript gewoon uit.
Hm... Maar mensen zijn lui, dus helemaal naar een site surfen doen ze vast niet! :)

Ik ben nu aan het zoeken naar een formaat waarin je layer visible en invisible kunt maken, door over een link te hoveren / klikken. Dan zou ik een plaatje kunnen maken met daarover layers die al dan niet zichtbaar zijn afhankelijk van je muispositie.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 12:25
is het niet makkelijk om hetzelfde snel te maken in flash?

you had me at EHLO

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

BJup schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:56:
Wat ik graag wil, is mensen een mailtje sturen met aantal plaatjes.
Wat de meeste mensen niet willen, is mail met plaatjes wanneer ze daar niet om gevraagd hebben. In de meeste clients staan afbeeldingen dan ook standaard uit.
Als ze hun muis op een plaatje houden (of desnoods - als ze op een plaatje klikken) moet een ander plaatje overlappend in beeld komen.
Verder, JavaScript in e-mail is not done. Stuur de mensen gewoon een link naar de site?

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 17-04-2008 09:26 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TheNymf schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:24:
is het niet makkelijk om hetzelfde snel te maken in flash?
Ja, dan weet je tenminste zeker dat het niet getoond wordt inde mail :+

Maar idd, javascript in mail is not done. Link naar de website, dat is ook gebruikelijk. Mail moet je in dat geval puur zien als digitale folder, als mensen ge-interesseerd zijn, moeten ze wat doen. Als mensen niet ge-interesseert zijn is er:
- of wat mis met de mensen die je als doelgroep zoekt
- je teksten spreken niet of goed aan

Maar dat is marketing-vak, daar heb ik geen kaas van gegeten :)

[ Voor 45% gewijzigd door IJsbeer op 17-04-2008 09:29 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

BJup schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:23:
[...]

Hm... Maar mensen zijn lui, dus helemaal naar een site surfen doen ze vast niet! :)

Ik ben nu aan het zoeken naar een formaat waarin je layer visible en invisible kunt maken, door over een link te hoveren / klikken. Dan zou ik een plaatje kunnen maken met daarover layers die al dan niet zichtbaar zijn afhankelijk van je muispositie.
veel geluk, maar trucjes met positionering zal al helemaal lastig worden in HTML-Email .....
zoals iedere poging om meer interactiviteit te brengen in email....

Daarbij is het gewoon goed je eigen uitgangspunt erbij te houden, namelijk dat mensen lui zijn en niet allerhande 'extra acties' willen maken bij zulke emails, dus ook het moeten hoveren en mouseover navigatie is domweg verloren moeite, omdat niemand daarop in zn email zit te wachten en ze het hoogstwarschijnlijk domweg over het hoofd zien ...

Een goede HTML-Mail is ook het bewust afzien van zulke 'interactievee effcten' juist om het communicatie-effect te versterken.
los ervan dat het technisch ook sowieso onmogelijk zal blijken te zijn dit in alle emailclients goed weer te geven (waarbij bv outlook rampzaliger wordt des te hoger de versienummers zijn: outlook 2007 is nóg beperkter in zn mogelijkheden dan voorgaande versies).

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-11 23:56

Zyppora

155/50 Warlock

Ik ben er maar wat blij mee dat de mogelijkheden van scripts in emails zo beperkt zijn. Hoeveel spammers zullen daar gebruik van gaan maken, als bijv. een javascriptje uitgevoerd zou worden?

code:
1
window.open("http://www.myspamsite.com"); // Al dan niet met spyware

Bij mij staat om die reden ook altijd HTML uit in elke email account die ik heb (hotmail, yahoo, etc.). Als men mijn aandacht wil hebben, dan moeten ze dat doen door aansprekende tekst in hun email te zetten, en niet met mooie plaatjes en 'hippe' effecten.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:24

Cyphax

Moderator LNX
Zou het niet kunnen dat je mailtje ook wordt geblokkeerd wanneer je er javascript in gaat zetten? Of als spam aangemerkt wordt? Ik zou dat risico niet willen nemen, daarnaast wordt het toch bij niemand getoond. Dit gaat je niet zomaar lukken... statische HTML levert al genoeg problemen op. :+

Saved by the buoyancy of citrus

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
Check even deze HTML Email Guide, sterker nog bookmark hem :-)
Er zitten een hoop haken en ogen aan een html-email en hier staan alle issues mooi op een rij.
Pagina: 1